Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- eireann
- Site Admin
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Vanavond 2 vacatures gevonden, sluiten allebei goed aan, allebei in Den Bosch (met 1 af en toe naar verder weg, hangt van hoe vaak af of ik dat wil).
Morgen op schrijven.
Morgen op schrijven.
**Self Rescuing Princess**
- cinderella
Spannend kitten, en succes Anne! Ik heb wel plannen, maar kom me hier pas over een maand of anderhalf melden.
toen doet er nu niet meer toe
- eireann
- Site Admin
1 sollicitatie de deur uit, de andere wil perse een cv van 2 kantjes, de mijne is 3. Dus ik ben erg aan het inkorten.
Zou wel tof zijn, 3 km van het huis vandaan en ernstig internationaal
Zou wel tof zijn, 3 km van het huis vandaan en ernstig internationaal

- eireann
- Site Admin
Zo. Tweede sollicitatie ook de deur uit. Spannend!
(de eerste stond trouwens al 29 dagen online, weet dus niet hoe actueel die nog is. Deze is pas gister online gezet, dus daar ben ik goed op tijd bij!)
(de eerste stond trouwens al 29 dagen online, weet dus niet hoe actueel die nog is. Deze is pas gister online gezet, dus daar ben ik goed op tijd bij!)
- eireann
- Site Admin
Oooh shoot. Dat betekend natuurlijk dat ik lang moet wachten als ze pas net zijn gaan adverteren. Wachten is stom.
- skaoot
Maar wel goed bezig Anne!
En yay voor kitten ook
Ik ga hopelijk vanavond nog bericht naar Universiteit Utrecht sturen voor info mbt masteropleiding docent maatschappijleer. En Fontysmeneer heeft teruggemaild, dus daar kan ik ook afspraak gaan plannen. Het Plan in beweging!
En yay voor kitten ook

Ik ga hopelijk vanavond nog bericht naar Universiteit Utrecht sturen voor info mbt masteropleiding docent maatschappijleer. En Fontysmeneer heeft teruggemaild, dus daar kan ik ook afspraak gaan plannen. Het Plan in beweging!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- kitten
Zucht.
Net terug van de competentie-test-uitslag...
Huidige sollicitatie is zo ongeveer het verst verwijderd van mijn competenties en interesses als maar kan.
En ergens weet ik dat ook wel... Er kwam in ieder geval heel sterk het trainen weer uit, gecombineerd met extravert zijn. Echt heel sterk.
Herbezinning dan maar weer.
Net terug van de competentie-test-uitslag...
Huidige sollicitatie is zo ongeveer het verst verwijderd van mijn competenties en interesses als maar kan.

Herbezinning dan maar weer.
- eireann
- Site Admin
Dus dan gaat die sollicitatie toch niet verder?
Knuffel! je klinkt /leest er een beetje moe van
Knuffel! je klinkt /leest er een beetje moe van
- kitten
Dat is het dilemma nu. Ga ik hiermee verder, terwijl ik nu al weet dat dit niet is waar ik blij van ga worden?
- eireann
- Site Admin
Krijgen zij die uitslag ook? of is het alleen een persoonlijk dilemma?
Kan je jouw competenties ombuigen dat ze toch in de functie passen?
Is het werk zonder je core-competenties toch uitdagend genoeg voor je intelligentie? Is de werksfeer positief genoeg?
Kan je jouw competenties ombuigen dat ze toch in de functie passen?
Is het werk zonder je core-competenties toch uitdagend genoeg voor je intelligentie? Is de werksfeer positief genoeg?
- kitten
Het is een persoonlijk dilemma, zij zien dit niet. Ombuigen hoeft dus niet, de functie kan ik krijgen. De grote plus is de werksfeer, het lijkt me een gezellig, leuk team. Maar de grote min is dat het feitelijk hetzelfde werk is als de afgelopen 12 jaar, alleen moeilijker. Ik vraag me alleen af of enkel de factor "moeilijker" gaat maken dat ik het nu ineens wel leuk vind om incidenten op te lossen en achter cases aan te bellen...
En eigenlijk weet ik het antwoord wel, maar hey, het is een báán! Meer dan wat ik nu heb!
Ben alleen zo bang dat ik niks meer doe (qua solliciteren/ontwikkelen) als ik eenmaal een baan heb, want dat vreet al zat energie.
En eigenlijk weet ik het antwoord wel, maar hey, het is een báán! Meer dan wat ik nu heb!
Ben alleen zo bang dat ik niks meer doe (qua solliciteren/ontwikkelen) als ik eenmaal een baan heb, want dat vreet al zat energie.
- eireann
- Site Admin
Lastig, de positieve sfeer scheelt de helft, zou er ruimte zijn training toe te voegen aan de functie (evt over een tijdje?) Als je moeilijkere dingen gaat oplossen is er vast nog een level onder dat getrained moet worden? Is het een groot bedrijf, waar wel eens functies vrij komen?
En.... Hoe realistisch is een functie in training, in de regio, part time? Qua bedrijven in de buurt en je cv? als er een kans is en je hebt nog even WW.... kan je overwegen door te solliciteren, maar als die functies er niet zijn....
Solliciteren is wel lastig als je werkt, dat is waar.
En.... Hoe realistisch is een functie in training, in de regio, part time? Qua bedrijven in de buurt en je cv? als er een kans is en je hebt nog even WW.... kan je overwegen door te solliciteren, maar als die functies er niet zijn....
Solliciteren is wel lastig als je werkt, dat is waar.
- eireann
- Site Admin
Van de eerste sollicitatie wil de recruiter kennismaken (via skype). Maar niet vandaag denk ik, ik zit nog ongewassen in ochtendjas op de bank. (tweede dag ziek thuis)
- kitten
nee, daar is geen kans op, daar is het bedrijf te klein voor. Heel sporadisch een klant, maar dat is zeldzaam.eireann_DB schreef:Lastig, de positieve sfeer scheelt de helft, zou er ruimte zijn training toe te voegen aan de functie (evt over een tijdje?) Als je moeilijkere dingen gaat oplossen is er vast nog een level onder dat getrained moet worden? Is het een groot bedrijf, waar wel eens functies vrij komen?
parttime? Vrij kleine kans. Dan zou welpjespapa een paar jaar parttime moeten gaan werken, zodat ik at kan pbouwen en hem alimentatie kan betalen. Gek genoeg vindt 'men' dat een vreemd concept. Seksistisch eigenlijk.eireann_DB schreef:En.... Hoe realistisch is een functie in training, in de regio, part time? Qua bedrijven in de buurt en je cv? als er een kans is en je hebt nog even WW.... kan je overwegen door te solliciteren, maar als die functies er niet zijn...
- eireann
- Site Admin
Zou welpjespapa daar bereidt toe zijn? en zou dat kunnen in zijn functie? En wil je dat ook? Je doet wel meer dingen onconventioneel
Klinkt niet als een slecht plan
En deze functie toch doen en tijd overhouden voor Doula, zijn ze daar in de uren flexibel genoeg voor?

En deze functie toch doen en tijd overhouden voor Doula, zijn ze daar in de uren flexibel genoeg voor?