Ik meng me gewoon niet in ketting- en doorstuurdingen. Das denk ik maar het beste, ik snap het nut er niet zo van. Ik vind facebook juist wel makkelijk werken qua berichtjes lezen: als je gewoon naar de facebook startpagina gaat (klik linksboven op het facebook logo), dan zie je alle berichtjes van je vrienden op tijd georganiseerd staan. Klik je op iemands naam, dan kom je bij hun eigen profiel en tijdlijn.
Het is niet altijd makkelijk en het werkt niet altijd even goed, maar ik heb mensen die ik weinig spreek toch op facebook, en dan kan ik toch een beetje in contact blijven. Dat zou ik niet willen missen
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Welke nepliberaal heeft die liberalisering van de energiemarkt bedacht? Die mag terstond worden gekielhaald en daarna op de elektrische stoel, voorzien van elektriciteit van een leverancier naar keuze. Dat hele privatiseringsprincipe heeft hier episch gefaald. De energiemarkt is ondoorzichtiger dan het liefdeskind van mobiele telefonie en kabel-tv aanbieders. Tarieven zijn onduidelijk. 'Onafhankelijke' vergelijkingssites zijn beslist niet onafhankelijk. En er wordt gegoocheld met rare kortingen en actie tarieven waardoor energieoplichter A goedkoper lijkt dan de grote leveranciers, maar in het tweede jaar eigenlijk gewoon flink duurder is. Zover ben ik nu al gekomen.
Wat was er mis met het gemeentelijke energiebedrijf?
Ik wil gewoon een goede prijs betalen voor mijn kilowattuurtjes elektro en mijn kuubjes gas. Zonder dat ik ieder jaar weer opnieuw koortsachtig opzoek moet naar een andere aanbieding omdat de 'goedkope optie' mij een poot probeert uit te draaien.
Mama-D kwam met wat prijzen van de grote drie (nuon, eneco en essent) en die zijn lager dan wat de zogenaamde vergelijkingssites opgeven en het verschil tussen de drie is tientjeswerk of minder.
Ik heb destijds ook gewoon voor zo'n grote gekozen. De rest was mij te ondoorzichtig. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet ga zitten vergelijken. Ik geloof niet dat het verschil op termijn zo groot is. Vind het belangrijker dat ik mijn best doe om jaarlijks mijn verbruik in de hand te houden. Sterkte ermee!
Ik zat voorheen bij Rendo, een kleintje op de markt, vanwege de goede service. Nu is het opgegaan in Elektrabel en ik ben nog steeds tevreden. Heb het ook voor een aantal jaar laten vastzetten.
Vergeet niet bij het aanmelden je meternummers door te geven. Is vooral bij nieuwbouw/renovatie belangrijk. En let er op dat als je de papieren krijgt, dit ook klopt.
(ik heb bij de verhuisservice van een energieleverancier gewerkt en weet hoeveel er mis kan gaan).
Ik haal mijn gas en (groene) stroom gewoon bij Nuon. Kreeg laatst zomaar een cadeaubon van €50 voor hun shop (die ik heb laten verlopen omdat we niet konden kiezen) en ben verder prima tevreden.
Zolang je maar geen stroom afneemt van de NEM met die kutreclames... zulke irritante reclames moeten voldoende reden zijn om een bedrijf links te laten liggen.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses? Therapy?
Hier ook gewoon Eneco. Zelfs met sites als gaslicht.com werd ik er niet wijs uit. Toen maar gekozen voor degene waar ik via een dochterbedrijf ook mijn keukengeisertje (verplicht) van huur (zat blijkbaar niet in de woninghuur verrekend). Dan heb ik dat tenminste allemaal op 1 factuur.
Ik denk dat ik ook wel een van de grote 3 ga nemen. Mijn ouders zitten ook bij Essent en die zijn daar tevreden over. Kan je online je verbruik zien, je maandbedrag bijstellen en meer van die dingen. Groene stroom vind ik een partij gebakken lucht, daar ga ik niet extra voor betalen.