Geen echte aanleiding. Gewoon van alles dat mis gaat. Dat de kids om de haverklap ruzie maken. Dat doosjes van DVD's kwijt raken. Dat de Hele Fokking Bart Smit niet één Super Mario speelgoedje verkoopt, terwijl Jongste naar een feestje moest van zijn beste vriendje, die net als hijzelf hélemaal Mario gek is. Dat Dacrael belt, dat hij onderweg is, terwijl hij vandaag niet verwacht werd en dan maar niet meer komt. Dat nieuwe WC brillen niet gewoon vastgeschroefd willen worden. Dat Heerschers kip in de pan gooien, die eerst gemarineerd had moeten worden. Dat pin automaten het niet doen, terwijl tweedehands fietsenboeren geen pinmogelijkheid hebben. Dat je een nieuwe tweedehands fiets gaat halen, omdat je oude is gejat en je op de terugweg een bekeuring krijgt. Ga boeven vangen! Zoals de dieven van mijn fiets of zo!! Het is gewoon zo'n dag.
Jongste vroeg net wat dat ene dingetje was in de pan. Ik had een wok groentepakket gekocht. Geen idee, kool of zo? Ik dacht witlof, maar dat zei ik niet, want dan lust ie het spontaan niet meer. Neem een hap. Venkel. Welke idioot stopt er nou venkel in een groentepakket!? Echt, de hele dag gaat al kut en dan ook nog zoiets... Iedereen die ooit voor me gekookt heeft en vroeg wat ik niet lustte kreeg hetzelfde antwoord: venkel. (met soms "en munt" erachteraan) Dus ja, zo'n dag is het wel. Een venkeldag. Een dag dat je bijna in huilen uit barst, omdat er venkel in je toch al mislukte eten zit.
/rant