Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
kitten

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door kitten »

@skaoot: het heeft mij 12 jaar gekost voor ik door had dat ICT niks voor me is én de stap durfde te wagen. So what als dit het straks ook niet blijkt te zijn? Dan komt er inderdaad wel een nieuw Plan.
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Jeej, kreeg net een mail met e uitnodiging voor sollicitatie voor mijn stageplek voor volgend schooljaar :static:

Tis in houten, dus goed bereikbaar voor mij, das ook wel zo fijn.

Nu nog even bedenken of en hoe ik ga vertellen over mn fibro. Hoogstwaarschijnlijk komt er wel de vraag wat ik nu doe naast mijn studie (doe immers deeltijd), maar weet nog niet hoe ik dat ga beabtwoorden. Iemand tips?
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Houten? Word je een collega??? *nieuwsgierig is* (pb? :))

Het hangt voor mij altijd af van het gevoel wat ik heb. Ik houd nu sowieso eigenlijk de informatie over mijn gezondheid achter, omdat het niet direct relevant is. Heb je echter het gevoel dat 't wel een rol kan spelen in je werkzaamheden, dan zou ik het alleen vertellen als je een goed gevoel hebt bij het gesprek en bij de personen tegenover je, en misschien wel wachten tot je evt. aangenomen bent, en het dan aan het begin van je stage bespreken met je stagebegeleider. Anders kun je uitleggen dat je gezondheidsproblemen hebt waardoor je niet fulltime kunt werken, en dat je dus al je aandacht en energie kunt richten op je opleiding en je stageplek. Zo klinkt 't nog positief in a sense, en zijn ze wel op de hoogte.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

niet full time kunnen werken kan toch ook kwestie zijn van balans willen hebben in werk en prive leven?:) niets mis mee hoor.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
kitten

Bericht door kitten »

Zeker voor vrouwen vindt men dat de normaalste zaak van de wereld.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Anne, al iets gehoord?
MILF :grin_ani:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik krijg de email aan superbedrijf m'n vingers niet uit.... De andere sollicitatie is een nee, te weinig ervaring. (geen verrassing, wel jammer)
**Self Rescuing Princess**
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Doe nou!! Of bel toch gewoon! Zeg dat je het bedrijf bent blijven volgen omdat je er zó'n positief gevoel bij had en dat je daardoor die vacature weer zag. Bladiebla

Je krijgt spijt als je dit niet doet!
MILF :grin_ani:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik loop vast na:

'Beste Voornaam'

En ik weet dat ik spijt krijg als ik het niet doe... Maar ik ben zo nerveus met alles momenteel (en ik vind mezelf helemaal geen goede werknemer zo ziek thuis zittend, dus vind het een beetje moeilijk om mezelf te verkopen...) dat helpt niet.
JerryM

Bericht door JerryM »

Je bent een prima werknemer. Alleen niet voor je huidige baas. Op je huidige plek.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Yara

Bericht door Yara »

Gewoon doen eireann! Hoe laat je zien dat je gemotiveerd bent om voor een bedrijf te werken. Ik zou er zoiets van maken:

Beste Voornaam,

Op datum heb ik met u een sollicitatiegesprek gevoerd voor de functie. Helaas ben ik toen afgewezen, omdat u mij eerder in een hogere functie zag binnen naam bedrijf. Ik ben hierop de vacatures van uw bedrijf in de gaten blijven houden aangezien ik erg graag bij naam bedrijf wil werken. Toevallig zag ik dat de vacature voor de functie weer open staat. Ik ben nog steeds zeer geïnteresseerd in deze functie en wil u vragen uw afwijzing te herzien of hier nogmaals met mij in gesprek over wilt gaan. Ik denk namelijk dat ik nog steeds geschikt ben voor deze functie, omdat redenen.

Ik hoop spoedig iets van u te horen.

Met vriendelijke groet,
naam

Even een snel opzetje hoor, heeft zeker nog wel wat aandacht nodig, maar misschien helpt het om zelf verder te schrijven.

Ik ben ook weer aan het solliciteren, best spannend na ruim 2 jaar thuiszitten (gelukkig volgens cv maar een half jaar). Ik merk dat ik in mijn brief veel te veel kleine dingen aan wil stippen waardoor het wat rommelig wordt volgens mij. Is er iemand die er even kritisch naar wilt kijken? Het gaat om een baan als ambulant begeleider bij gezinnen met een kind met een handicap.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Zoiets heb ik ondertussen ook uit het toetsenbord gerammeld.

Succes Yara!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En dan twee mensen een PB sturen om het nog even door te lezen en te ongeduldig zijn.... Dus: verstuurd!

Nog een beetje aangepast, bedrijf gebeld om email adres te controleren en toen maar op verzend gedrukt. Ik kan tenslotte best een email sturen....
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Goed gedaan, Anne!
kitten

Bericht door kitten »

Go Anne!! :static:
Plaats reactie