WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
tessie
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door tessie »

Ik eet ook geen pasta ,aardappelen, brood en rijst. En ook geen fruit en peulvruchten, en ook (nog) geen noten.

En die chocomelk was niet alleen voor mij zoet, Jay heeft m ook geproeft en vond m ook belachelijk zoet. En dan toch ook nog waterig. Echt smeriig dus gewoon.
pluis

Bericht door pluis »

Ook mij is het best goed bevallen om te eten met minder koolhydraten. De witte rijst en pasta gingen eruit, net als aardappelen en veel broodproducten.

We aten dan meer groenten en meer vlees maar we vervingen ook wel dingen door peulvruchten (die bevatten ook koolhydraten, maar laten je suikerspiegel minder snel stijgen en dalen). We maakten bijvoorbeeld dal, of ik maakte chili.

Wat ik ook heb leren maken, is quinoa. Dat heeft (voor een pseudograan) veel eiwit en relatief weinig koolhydraten. Je kunt het gebruiken als vervanger voor couscous of havermout.

Afvallen deed ik er trouwens nauwelijks van, maar ach :)
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Volgens mij val je er ook alleen van af als je het dan ook echt op de manier doet dat je begint met echt héél weinig koolhydraten, en dan daarna langzamerhand weer wat koolhydraten toevoegt (tot net voor het punt dat je niet meer afvalt).
Cera

Bericht door Cera »

Woohoo! In vier weken tijd ben ik maar liefst 8,1 kilo afgevallen. Trots en blij!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Go Cera! En go tessie! En skaoot! En wie mis ik nu nog met awesome afvalprestaties?

@artemis: Tuurlijk hoef je je niet te verdedigen, want ik val jou ook niet aan. :) Ik denk alleen dat 't goed is om aan te geven of iets wel of niet wetenschappelijk onderbouwd is, maar da's gewoon weer een stokpaardje van mij (blame Romanticide, komt vanuit zijn werk).

@tessie: Eigenlijk niets specifieks, gewoon weer even het snaaien beperken. Laatste paar maanden weer te veel gesnaaid omdat ik stijf sta van de stress en ik mezelf dan af en toe wel weer wil belonen met iets lekkers. Iets lekkers is alleen bij mij vaak zeebanket, en da's sleeeeeeecht! Nou ja, en chocolademousse, maar da's zelfde categorie. Daardoor was ik weer terug gegaan naar ongeveer 98, maar ik wil eigenlijk juist iets verder omlaag, ik wil onder de 90. Nu pas ik meestal (afhankelijk van de winkel) in 42/44, en ik wil naar 40/42. Dan moet er toch nog wat af! :)

@iedereen die met Atkins bezig is: Maar da's toch helemaal niet gezond? Like, minder koolhydraten lijkt me an sich prima met het oog op suikerschommelingen en dergelijke, maar als je het helemaal uit je voedingspatroon schrapt, lijkt me dat toch niet goed. Je lichaam heeft immers die koolhydraten nodig, right? Puur even op gevoel geredeneerd hoor!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
pluis

Bericht door pluis »

Je lijf heeft inderdaad koolhydraten nodig, maar niet zoveel als mensen vaak verwachten. En aangezien de meeste voedingsmiddelen koolhydraten bevatten, krijg je zelfs als je ze probeert te vermijden nog binnen.

Ook bij een dieet aks Atkins gebruik je maar een vrij korte periode echt nauwelijks koolhydraten, volgens mij. En, je lijf kan uit eiwitten of vetten ook voldoende bouwstoffen halen.

Het grote risico van Atkins is dat mensen een dieet samenstellen dat zo9veel verzadigde vetten bevat, dat de cholesterolspiegel er ongezodn hoog van wordt, maar als je lekker veel groete eet, en niet alleen maar vlees, komt dat meestal wel goed.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ahh check, thanks voor de uitleg pluis!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik op dit moment gewoon niet de drive zou kunnen vinden voor een dergelijk dieet. Echt supergezond eten lukt me nog niet zo goed (want Romanticide en ik lusten ook niet zo heel gigantisch veel met z'n tweeën én we kennen gewoon niet genoeg lekkere, gezonde en makkelijk te bereiden gerechten), dus het is vooral het weglaten van de echt slechte dingen waar ik winst mee probeer te halen. Nou ja, en de beweging die ik op en rondom mijn werk heb. Grappig detail: Van onderwijs wordt gezegd dat het zittend werk is met weinig beweging, maar door mijn werk verlies ik juist veel gewicht omdat ik zo veel loop!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Als je een idee geeft van wat jullie lekker vinden wil ik best eens kijken of ik nog wat lekkere recepten heb, Sabrina.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik denk ook dat daar winst te behalen is sabrina :). Wat lusten jullie dan niet? (misschien in het receptentopic ofzo?)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Cera

Bericht door Cera »

Sabrina, ik ben ook een redelijk inspiratieloze kok en lust ook niet alles. Sinds ik een Smartphone heb zweer ik bij de Albert Heijn app. Heel handig om recepten te zoeken op bijvoorbeeld ingrediënt, en je kunt direct een digitaal boodschappenlijstje maken. Op de internetsite van de Albert Heijn kun je de recepten ook vinden. Ik ben nu een keukenprinses in training.
artemis

Bericht door artemis »

Ok Sabrina dan hebben we een meningsverschil. Want ik vind dat het wel wetenschappelijk onderbouwd is. Alleen je moet wat beter zoeken naar de onderzoeken.

Ja koolhydraten hebben we nodig maar niet in de hoeveelheden die de meeste mensen eten.
Er zitten er al genoeg in groente en fruit als je daar voldoende van eet.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

@artemis: da's geen meningsverschil want het gaat om feiten, of iets wetenschappelijk onderbouwd is, is geen kwestie van een mening. Maar dat hoort niet hier, dus dat moet dan evt. in een apart topic.

En oeh, receptentips lijken me wel awesome! Als ik even vanaf mijn pc kan posten i.p.v. mobiel, roep ik even wat wij allemaal wel lusten! Zou echt wel heel fijn zijn, want ik denk inderdaad dat daar veel winst te behalen valt!
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Then again, het is niet alsof de hele wetenschappelijke wereld het altijd helemaal uniform met zichzelf eens is. Iets minder zwartwit (en aanvallend) mag ook wel, hoor.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ravelijne, dat is helemaal niet aanvallend bedoeld, maar a) mobiele post en dus niet zo uitgebreid en b) zwaar off-topic, dus evt. stof voor een ander topic. En voordat ik iets roep, verdiep ik me er echt wel eerst in, dus ik ben niet zomaar zo stellig. De beschuldiging van zwartwit vind ik dus enigszins onterecht.
Cera

Bericht door Cera »

Wat me opvalt nu ik de Voedselzandloper lees is dat heel veel wetenschappelijke onderzoeken verschillende uitkomsten en dus conclusies hebben. Resultaten zijn inderdaad afhankelijk van methodiek, onderzoeksgroep en zelfs belangen van bijvoorbeeld voedingsmiddelenfabrikanten. Ook wetenschap is manipuleerbaar.

Nog even een persoonlijke overwinning... Ik heb al een maand niet gesnoept! Ik denk dat dit een record is sinds ik aan de vaste voeding ben. ;-) En ik ben 8,5 kilo lichter dan precies een maand geleden.
Plaats reactie