het beweeg-topic
Re: het beweeg-topic
Doe je Start2Run skaoot? Ik vind het echt moeilijk om de discipline daarvoor te vinden. En ik heb al gemerkt, elke week 1 les schiet niet op...
- skaoot
Yup, start2run. En ik moet mezelf soms ook echt onder mn kont schoppen. Moet vanavond weer.
Soms zit er ook 2 dagen tussen ipv 1. Als les 1 goed gaat gewoon 2 gaan doen trouwens, het zijn echt kleine, goed opbouwen stappen!
Soms zit er ook 2 dagen tussen ipv 1. Als les 1 goed gaat gewoon 2 gaan doen trouwens, het zijn echt kleine, goed opbouwen stappen!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Jezebel
Vandaag de eerste les start2run waar ik moeite mee had, al denk ik dat dat niet aan de les lag maar aan andere dingen...
Ben bij les 8, en verder gaat het heel goed, maar hardlopen als het warm is (ik kan echt niet tegen hitte) en als je daarbij nog niet ontbeten hebt en ook nog niet zoveel gedronken omdat je niet had verwacht dat het al zo warm zou zijn... Nouja... Maar ik heb het volgehouden!
Ben bij les 8, en verder gaat het heel goed, maar hardlopen als het warm is (ik kan echt niet tegen hitte) en als je daarbij nog niet ontbeten hebt en ook nog niet zoveel gedronken omdat je niet had verwacht dat het al zo warm zou zijn... Nouja... Maar ik heb het volgehouden!
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- tessie
- Contacteer:
Sowieso lijkt het me niet verstandig om te gaan hardlopen zonder ontbijt en voldoende gedronken te hebben.....
Ik sport in de ochtend altijd zonder ontbijt maar drink wel voldoende water. Zonder voedsel in mijn maag voelt het sporten voor mij veel prettiger. Mijn eetlust wordt op een dag ook pas geactiveerd tijdens het eten van mijn ontbijt dus trek heb ik niet.
Gisteravond heb ik een poging tot hoelahoepen gedaan met een hoepel uit de speelgoedwinkel. Ik kon de hoepel niet hoog houden, hoeveel ik ook oefende. Nu las ik vandaag op internet dat voor volwassenen een grotere en zwaardere hoepel nodig is om ´m hoog te kunnen houden. Ik heb net een zogenaamde Powerhoop besteld en tegelijk ook armhoepels aangeschaft. Dag buikvet en kipfiletjes, hallo slanke taille en strakke armen. Ik heb er zin in!
Naast het hoelahoepen ben ik gisteren ook begonnen met touwtje springen. Ik sport vijf keer per week maar de sport die ik als klein meisje met gemak beoefende viel me nu echt zwaar. Ik ga me daar ook in trainen. Sporten is zo leuk! Ik ben verslaafd!
Naast het hoelahoepen ben ik gisteren ook begonnen met touwtje springen. Ik sport vijf keer per week maar de sport die ik als klein meisje met gemak beoefende viel me nu echt zwaar. Ik ga me daar ook in trainen. Sporten is zo leuk! Ik ben verslaafd!
Daarover verschillen we van mening Cera. Ik vind sporten helemaal niet leuk en het is omdat het moet, maar anders zou ik het echt niet doen. Mijn abbonement bij de sportschool loopt nog tot 31/12 en dan vind ik het echt wel genoeg geweest. Dan heb ik het meer dan een jaar geprobeerd (fitness en diverse groepslessen) en mag ik an mezelf stoppen.
lotus, als fitness en groepslessen niets voor je zijn en je bij sporten meer een gevoel van moeten dan willen hebt is bewegen mogelijk een goed alternatief voor sport. Ik heb vandaag gelezen in de Voedselzandloper dat sporten niet noodzakelijk is voor het lijf maar bewegen wel. En dan in het bijzonder wandelen. Dat schijnt al veel gezondheidsvoordeel op te leveren. En wandelen kun je overal.
- juffie
- Site Admin
pfff Cera, jij lijkt het echt niet te *willen* snappen he?
Sommige mensen hier vinden sporten/bewegen/whatever gewoon NIET leuk! Gewoon, NIETTT!!! Als in: ik wil het gewoon NIET hoeven doen.
Bewegen/sporten, of dat nu wandelen/fietsen/zwemmen of bergbeklimmen is; we kunnen onszelf daar gewoon niet voor gemotiveerd krijgen. Ik heb je dat al een keer uitgebreid beschreven; dat ik sporten HAAT en er een gebrek aan doorzettingsvermogen/wilskracht voor heb en jouw geweldige tip was: 'gewoon doen'.
Ik denk dat het voor lotus echt geen zak uitmaakt of ze nu wandelt in het natuurgebied of op de loopband van de sportschool, ze vindt het gewoon niet leuk.
En ik ook niet! Dus.
En go you dat jij het helemaal té gek vindt en dat je er helemaal gelukkig van wordt en yaddayadda, voor ons is dat dus *niet* zo. Get it?
Sommige mensen hier vinden sporten/bewegen/whatever gewoon NIET leuk! Gewoon, NIETTT!!! Als in: ik wil het gewoon NIET hoeven doen.
Bewegen/sporten, of dat nu wandelen/fietsen/zwemmen of bergbeklimmen is; we kunnen onszelf daar gewoon niet voor gemotiveerd krijgen. Ik heb je dat al een keer uitgebreid beschreven; dat ik sporten HAAT en er een gebrek aan doorzettingsvermogen/wilskracht voor heb en jouw geweldige tip was: 'gewoon doen'.

Ik denk dat het voor lotus echt geen zak uitmaakt of ze nu wandelt in het natuurgebied of op de loopband van de sportschool, ze vindt het gewoon niet leuk.
En ik ook niet! Dus.

En go you dat jij het helemaal té gek vindt en dat je er helemaal gelukkig van wordt en yaddayadda, voor ons is dat dus *niet* zo. Get it?
MILF 

- JerryM

"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
dank je juffie, ik had het niet beter kunnen zeggen. En bovendien, wandelen met een versleten knie is ook niet echt aan te raden!
Bedankt voor de fijne reactie, juffie! Ik probeer alleen maar mee te denken. En daar stop ik vanaf nu mee. Het wordt duidelijk niet gewaardeerd. Jullie moeten zelf weten wat jullie met jullie lijf doen. Het is jullie lijf en jullie leven. Ik ben in elk geval blij met wat sporten en bewegen voor mij doen ondanks dat ik vroeger ook niet van de bank was te trekken.
- juffie
- Site Admin
Klopt, mijn reactie was niet heel erg aardig. Ik had er inderdaad behoorlijk de pest in op dat moment, en wellicht was het handiger geweest ik als ik (weer eens) op mijn handen was gaan zitten. Maar ik weet niet of je in de gaten hebt dat jouw meedenken ook de plank aardig misslaat zo hier en daar. En dat heeft in ieder geval bij mij een gevoel van irritatie opgewekt.
Mijn toon had misschien anders gekund, dat geef ik toe, maar inhoudelijk sta ik nog wel achter mijn post.
Mijn toon had misschien anders gekund, dat geef ik toe, maar inhoudelijk sta ik nog wel achter mijn post.
MILF 

- Ravelijne
Tsja, in dit geval vertelde Cera eigenlijk gewoon enthousiast over haar nieuwe ding en Lotus reageerde daar zonder aanleiding vrij negatief op. Of ik moet iets gemist hebben, maar ik zie geen verwijzing naar andere mensen in Cera's post over hoela hoepen. Daar reageerde Cera best vriendelijk op (vriendelijker dan ik me zou voelen, als iemand zo op een blij postje van mij zou reageren). Wel met een suggestie, maar niet met een moetje. Beetje flauw dat Cera dan de zwarte piet toegespeeld krijgt...
@ Ravelijne: dank voor je genuanceerde post! Doet me goed!
@ juffie: ik had eigenlijk geen moeite met de inhoud van je post, een ieder heeft recht op zijn/haar eigen mening en mag deze ventileren. Ik vond de betrekking van je post echter buiten proportioneel hard en ik vond (en vind) dat ik dit niet verdien(de). Geschreven woorden komen altijd al harder aan dan gesproken tekst. Het reageren met geschreven tekst heeft voor mij juist het voordeel dat ik niet alleen emoties maar vooral ook ratio mee kan laten spelen omdat je minder direct reageert op papier of online dan dat je met iemand in gesprek bent. Je hebt tijd om woorden af te wegen en zo mogelijk milder over te komen. Ik slik meestal mijn irritatie weg op het forum, mede omdat ik de meesten van jullie niet ken en niet kan oordelen waarom iemand reageert zoals hij/zij doet. Maar blijkbaar is dat voor iedereen weer anders.
Wat betreft het ongevraagde advies. Heel veel adviezen op dit forum zijn in mijn beleving ongevraagd als die van mij zo worden ervaren en blijkbaar ligt het aan wie het advies geeft en/of waar het over gaat en hoe vaak het gebeurd of het wel of niet geaccepteerd wordt. Als ik lees over iemand die een hekel aan de sportschool heeft denk ik gelijk in oplossingen en alternatieven en die wil ik delen, dat ligt in mijn aard en is deels ook beroepsdeformatie. Mijn definitie van ongevraagd advies is blijkbaar anders dan bijvoorbeeld die van Marijke. Ongevraagd advies vind ik bijvoorbeeld als iemand een foto zou plaatsen en ik zie overgewicht en begin over gezonde eet-, beweeg- en leefgewoonten. Dat zou ik nooit doen.
Ik ben een positief ingesteld mens die denkt in mogelijkheden, oplossingen, regie over je eigen leven hebben en verantwoordelijk zijn voor je eigen levensgeluk en, voor zover beïnvloedbaar, je eigen gezondheid. Ik heb deze houding ook pas sinds enkele jaren en mede door invloeden van anderen. En ook mede door ongevraagde adviezen.
Maar ik hou er over op. Ik zal niet meer denken in oplossingen en mogelijkheden voor anderen op dit forum wat betreft sport en bewegen en mijn energie in het halen van mijn eigen doelen steken.
@ juffie: ik had eigenlijk geen moeite met de inhoud van je post, een ieder heeft recht op zijn/haar eigen mening en mag deze ventileren. Ik vond de betrekking van je post echter buiten proportioneel hard en ik vond (en vind) dat ik dit niet verdien(de). Geschreven woorden komen altijd al harder aan dan gesproken tekst. Het reageren met geschreven tekst heeft voor mij juist het voordeel dat ik niet alleen emoties maar vooral ook ratio mee kan laten spelen omdat je minder direct reageert op papier of online dan dat je met iemand in gesprek bent. Je hebt tijd om woorden af te wegen en zo mogelijk milder over te komen. Ik slik meestal mijn irritatie weg op het forum, mede omdat ik de meesten van jullie niet ken en niet kan oordelen waarom iemand reageert zoals hij/zij doet. Maar blijkbaar is dat voor iedereen weer anders.
Wat betreft het ongevraagde advies. Heel veel adviezen op dit forum zijn in mijn beleving ongevraagd als die van mij zo worden ervaren en blijkbaar ligt het aan wie het advies geeft en/of waar het over gaat en hoe vaak het gebeurd of het wel of niet geaccepteerd wordt. Als ik lees over iemand die een hekel aan de sportschool heeft denk ik gelijk in oplossingen en alternatieven en die wil ik delen, dat ligt in mijn aard en is deels ook beroepsdeformatie. Mijn definitie van ongevraagd advies is blijkbaar anders dan bijvoorbeeld die van Marijke. Ongevraagd advies vind ik bijvoorbeeld als iemand een foto zou plaatsen en ik zie overgewicht en begin over gezonde eet-, beweeg- en leefgewoonten. Dat zou ik nooit doen.
Ik ben een positief ingesteld mens die denkt in mogelijkheden, oplossingen, regie over je eigen leven hebben en verantwoordelijk zijn voor je eigen levensgeluk en, voor zover beïnvloedbaar, je eigen gezondheid. Ik heb deze houding ook pas sinds enkele jaren en mede door invloeden van anderen. En ook mede door ongevraagde adviezen.
Maar ik hou er over op. Ik zal niet meer denken in oplossingen en mogelijkheden voor anderen op dit forum wat betreft sport en bewegen en mijn energie in het halen van mijn eigen doelen steken.