Hmmz, de vorige keer dat ik daar was "begon het" ergens rond 75 euro.
Maar dat was in Den Haag, daar hebben ze standaard gratis kinderopvang voor tijdens het sporten, en een gratis DVD-uitleen-service, en een héle luxe sauna, stoombad en een eigen zwembad. Ze schijnen ook minder luxe locaties te hebben, daar kun je misschien goedkopere abonnementen afsluiten. Enne, als het bij een bepaald bedrag "begint" dan is dat meestal het bedrag per maand als je direct een jaarabonnement afsluit. Dus dan kun je het niet even een maandje proberen, daz duurder.
Ik vond het wel een hele luxe sportschool, de sauna en het stoombad waren wel echt om te watertanden! Maar heb het toch maar niet gedaan, vond de kosten een beetje te gek, naast de vaste kosten had je ook nog fikse inschrijfkosten dus "even een paar maanden proberen" was onbetaalbaar, en je direct voor een jaar vastzetten... Blij nu dat ik het niet gedaan heb trouwens, want heb nu een sportschool op 5 minuten loopafstand, die nog een stuk betaalbaarder is ook

. Health City had ik met de tram moeten doen, en als iets demotiveert om te gaan sporten is het "helemaal met de tram heen en weer moeten". Daz toch 2x een krap kwartier extra tijd dat je kwijt bent, plus nog de tijd dat je op de tram staat te wachten. Ik hou sportschool serieus wel beter vol nu het op loopafstand is, dus als ik je een tip zou geven is het deze; als er een enigszins acceptabele sportschool op loopafstand is, neem die dan, ook al is die wat minder fancy!
Als de Health City net zo dichtbij had gezeten als mijn huidige sportschool dan zouden de geweldige sauna-faciliteiten me trouwens wel in verleiding brengen hoor, misschien zou ik het dan wel doen ondanks de hoge kosten. De sauna en het stoombad zijn wel serieus goddelijk daar. De rest van de "luxe" daar deed me niet zoveel. Boeien dat de apparaten er nieuwer uit zien dan bij mijn huidige sportschool, of dat de sportcoaches eruit zien alsof ze uit een tandpasta-reclame komen. Dat soort dingen heb ik eigenlijk persoonlijk liever minder opgepimpt, als ik sport ben ik niet op mijn mooist en zweet ik en zit mijn haar niet goed, als de hele omgeving perfect is dan valt het zo op dat ik dat niet ben.

Maar die sauna, owwwww... die maakt een hoop goed hoor!
Ik kon destijd 1 gratis proefles volgen, ik neem aan dat jij dat ook kunt? Waarom doe je dat niet gewoon? Als het nergens toe leidt heb je in ieder geval 1 dagje sporten met goddelijke sauna na afloop.
Overigens, 30 optimel-euro's dat zijn 6 optimelcodes, want je krijgt 5 "euro's" per code. Dus je hoeft je maar door 6 pakken heen te werken, dat scheelt weer.