Wat we nu wel doen, is zwemmen. Moeten we nog in ons ritme in zien te bouwen, en 't zal vast niet elke week lukken, maar het is iets wat ik echt oprecht heel erg leuk vind (baantjes zwemmen dus), wat mijn toch al belabberde gewrichten niet belast en wat ik zelf in kan delen, wat toch beter werkt dan de vastigheid van het stijldansen. Oh, en het is niet zo heel schreeuwend duur als stijldansen of fitness.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Marijke schreef:maar ik maak me echt geen illusies dat ik zo veel gezonder ben dan iemand die niet die tijd te besteden heeft.
Tien uur is wel veel, maar met gericht, intensiever bewegen verlaag je wel degelijk je kansen op diabetes, hart- en vaatziekten, rugklachten, immuunziekten, depressie etc. Het maakt niet zoveel uit of je naar je werk fiets of voor de hobby. Maar voor iemand die bijvoorbeeld niet op de fiets naar het werk kan maakt sporten wel een groot verschil. Ik denk dat je onderschat hoeveel sporten (vooral op lange termijn) voor je gezondheid doet.
Cera schreef:Waarom zou het met sport anders zijn dan met andere terugkerende dingen die mensen niet leuk (kunnen) vinden? Werk, huishouden, sociale verplichtingen. Als je geen zin hebt doe je het (uiteindelijk) toch vanwege de noodzaak. Ik heb 's ochtends ook regelmatig geen zin om m'n bed uit te komen voor werk of een familiebezoek en doe het toch. Ik vind sporten (onderhoud van je lichaam) minstens net zo noodzakelijk als bijvoorbeeld het op orde houden van je leefomgeving. Ook al heb ik geen zin, ik ga en dan komt de zin vanzelf. En ik probeer met afleiding in de vorm van het kijken naar series het sporten zo aangenaam mogelijk te maken. Jammer dat jullie het een loze tip vinden. Voor mij en m'n lief werkt het in elk geval wel.
Jamaar dat is het juist. Sporten is geen noodzaak zoals het huishouden. Ik sport al jaren niet en ik leef nog steeds. Dat zou me niet lukken bij het huishouden.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Door een knieblessure waar ik aan geopereerd moet worden moest ik helaas stoppen met Evy.
Had nog maar een paar lessen gedaan en mis het eigenlijk best wel.
Gewoon even helemaal aan niets denken en weg van alle stress.
Met een beetje mazzel kan ik na de operatie weer gewoon lekker gaan lopen.
Het voordeel aan lopen vind ik dat ik het kan doen op het moment dat het mij uitkomt. Of het nu 's ochtends vroeg of 's avonds laat is dat maakt niet uit. En douchen moet toch ook al, dus ook daar geen extra tijd mee kwijt.
Een sportschool moet je weer naar toe, is extra tijd. Daarnaast kost het ook nog eens geld. En lopen kost in principe geen geld. Alleen de kleding/schoenen.
PS: Huishouden is hier op het moment ook een grote zooi. *geeft me zelf een schop onder m'n kont, hup aan de slag*
Aan mijn bovenbeenbot zit een stukje uitstekend bot. Heb ik waarschijnlijk al vanaf m'n geboorte. Door de extra belasting van hardlopen is dat m'n knie gaan irriteren. Nu gaan ze dat stukje uitstekend bot dus weg zagen ofzo.
Maar in verband met mijn studie wordt de operatie pas na 26 juni ingepland.
De kans is zeer groot dat ik na die operatie weer zonder pijn kan hardlopen.
Wel balen voor jou dat de pijn in je schenen nog niet over is. Succes met de fysio.
Ik heb deze week een mooie Groupon deal gekocht: 6 maanden onbeperkt fitness (incl groepslessen) & wellness (zwembad, sauna, stoombad) voor maar €69,- (ipv €375,-). En dat bij een sportschool op nog geen 5 min. lopen .
Binnenkort maar verzilveren, dan kan ik ook weer eens lekker gaan sporten. Ik hoop toch minstens 2x per week te gaan, dus eens kijken of me dat ook gaat lukken .
Weekje niet rennen Heb van het weekend door een panty die 5minuten scheef zat precies boven tussen mn benen twee wondjes. En merkte gisteren dat die na een dag op werk rondlopen best geirriteerd waren. Dus netjes wachten tot het genezen is en dan maar beginnen met herhaling van les 17.
Yoga, daar heb ik volgens mij zo niet het geduld voor haha. Maar fijn dat jej e er lekker bij voelt Ravelijne!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
al twee weken niet gezwommen, en komende weken zit het er ook nog niet in. Deze week nog tape om mn enkels, volgende week is dat er hoop ik af maar is het hemelvaartsdag.. gaat lekker zo
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
lol:) eerst verstapte ik me op stoeprandje, dat was rechter enkel. Om die te ontzien heb ik waarschijnljik linker enkel overbelast en mede daardoor zakte ik twee weken later spontaan dus door linker enkel heen, terwijl ik gewoon plat op de grond stond. Dit deed zo veel pijn dat ik er niet meer op kon staan en dus hinkelend op nog niet helemaal herstelde rechterbeen naar de wasbak ging om te koelen onder de koude kraan, en met dan hinkelen dus weer rechter enkel overbelast. Met als gevolg dus nu idd twee enkels in t tape:(:(
en met hemelvaartsdag wordt in ieder geval zondagsrooster gedraaid, dus geen trimzwemmen. Daarnaast is dan mn dochter jarig, dus zit ik met visite.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken