Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Voleuse

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door Voleuse »

Ik denk dat je eerder gewoon geluk heb gehad. Ze controleren per steekproef of je er wel belasting over heb betaald, maar je moet het eigenlijk altijd doen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Jups, invoerrechten en,belastingen horen gewoon bij het goedkoop kopen online. Als consument kruip je er nog wel eens door, dat is geluk hebben. Ik heb ook diverse keren zo'n fijne douaneheffing gehad, dat calculeer ik altijd in bij de mogelijkheden. Al heb ik het niet meegemaakt dat ik moest betalen voor zo'n klein bedrag.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Pluu

Bericht door Pluu »

Oeh dat is een handig ding DBJ, goeie tip! Wij zitten ook altijd met dat we eigenlijk zoveel mogelijk kilo´s willen mee nemen en dat we er niet achter willen komen op het vliegveld dat we meer hadden mogen meenemen.. maar óók niet dat we over de grens zitten en vet moeten bijbetalen! Een personenweegschaal is altijd hardstikke onnauwkeurig, als zo´n ding beter weegt dan is het voor ons ook handig!

Douanekosten die horen er inderdaad gewoon bij, eigenlijk is het verplicht om die altijd te betalen. Tot nu toe heb je inderdaad geluk gehad maar je moet het altijd incalculeren dat je ook een keertje pech kunt hebben.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Volgens heb ik onze kofferweegschaal bij de Hema gekocht volgens mij, op de markt. Ideaal! Echt heel handig als je goedkoop gaat vliegen!
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb ook nog steeds mazzel met mijn pakketjes uit Hongkong. Er is nu een duurdere onderweg, duimen dat die er ook door komt...
leonietje

Bericht door leonietje »

Stomme rug... Poosje terug fysio gehad heeft echt goed geholpen maar gister 1dagje druk gehad op werk veel met pannen gesjouwd en de pijn is meteen terug terwijl ik echt heel goed opgelet heb of ik niet over mn grenzen ging niet zwaar getild maar wel teveel blijkbaar... Stom! :(
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

*knuff!* Dat is balen.
dbj

Bericht door dbj »

fixertje schreef:Jups, invoerrechten en,belastingen horen gewoon bij het goedkoop kopen online. Als consument kruip je er nog wel eens door, dat is geluk hebben. Ik heb ook diverse keren zo'n fijne douaneheffing gehad, dat calculeer ik altijd in bij de mogelijkheden.
Ben diverse andere forums langsgegaan en daar lees ik dezelfde verhalen.
Naar alle waarschijnlijkheid blijkt men sinds enkele weken alle Chinese import scherp(er) te controleren, juist dankzij de flinke toename van import uit dat land door internetbestellingen.
skaoot

Bericht door skaoot »

Aaargh! Selektvracht zuigt!
Woensdag briefje in de bus, ik was er niet (goh, ik ben zo'n raar werken figuur), donderdag komen ze weer tussen 11:00 en 17:00... Werk ik ook maar ik dacht, dan droppen ze het bij buren.
Not, vond weer een briefje, vrijdag weer. Stond wel steeds pijltje naar tel.nr, maar dat is, verrassend, alleen tussen 11:00 en 17:00 bereikbaar. Laat maar. Vandaag was ik om 13:00 weer thuis, ik denk vast nog op tijd, maar nee, lag weer een briefje in de bus. Fjucky... Maar niet te lezen wat er nu staat bij wanneer ze weer komen. Is het een getal? Staat er DI? Vaaaaag. En als ze dan weer tussen 11:00 en 17:00 komen blijven we lang bezig!
Dus ik denk, bel maar even naar het depot in Den Bosch. Voor mijn gevoel honderd pogingen in 1,5 uur verder, niks, want steeeeeds in gesprek. Tuurlijk, ik krijg dan altijd het vermoeden dat de hoorn er gewoon naast ligt. Dan maar de klantenservice bellen, kost beetje meer maar ik wil mn corsetten!!!
En dan krijg ik eerst te horen ja ze komen vandaag tussen 13:00 en 18:00. Huh, ze zijn vanmorgen toch geweest, heb briefje gevonden? Derde briefje al. Ow ja nee dan komen ze morgen langs tussen 09:00 en 13:00. Zeker weten? Ja dat staat hier.

Nou ik ben benieuwd! Als ik om 13:00 niks heb hang ik weer in de telefoon hoor!

En waaaaarom geven het niet gewoon bij de buren af? Of bedenken ze zich, goh, ze is er op wo en do overdag niet, misschien werkt ze, laten we het ook een keer in de avond proberen!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Pluu

Bericht door Pluu »

Noujah, wees in ieder geval blij dat het DHL niet is. Die doet 2 afleverpogingen, meer niet, als je dan niet thuis bent geweest moet je afhalen op hun depot. Ennuh, daar hebben ze er niet zoveel van. Vanuit Den Haag zou ik naar Rotterdam moeten, en dan niet in het centrum, nee... een met het OV volstrekt onbereikbaar industrieterrein! Gelukkig is het nog nooit voorgekomen, maar ik vrees de dag dat ik dat ooit gaan moeten doen, dat afhalen op het depot, dat is 2-en-half uur enkele reis, zonder auto gewoon NIET te doen. En zeker niet als je toevallig veel zware dingen hebt besteld.

En owjah, DHL zegt op het eerste briefje wel wanneer ze voor de 2e keer denken te komen. Maar zich eraan houden, ho maar. Als je apart thuis blijft omdat er een bestelling zou komen dan heb je grote kans dat je voor niets aan het wachten bent (en dat ze dan de volgende dag komen, als je wel de deur uit MOET, juist omdat je de dag ervoor hebt vrijgehouden). Of ze komen gewoon 2 keer, doen geen briefje in je bus, dus dan denk je, dammit, wat duurt dat pakje toch lang? En als je belt naar de (peperdure) klantenservice laten ze je weten dat je naar het depot moet, omdat je je afleverpogingen al hebt opgebruikt. En dan moet je weer heel hard gaan vloeken en schelden om nog een afleverpoging voor elkaar te krijgen, waar je dan weer voor moet thuis blijven, in de hoop dat de afleverpoging ook daadwerkelijk plaatsvindt op de afgesproken dag. Ik heb weleens één zending gehad die uit 4 dozen bestond, daar ben ik in totaal 6 keer voor thuis gebleven, met de keren meegerekend dat ze zeiden dat ze zouden komen en vervolgens niet kwamen!

Ehhm, dit allemaal niet recent trouwens. :mrgreen: Maar als ik het zo hoor is selectvracht nog niet zo erg als DHL.. als ze iig maar telkens blijven proberen met afleveren en telkens netjes briefjes in de bus blijven gooien.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

That sucks skaoot! Het verschilt heel erg per dienst hoe dat gaat, met DHL had ik ook dit soort problemen, maar tnt doet het altijd bij de buren (zelfs 3 deuren verder als het moet)

Anyway, ik heb ook een rant. Ik bedoel, ik weet dat de ns een slechte service kan hebben, maar zo erg als ik vandaag heb meegemaakt :shock:...
Ik zat gewoon rustig op spoor acht. Ik moest op tijd op school zijn om iets in te leveren, dus ik moet echt deze trein hebben. Maar ik was op tijd dus alles was chill. 5 minuten later... nog steeds geen trein. Ik begin een beetje onrustig te worden. Dan komt er ineens een dame in ns-uniform het perron op: DAMES EN HEREN JULLIE MOETEN NAAR SPOOR 7. SPOOR 7. EN HIJ RIJDT NIET VERDER DAN LEIDEN! STAP IN IN DE TREIN DIE KLAAR STAAT OP SPOOR 7!! brult ze herhaaldelijk. Dus ik naar spoor 7. Daar staat een Fyra klaar, maar ik denk, het zal wel, en ik stap in. na 5 minuten zijn we nog steeds niet vertrokken, dus ik vraag toch maar eens waar de trein heen gaat... Gewoon naar Amsterdam dus! Ik stap uit, ik draai me om, en wat zie ik daar van spoor 8 vertrekken....

GODVERDOMME MIJN EIGEN TREIN, RAAAH!!!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Dreamer74

Bericht door Dreamer74 »

@Pluu DHL heeft tegenwoordig ook survicepoints... dat zijn meestal winkels die ook pakketjes ontvangen zodat je ze daar kunt ophalen als je tijd hebt.., weet niet of het op hun site staat maar wij hebben hier in het dorp zelfs een Servicepunt :P

Maar toegeven... DHL is niet de beste.. maar ja..das TNT/PostNL ook niet... :mrgreen:
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
skaoot

Bericht door skaoot »

WTF?! Dat is wel heel erg NS faal.

@Pluu: ik ben ook een keer naar het DHLdepot in Eindhoven af kunnen reizen. Per OV. En dat ligt ergens bij het vliegveld in de buurt. Gelukkig was het nog redelijk handzaam pakketje. Doe mij maar bij buren of TNTpunt afgeven!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Pluu

Bericht door Pluu »

@Dreamer: die servicepunten zijn wel alleen voor pakketjes binnen Nederland. De import/export tak van DHL is een andere tak, en die mogen geen pakketjes bij de servicepunten afleveren. Helaas!!! Want zo'n servicepunt zit hier vlák in de buurt, ik verstuur zelf wel eens pakketjes via zo'n punt als ik er teveel tegelijk heb (of te zware) om helemaal naar de TNT te brengen. Overigens gaat het met die servicepunten ook wel eens mis hoor, kan daar ook nog wel een paar rants over schrijven, maar die binnenlandse tak van DHL gebruik ik nog wel eens. Maar vooral omdat het toevallig dichtbij zit.

@Voleuse: dat is inderdaad wel zwáár irritant! NS-personeel kan zóóóó vervelend zijn soms!

@Skaoot: waar kwam jouw pakket dan vandaan eigenlijk? Misschien zit er een rekening bij (invoerheffing & btw), dan kunnen ze hem natuurlijk niet bij de buren afgeven, want die gaan niet voor jou betalen.
skaoot

Bericht door skaoot »

@Pluu, is ook mogelijk. Hoop het niet haha
Plaats reactie