Ongecontroleerde rant topic!
- tessie
- Contacteer:
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Jouw pakket komt toch uit Engeland Skaoot? Daar hoef je toch nooit extra voor te betalen?
- skaoot
Ik dacht het niet maar ik doe het niet vaak genoeg om dat zeker te weten. Beetje import-n00b.
Benieuwd of het bestelde er ook daadwerkelijk inzit...
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Daantje
- Contacteer:
Van binnen europa heb je geen douaneheffingen. Open grenzen en vrij verkeer van goederen enzo.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Frodo
- Site Admin
- Contacteer:
Advies van Chinese leverancier: Omdat de controle op import inderdaad verscherpt is worden bestellingen naar Europa als "gift" verstuurd met de raad om, áls je 'n brief van de douane krijgt, dat ook te bevestigen. Ergo, je hebt geen flauwe notie wat er in het pakje zit. Stuur je netjes de betrokken factuur terug dan kun je op ongeveer 40-50% invoerrechten rekenen. Exit goedkoop sjoppen in Hong Kong dus.
Overigens bestond een (verder onbekende) leverancier het hier om 'n pakket wél bij de buren af te leveren om vervolgens het afleverbericht bij andere buren in de bus te proppen - en die kwamen incidenteel in hun pas aangekochte woning om zo af en toe wat te schilderen. Zonder dat ik het wist is de halve straat ongeveer 'n week bezig geweest om te achterhalen waar die enorme doosch nou eigenlijk naartoe moest
Overigens bestond een (verder onbekende) leverancier het hier om 'n pakket wél bij de buren af te leveren om vervolgens het afleverbericht bij andere buren in de bus te proppen - en die kwamen incidenteel in hun pas aangekochte woning om zo af en toe wat te schilderen. Zonder dat ik het wist is de halve straat ongeveer 'n week bezig geweest om te achterhalen waar die enorme doosch nou eigenlijk naartoe moest

- tessie
- Contacteer:
In die van mij zat het goede zowaar!skaoot schreef:Ik dacht het niet maar ik doe het niet vaak genoeg om dat zeker te weten. Beetje import-n00b.

Daz wel bizar inderdaadFrodo schreef:Overigens bestond een (verder onbekende) leverancier het hier om 'n pakket wél bij de buren af te leveren om vervolgens het afleverbericht bij andere buren in de bus te proppen - en die kwamen incidenteel in hun pas aangekochte woning om zo af en toe wat te schilderen. Zonder dat ik het wist is de halve straat ongeveer 'n week bezig geweest om te achterhalen waar die enorme doosch nou eigenlijk naartoe moest

Het raarste wat ik met buren heb meegemaakt is dat een bloemenbezorger mijn bloemen aan een overbuurvrouw in bewaring had gegeven de halve straat verderop. Dat vond ik wel bizar, hoe komt ie erbij de bloemen zo ver weg achter te laten? Ik vraag me dan af of ie alle tussenliggende deuren óók heeft geprobeerd en die mensen állemaal niet thuis waren.

- skaoot
Dat geeft hoop! Ik wil die van mij oooooook! Ik heb ze veeeeeeeel eerder besteldtessie schreef:In die van mij zat het goede zowaar!skaoot schreef:Ik dacht het niet maar ik doe het niet vaak genoeg om dat zeker te weten. Beetje import-n00b.

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- tessie
- Contacteer:
Ja die van mij was nu ook gewoon op voorraad. Ik wou m al heel lang bestellen, maar had geen zin in die 3 weken levertijd, en geloofde die ook niet zo....
- skaoot
Nou die drie weken hebben ze nog best netjes gedaan! Alleen dat bezorgen! 

Voleuse: Ik reis vaak met de trein en om die reden heb ik trein-apps op mijn foon staan en die gebruik ik ook.
Die info blijkt in 99% van de gevallen ook te kloppen.
Die info blijkt in 99% van de gevallen ook te kloppen.
- skaoot
Ik vind het gegeven dat er treinapps bestaan echt geen excuus voor NSpersoneel om mensen zo verkeerde info te geven. Schiet toch niet op als elke keer wanneer de NS iets mededeelt, per omroep of via personeel, men dat éérst moet checken op de app? 

- Voleuse
Ik heb ook geen smartphone dus dat zal niet gaan 
En het is gewoon raar dat het personeel verkeerde info geeft!!

En het is gewoon raar dat het personeel verkeerde info geeft!!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- skaoot
Grmbl, geen pakket gezien vandaag. Ik kan er niet tegen als ze zeggen dat ze vandaag komen en dan niks. Zeg dan gewoon dat je dinsdag pas weer komt! Stommerds.
Meh.
Meh.
- kitten
Blegh. Ik ben net gebeld. Ik heb vanmiddag een "sollicitatiegesprek" in Eindhoven. Het is een detacheerder, die zich vooral richt op "young professionals". Voor wie die term niet kent: dat is een mooie benaming voor onervaren krachten. Maximaal 10 jaar ervaring. Guppies die nog geen kinderen hebben, full time willen werken en desnoods overwerken, hun carrière opbouwen, maar nog weinig ervaring en dus nog niet al te uitgebreide korte termijn ambities.
Oftewel: kansloos voor mij.
Ik zoek namelijk part time, ik heb kids en 12 jaar ervaring en ik ben niet op zoek naar eerstelijns helpdeskwerk of systeembeheer, ik wil iets met uitdaging, verantwoordelijkheden, nieuwe ervaringen!
De mevrouw beaamde door de telefoon al dat de kans klein was dat ze iets voor me zouden hebben. Maar ze wilden me toch graag een keer spreken en kijken wat we voor elkaar konden betekenen. Nou ok, ik moet tenslotte toch solliciteren vanwege mijn WW uitkering en een gesprek komt meteen serieuzer over op degene die moet bepalen of ik wel goed mijn best doe dan een aantal brieven. En jaaaaa, wie weer, wie weet enz enz. Niet geschoten is altijd mis enz enz. 
Maar pffff... Ik zit net lekker in mijn joggingbroek en mijn grote, gebreide, warme vest aan mijn blog te prutsen. Nou moet ik me helemaal optutten, 3 kwartier naar Eindhoven karren voor een 90%-zeker-kansloos gesprekje en dan weer 3 kwartier terug karren. Hopelijk nog voor de spits. Geen grote ramp hoor, maar ik heb er gewoon zoooooo geen zin in.

Oftewel: kansloos voor mij.

Maar pffff... Ik zit net lekker in mijn joggingbroek en mijn grote, gebreide, warme vest aan mijn blog te prutsen. Nou moet ik me helemaal optutten, 3 kwartier naar Eindhoven karren voor een 90%-zeker-kansloos gesprekje en dan weer 3 kwartier terug karren. Hopelijk nog voor de spits. Geen grote ramp hoor, maar ik heb er gewoon zoooooo geen zin in.