Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
juffie
Site Admin

Re: Het Jeejtje-babytopic

Bericht door juffie »

Jeejtje is nu ruim 6 maanden en draait zich steeds van haar rug op haar buik. Ook in bed, en ze slaapt dan als een roosje, al dan niet met een duimpje in haar mondje... :inluv:

Wat ik gelezen heb, valt het gevaar nu een heel stuk mee t.o.v. eerst omdat ze zich nu wel kan omdraaien, maar even jullie mening: moet ik haar op haar rug houden op de een of andere manier of mag ze op haar buik slapen? Wiegendood is vooral een issue als ze zich nog niet terug kunnen draaien, en dat kan ze wel. Ik zou haar, als ik haar op haar rug wil houden, vast moeten leggen, want zelf draait ze dat het een lieve lust is. Daarom gebruiken we ook geen deken maar een slaapzak, zodat ze er niet onder kan komen.

Vastleggen hoor ik ook van dat het superslecht en gevaarlijk is...

Dus, wat denken jullie?
MILF :grin_ani:
puppie

Bericht door puppie »

Lekker laten slapen zoals zij het lekker vind!
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Je kan even kijken op de site van de stichting wiegedood. Die hebben meestal de meest recente informatie wel ergens. http://www.wiegedood.nl/veilig-slapen

Hun advies: laten gebeuren als het zichzelf kan omdraaien.
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Ik zou als ze wakker is, een paar keer oefenen op een speelkleed, door haar op haar buik te leggen en te zien hoe makkelijk ze met haar hoofdje draait. Just to be sure... Voor je eigen gemoedsrust.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Vastleggen lijkt me sowieso geen goed plan. En ze kan gewoon haar hoofdje draaien toch, dus geen probleem als ze op haar buik ligt volgens mij hoor.
JerryM

Bericht door JerryM »

ze draaide toevallig vanochtend zichzelf weer eens een keertje terug op de rug, nadat ze zich eerder van rug naar buik had gerold..
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Pluu

Bericht door Pluu »

Als je je echt zorgen maakt kun je een nannycare kopen. Dat zijn matjes je onder je matras kunt leggen, als die geen beweging of ademhaling meer detecteren gaan ze af en zo waarschuwen ze tegen wiegedood op een moment dat je nog op tijd bent om er iets aan te doen. http://www.nannycare.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Nadeel van die dingen is wel dat ze wel eens afgaan terwijl er niets aan de hand is, dat lijkt me nogal een stressvolle ervaring. Wiegedood komt niet zo heeeeeel vaak voor en op Jeejtjes leeftijd nu al helemaal niet meer, dus de kans op een vals alarm is wel een stuk groter dan de kans dat dat matje je voor iets serieus waarschuwt. Dus dat moet je afwegen. Artsen schijnen niet zo gelukkig te zijn met die dingen in de vrije verkoop omdat het heel veel hysterische moeders oplevert als het ding een vals alarm heeft gegeven. Maar als je daar rekening mee houdt, dat vals alarm mogelijk is... geeft het misschien gemoedsrust?

Je kunt die dingen al rond 40 euro nieuw van marktplaats krijgen, en bij sommige aanvullende polissen kun je hem geheel of gedeeltelijk vergoed krijgen van je verzekering als je hem nieuw koopt.
jane

Bericht door jane »

géén paniek ;-)... lekker laten slapen op haar maniertje. niet vast gaan leggen want dan kun je idd rare toestanden krijgen.

zorg je er wel voor dat de bodem van het bedje omlaag is? dat ze er niet uit kan kukelen?
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

lekker laten slapen in de houding waar ze zelf voorkeur aan geeft. Ligt t om wat voor reden niet prettig, draait ze vanzelf weer om
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Nou, dat doe ik ook gewoon, en ik dacht dat ook al wel, maar even checken. :)

Thanx voor de adviezen!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Tandje nummer 5 kwam gisteren door (haar rechterboventandje) en tandje nummer 6 was er vandaag. (linkerboventandje). Dat merken we, want nu krijgen we de beruchte tandjesluiers... Pfff, wat kunnen die stinken zeg! :shock: Het lijkt wel chemisch afval! :lol:

Verder is ze ont-zet-tend verkouden. Dikke snotneuzen en vaak niezen enzo. Ik heb zo'n neusballonnetje en gebruik zoutoplossing neusspray. Verder nog tips?

Ze zit nu overigens ook los, rechtop zonder dat ze meteen omkieperd. Ze gaat nog niet zelf zitten vanuit stand maar ze zit wel stabiel wanneer ze zo neergezet wordt.

Oh, en eten als een bootwerker! Tussen de middag bunkert ze zo een snee brood of cracotte weg! En een fles! En als tussendoortjes lange vingers en soepstengels enzo, nou, daar weet ze ook wel raad mee. :)
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Kleine meisjes worden groot. :yes:

Nou doet die post van juffie me toch verwonderen. Het in geuren en kleuren bespreken van iemands poepgedrag is bon ton zolang je er nog geen controle over hebt. Maar zodra je ook maar enigzins dat zelfstandig kan doen moet het in het geniep met de deur op slot.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kitten

Bericht door kitten »

Ik denk dat dat is, omdat het wel te doen is te praten over ándermans poepgedrag. :clown:

Ze gaat lekker, juffie! :) Qua verkoudheid weet ik verder ook niks. Ja, niet gaan zwemmen met haar. Doen jullie dat?
JerryM

Bericht door JerryM »

Een keer gedaan paar weken terug, verder niet van gekomen. Het is altijd zo godsgruwelijk vroeg!!
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
kitten

Bericht door kitten »

Nou, daar zal het dan niet van zijn, nee.
Plaats reactie