WS valt af!
Re: WS valt af!
Cera, zo te lezen ben jij goed bezig. Ik heb het boek van Amber Albardo op mijn verlanglijstje staan sinds ik het bij jou ingekeken heb. Er stonden zowaar recepten in met simpele ingrediënten die ik ook lekker vind. En wat mij vooral aanspreekt is dat het niet alleen gaat over dieten en afvallen, maar juist over gezond leven en eten. Dat afvallen is dan een mooi bijproduct.
Het lijkt mij wel heel moeilijk om geheel zonder brood, pasta, rijst of aardappelen te gaan, maar dat zou je misschien ook kunnen minderen in plaats van helemaal weglaten?
tessie, ik lees dat jij Atkins doet. Heb je daar een boek van gekocht of is dat een begeleid traject? En eet je dan alleen maar van die speciale dingen (zoals repen en maaltijden) die je bijvoorbeeld bij Kruidvat kan halen?
Het lijkt mij wel heel moeilijk om geheel zonder brood, pasta, rijst of aardappelen te gaan, maar dat zou je misschien ook kunnen minderen in plaats van helemaal weglaten?
tessie, ik lees dat jij Atkins doet. Heb je daar een boek van gekocht of is dat een begeleid traject? En eet je dan alleen maar van die speciale dingen (zoals repen en maaltijden) die je bijvoorbeeld bij Kruidvat kan halen?
- tessie
- Contacteer:
Ik had het boek al, want heb het een aantal jaar geleden ook al eens gedaan. Sochtends ontbijt ik met een Atkins ontbijtreep, en ik eet savonds als tussendoortje een Atkins brownie-reep, maar lunch en avondeten eet ik gewoon 'normaal', alleen dan wel dus koolhydraat-arm. In het boek staan ook nog een aantal recepten die je kan gebruiken, maar als je gewoon googelt vind je nog veel meer. Of gewoon vlees/groente kan ook, als je dus de aardappels/rijst/pasta weglaat.
Xay, het valt me tot nu toe erg mee, zo zonder aardappelen, pasta, brood en rijst. Maar ik zie het volledig weg laten van die producten wel als iets tijdelijks om af te vallen en om vervolgens te kijken hoe mijn lijf reageert op die producten na een ontwenningsperiode. In de toekomst denk ik in de weekenden wel een broodmaaltijd en/of een keer patat en pasta te eten. Dit vind ik nu eenmaal heel lekker en is dan echt een traktatie. Ook tijdens vakanties, feesten en gelegenheden is het niet eten van de vier zetmeelhoudende producten niet realistisch. Maar voor nu mis ik het niet. Er is nog zoveel lekkers te eten en ik ontdek steeds nieuwe recepten.
De boeken van Amber zijn echt geweldig maar ik ben nog het meest fan van 'de Voedselzandloper'. Ik leer daar echt nieuwe dingen van, het is beter onderbouwd dan bij Amber en het is echt een levensstijl. Geen dieet, niet iets tijdelijks en hopelijk dan ook geen jojo-effect meer.
Ik heb me in mijn volwassen leven nog niet zo lekker in mijn vel gevoeld als dat ik nu doe. Ik voel me mooi, sexy en vol energie. En dat blijk ik ook uit te stralen. I'm sexy and I know it! ;-) (weet je nog, dat jongetje in het restaurant?)
De boeken van Amber zijn echt geweldig maar ik ben nog het meest fan van 'de Voedselzandloper'. Ik leer daar echt nieuwe dingen van, het is beter onderbouwd dan bij Amber en het is echt een levensstijl. Geen dieet, niet iets tijdelijks en hopelijk dan ook geen jojo-effect meer.
Ik heb me in mijn volwassen leven nog niet zo lekker in mijn vel gevoeld als dat ik nu doe. Ik voel me mooi, sexy en vol energie. En dat blijk ik ook uit te stralen. I'm sexy and I know it! ;-) (weet je nog, dat jongetje in het restaurant?)
Jeeeeeh! Sinds vanmorgen ben ik een 70+ meisje! Ik woog op 21 mei jl. nog 9,6 kilo zwaarder. Een mijlpaal. En de min 10 kilo is alweer de volgende mijlpaal.
Cera schreef: I'm sexy and I know it! ;-) (weet je nog, dat jongetje in het restaurant?)

Wat goed dat het bij jou zo super werkt. Dat afvallen én jezelf zo goed voelen! Wouw!
En wat ik nu zo gelezen heb van Atkins (tessie tnx voor de info, en Google is my friend

- JerryM
Niet alle calorieën zijn hetzelfde:
http://childrenshospitalblog.org/are-al ... ted-equal/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://childrenshospitalblog.org/are-al ... ted-equal/" onclick="window.open(this.href);return false;
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- tessie
- Contacteer:
Interessant stuk, Jerry!
Ik ben nu 4,1kg afgevallen. En ben nu (1 ons whihi) lichter dan ik in jaren geweest ben! Vind ik wel een mooie mijlpaal
Ik ben nu 4,1kg afgevallen. En ben nu (1 ons whihi) lichter dan ik in jaren geweest ben! Vind ik wel een mooie mijlpaal

- kitten
Dat is het zeker! Gefeliciteerd!
Beetje jammer van het doorgekraste gezicht maar mijn lief wil nog steeds dat ik zo anoniem mogelijk op het forum ben maar dit is wat een gewichtsverlies van 9,8 kilo en een leuk jurkje met mijn lijf doen. I´m happy!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- shareen_G
- tessie
- Contacteer:
Ziet er goed uit, Cera!
Hier gaat het ook nog steeds goed. Ben wel trots op mezelf, ik was gisteren op een bruiloft, en daar hadden ze een uitgebreid dessert-buffet, en ik heb er gewoon niks van genomen! Ik baaaalde er wel van op dat moment, maar toen ik vanmorgen mn nieuwe, eigenlijk net wat te strakke jurkje aantrok, en hij zat gewoon prima, en zelfs een beetje losjes, was ik wel BLIJ! *O*
Hier gaat het ook nog steeds goed. Ben wel trots op mezelf, ik was gisteren op een bruiloft, en daar hadden ze een uitgebreid dessert-buffet, en ik heb er gewoon niks van genomen! Ik baaaalde er wel van op dat moment, maar toen ik vanmorgen mn nieuwe, eigenlijk net wat te strakke jurkje aantrok, en hij zat gewoon prima, en zelfs een beetje losjes, was ik wel BLIJ! *O*
Wat super goed dat je de verleiding hebt kunnen weerstaan, tessie! En in nieuwe kleding passen (of in oude die niet meer paste) is leuk!
- juffie
- Site Admin
- tessie
- Contacteer:
Wow goed bezig juffie!