Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Gilraen^

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Gilraen^ »

voor paarden heb je tegenwoordig ook strokorrels. Moet je beetje water opdoen. Geeft een soort bodem en die blijft lang goed, kan je beetje drogen enzo. 1 zak is enorm veel voor de ratjes, maar misschien wel goed spul
kitten

Bericht door kitten »

Hoe heet dat?
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Ik gebruik supasoft bedding. Maar dat valt (zelfs met opstaand randje) buiten de kooi. Vind het verder heerlijk spul, ze kunnen er een beetje in graven en lekker zacht op/in liggen.

de strokorrels: http://www.strokorrel.info/
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Hier in de buurt kon je in een winkel ook per zak kopen. Per pallet is voor ratjes onbegonnen werk denk ik :)
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Ja, het was meer als info bedoelt. Hihi...

* ziet kitten al met 5 pallets vol strokorrels *
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Dat supasoft vond ik vreselijk spul. Ik ging er van niezen, het ploos (pluisde? :P), en het bleef in mn tapijt en kleren en alles zitten. En het stonk best snel. Ik heb katoenpluisjes nu, dat bevalt me heel goed, ik doe er heel lang mee voor het vervangen moet worden.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Even een heel andere mededeling -ik heb helaas geen verstand van goede bodembedekking voor knaagdieren-, maar ik heb me toch iets fantastisch ontdekt: Easypill.
Da's voor katten, maar kan ook voor honden en fretten gebruikt worden.

De naam zegt het al een beetje: het maakt het toedienen van pillen makkelijker. Het is een soort kneedbare pasta/klei. Daar pak je een beetje van, stopt de pil erin, kneed er een balletje van zodat de pil verstopt is en je geeft het aan je beestje. Die denkt dat het een snoepje is en eet de pil moeiteloos op.

Ik stond zaterdagaaf echt compleet perplex toen ik dit aan Mick gaf. Pillen toedienen bij hem is een ramp, maar toen ik hem dit voorschotelde, reageerde hij alsof ik hem een ontzettend lekker snoepje gaf :shock:. Meneer bleef zelfs bedelen voor meer..

Ik kreeg dit zaterdag mee van de dienstdoende dierenarts nadat Mick zaterdagochtend moeite had met plassen (niet kunnen plassen = spoedgeval). Bleek gelukkig weinig aan de hand. Vermoedelijk blaasontsteking en verkramping van blaas, dus antibiotica en spierontspannend spul mee... En dus dat Easypill gebeuren.
Pillen toedienen gaat dus heel goed en meneer lijkt weer in orde :). Moet alleen binnenkort ff wat urine opvangen om te laten controleren op blaasgruis, om dit evt uit te sluiten.
kitten

Bericht door kitten »

Hoe vang je kattenpies op?
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik wachtte dan met een pollepel bij de kattenbak :lol:
Maar uiteindelijk bleek dat poes ook op een lege kattenbak ging plassen, dan kun je het opzuigen met een injectiespuit (zonder naald).

Mijn poes wist uiteindelijk het bolletje smeerleverworst zo te eten dat het pilletje weer uitgespuugd werd :eerie: dus ben benieuwd of dat pastaspul zou werken.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
colet

Bericht door colet »

Eigenwijze kattenbeesten!

De mijne maakt mij iedere morgen wakker. Klinkt lief en aandoenlijk, maar als je weet dat dit begint zodra de eerste zonnestraal schijnt en de eerste vogel fluit snap je dat het redelijk vroeg is.
Vervolgens gaat ze dan op haar gemak beneden zitten eten, waar ze altijd bij kan, alvorens naar buiten te willen.
Dat wakker maken gaat van liefdevol en schattig over in: jij moet er nu uit, want ik wil aandacht en naar buiten! Vrij vertaald is dat van een poezenneusje tegen je eigen neus, een zacht poezenvoetje tegen je wang, op je gaan liggen, of op de wekker. Bij geen bevredigende reactie gaat zij naast het bed zitten en duikt vol vaart onder het dekbed om met uitgezette nagels in je benen/voeten te klauwen. Was je nog niet wakker, dan nu wel. Als ik boos wordt, dekbed goed om benen instop en mijzeklf weer innestel, mopperend tegen kat dat het nog veel te vroeg is om op te staan, dan begint zij met nieuwe moed aan haar aanvalstechniek.

Tips als een plantenspuit met water helpen niet, mijn eerste reactie is overeind vliegen en mopperen op kat. En het heeft altijd resultaat, want uiteindelijk slaap je niet meer en ga je er toch weer uit :(
Op zulke dagen overweeg ik een kattenluikje.
kitten

Bericht door kitten »

En je slaapkamerdeur dicht doen...? Aan mij zul je weinig hebben, qua adviezen. Om deze redenen heb ik nooit begrepen dat mensen katten wíllen. :lol:
Yara

Bericht door Yara »

Toch is het voor mij ook het advies wat ik zou geven. Ook hetgene wat ik zelf doe aangezien mijn katten of op ons willen liggen, of 's ochtends vroeg ons wekken omdat ze iets willen, of door het hele huis achter elkaar aan rennen (oud huis dus hoop gebonk), allemaal dingen die ik niet wil al ik slaap. ;)
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
madeleine

Bericht door madeleine »

Katten zijn lief omdat ze eigenwijs zijn..... vind ik dan.
@colet: Het enige wat helpt is de slaapkamer dicht doen. Dan gaan ze aan je deur krabben en heel zielig mauwen. En dat dan structureel negeren. Kost mij wat moeite, want het klinkt echt heel zielig. Dus ben ik in het begin ook opgestaan, met meer vroegtijdige bedelbeurten als gevolg. Ze moeten leren dat gedrag niet beloond wordt, dus je moet ook ff expres extra lang wachten tussen gebedel en deur open doen.
Blijkbaar is voor Jou kat het signaal feetattack =food. Kattenluikje is sowieso een goed plan.
Ze zijn echt heeel lief hoor kitten... 8-)
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Onze kat blijft tegenwoordig snachts beneden in de huiskamer. Werden er doodmoe van (letterlijk) dat gekrabbel en gemiauw om 4 uur snachts...
**Self Rescuing Princess**
Crownless

Bericht door Crownless »

Bij ons is het gekrabbel overgegaan naar op de kattenbak zitten en via het raam naast de deur naar binnen kijken of er al beweging is (de 'muur van de slaapkamer is eigenlijk een kast en een deurpost met een deur erin en de rest glas). Voorheen mochten ze als we wakker waren op de slaapkamer, of als ik alleen sliep, maar nu ook niet meer.
Het duurde even, maar dan heb je ook wat. Nu weten ze dat de slaapkamer niet mag en blijven ze meestal voor de drempel zitten kijken wat je doet. Hard 'ssssssshhhhhhh!' richting kat doen werkt ook heel goed bij gekrabbel aan de deur of als ze stiekem toch de slaapkamer inlopen.

Katten zijn awesome!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie