Maand / Kwartaal bladen

kitten

Re: Maand / Kwartaal bladen

Bericht door kitten »

Ik vrees dat zelfs "kostendekkend" niet haalbaar is. Normale dagbladen en tijdschriften houden met moeite het hoofd boven water, omdat alles online gelezen wordt. Ik vrees dat te weinig mensen je voorkeur voor papier delen, om het rendabel te maken...
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik vrees het ook. Ik merk dat ik met alles steeds meer over ga op digitale edities waar het kan. Scheelt ruimte in de kast en bonuspunten voor de zoekfunctie op de computer.

Ik denk dat je wel kunt spreken van een Nederlandse scene. Indrik, ben jij ook op Fetlife? Dat is zoiets als Facebook maar dan voor kinksters. Veel Nederlanders, ook. Misschien kun je daar mensen vinden die het ook leuk vinden. Als er genoeg zijn, kun je samen geld in een potje doen en eens een proefblad maken, of zo. Gewoon voor de liefhebbers.
IndrIk

Bericht door IndrIk »

Ik ben nogal koppig :twisted: dus heb het idee nog zeker niet als afgedaan bestempeld.

Zoals jullie misschien nog weten, woon ik in Hongarije waar het arbeidsloon en zaken als drukkosten, nog aanzienlijk lager liggen dan in Nederland...
Ik heb idd. een Fetlife account al moet ik eerlijk bekennen daar niet zo actief te zijn.

We zullen nog wel zien, misschien hebben jullie gelijk en moet ik mij er gewoon bij neerleggen.... zucht, voel me ineens hééééél erg oud. Snik.

Bedankt in elk geval voor de feedback.

IndrIk
Wever

Bericht door Wever »

Wat heb je eraan als het arbeidsloon lager ligt als je redacteurs geen Nederlands kunnen schrijven? En ook: oké, de drukkosten liggen lager...maar daartegenover staat wel weer een extra verzendkost om het tot in Nederland te krijgen.

Ik ben op zich wel voorstander van stukjes te schrijven voor een fatsoenlijk blad. Maar net daarom dat ik nooit een verhaal naar de kerfstok gestuurd heb: net op het moment dat ik erover aan het denken was merkte iemand dat een foto van haarzelf zonder enige vorm van toestemmingsverlening in hun tijdschrift opgenomen was.

En 'la maitresse du pirate'...ik weet 't zo niet. Die heeft zichzelf in België komen propageren als zijnde "BDSM is een vorm van liefde" en meer van dat soort zinnige dingen. Erg leuk...tot ik hun verzamelbundel kortverhaaltjes kocht, en dat gewoon een aaneenreiging bleek van BDSM-verhaaltjes die nauwelijks boven het gemiddelde BDSM-fantasietje uitkwamen. Ze waren ook niet van plan een tweede bundel uit te brengen, dus het verhaal dat ik ingestuurd had is (waarschijnlijk ongelezen) teruggestuurd.

Kortom: ik heb wel reden en zin om eraan mee te werken, maar ik geloof er niet in. Kom gerust terug als je iets concreets kan waarmaken.
faery

Bericht door faery »

Raffia (blad over gender en feminisme), deed het op vrijwilligers (ben ik twee jaar geweest), was kwalitatief best goed, en had een budget van 5000 euro. We redden het net niet op inkomsten (abonnees en advertenties), maar hadden eigenlijk ook nauwelijks betaalde advertenties (vaak eerder in ruil met andere bladen) en erg veel niet betalende abonnees (cadeau-abonnementen). Oplage was 250/500, en kwam 4 keer per jaar uit. Het is dus te doen.
IndrIk

Bericht door IndrIk »

@ Wever. Ik heb zelf aardig wat ervaring met redactioneel werk. Die rol had ik mijzelf dus toebedeeld. Ook Varya kan uitstekend redactie werk verrichten. Via het internet kan het redactiewerk overal ter wereld vandaan gedaan worden! Verzendkosten zijn laag! Ik denk dat ik goedkoper uit ben het hiervandaan rechtstreeks naar abonees te sturen dan in Nederland of Belgie.

@ Faery. Ik denk ook dat het haalbaar is, mits mensen er belangeloos aan mee willen werken. Commercieel heb ik er geen interesse in. Wel zou er acquisitie voor de advertentie ruimte gepleegd moeten worden. Ook daar zie ik wel mogelijkheden, mits de inhoud kwalitatief goed is.

Nogmaals ik heb het zeker nog niet helemaal uit mijn hoofd gezet. Mochten er liefhebbers zijn om mee te denken, ik hou me aanbevolen.

IndrIk.
Gesloten