Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
kitten

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door kitten »

Niet blij... :nopompom:

De collega's zijn wel aardig, maar het is nou ook weer niet lachen, gieren, brullen. Ze gaan elke middag wandelend naar de winkel en ik trek dat gewoon niet. De eerste dag ben ik mee geweest, maar ze lopen nét sneller dan voor mijn comfortabel is, het is geen rustige wandeling. En ik kan ook niet elke dag mijn wandelschoenen aandoen, want ik heb weinig kleren waar die leuk bij staan. Op mijn nette, zwarte schoenen, ondanks dat die geen hakje hebben en ik er mijn zooltjes in heb, krijg ik toch pijn in mijn voeten. Dus ik mis het grote sociale moment van de dag.

Inhoudelijk voldoet de baan aan de verwachtingen. Technisch. Saai. Weinig verband met de wereld. Software om meters mee uit te lezen en daar statistieken van te maken. :gaap:

Maar ik heb geen WW meer en dat was goed, toch? Passend werk aannemen? Dit is passend, het sluit aan bij mijn CV. :nopompom:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

:kiss: :hug: :kiss: :hug:
Jammer dat ze niet een stapje langzamer gaan lopen ook!

Lastig he, als je CV je zo'n richting in heeft geduwd... Nog zicht op leukere taken als je ingewerkt bent?
Solliciteren met werk is lastig, misschien van die mailalerts invoeren bij Monsterboard en Vacaturebank die selecteren op leuke functies, en dan toch schrijven als er iets leuks voorbijkomt?

Je bent goed bezig, je ww is op, je werk is niet al te boeiend, maar je zorgt voor jezelf en de welpjes. Goed bezig!
:kiss: :hug: :kiss: :hug:

@leonietje: van jouw kant nog nieuws?
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

De WW was niet op hoor, ik had nog tot begin 2013 recht op WW. Hij is gestopt, wegens werk hebben.

Leukere taken, nope. Leukere functies, nope. Geen uitzichten dus. Niet bij dit bedrijf. Monsterboard had ik al niet uitgezet. Maar wat zijn leuke functies?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Fijn dat je nog WW achter de hand hebt! (ik heb maar vier maanden mocht ik niet op tijd iets anders hebben)

Leuke functies... tsja... ehm. 'k geloof dat je dat de verkeerde vraagt...
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Misschien op de dagen dat je wandelschoenen wel bij je outfit passen wel meelopen, en dan pak je vast snel ook meer hun tempo op en kan je het ook uitbreiden naar andere schoenen.
kitten

Bericht door kitten »

Lief bedoeld, maar ik denk niet dat dat de functie ineens wel leuk maakt meeko. ;)

Knuffel @ anne.
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Nee, dat niet, maar contact met collega's kan ook het werkplezier wel vergroten. In elk geval succes met het verder zoeken!
skaoot

Bericht door skaoot »

dat is wel balen kitten :nopompom: is dan ook weinig om het leuker te maken... sterkte! helaas geen tips voor leukere functies, werk zoeken is gewoon nogal gedoe ende vervelend ende stjom.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

@kitten: Is het alleen het maken van statistieken, of ook het analyseren van die gegevens?
Geniet van de positieve momenten.
kitten

Bericht door kitten »

Geen van beiden. Het is vragen beantwoorden van mensen die die statistieken en analyses maken, wanneer het computerproogramma waarmee ze dat doen, niet werkt.
cinderella

Bericht door cinderella »

Cv net bijgewerkt, en verstuurd met wensen naar de twee grootste vacaturesites voor het voortgezet onderwijs.
Verder die twee sites afgestruind, en VK banen, maar dus helemaal niks gevonden. Wel gezien dat er in ieder geval op VK banen nog dagelijks een hoop vacatures geplaatst worden, maar ik baal hier wel enorm van. Paar jaar geleden ook gehad dat er maar 1 vacature in mijn vakgebieden (ja meervoud!, dus extra irritant) was in de omgeving. Heb toen een baan 85 km verderop moeten aannemen. Nu is er niet 1 baan in de omgeving, maar 1 baan aan de andere kant van de provincie! En ook een waar ze me nooit voor zullen aannemen, want ik heb al een keer voor die werkgever (andere vestiging, aan de andere kant van het land) gewerkt, en dat was geen succes. Ook een baan die ik niet ambieer overigens: alleen maar stampen voor het examen, en je moet aan het eind van het jaar standaard een tijd de ww in (was 5 jaar geleden althans).
Overigens, als ik hier wil blijven wonen is er wel genoeg werk te vinden, maar dat wil ik dus niet.

Hopelijk komende week beter nieuws....
toen doet er nu niet meer toe
cinderella

Nu van plan om dinsdag op mijn vrije dag een open sollicitatiebrief te schrijven, en die naar zoveel mogelijk scholen te versturen waar ik eventueel zou willen werken. Hopelijk komt daar wat uit.
Nu eerst boodschappen doen (en wat lekkers kopen)
eireann
Site Admin

Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door eireann »

Succes cinderella!
cinderella

Ik moet morgenmiddag toch nog naar m´n werk, en heb helaas nog ander werkgerelateerde dingen te doen, dus opsturen morgen wordt nog lastig. Maar ik wil toch graag een poging gaan wagen voor een open sollicitatie, maar hoe doe je dat? Hoe open je je brief als je solliciteert op een niet-bestaande baan? En naar wie verstuur je die dan? En doe je dat per mail, of moet het tegenwoordig nog steeds per post? Wel fijn, die centrale bureaus waar de meeste scholen kun vacatures plaatsen, maar daardoor weet ik gewoon niet hoe je dit nu aanpakt.
skaoot

Bericht door skaoot »

ik zat me vanmiddag precies hetzelfde af te vragen! wie heeft het antwoord? :)
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Plaats reactie