het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gilraen^

Re: het beweeg-topic

Bericht door Gilraen^ »

Ik vond gym an sich ook nog wel leuk. Maar combinatie van gepest worden en er niet goed in zijn was beetje erover.
Ik was heel goed in hordenlopen en in sprinten.
skaoot

Bericht door skaoot »

Hoe is het met het WSrenteam?
Ik heb gisteren eindelijk weer gerend, les 18. Hopelijk nu weer beetje regelmatig blijven rennen. Ik kwam erachter dat ik er echt niet tegen kan als Evy zegt "nog een klein stukje!" en ik dan nog de halve straat doorren voor het weer een stukje lopen is. Dat is GEEN klein stukje!

Na festival eens langs dat fitnesscentrum. Hangt hier nog een groupon op de koelkast :)
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
xAmberx

Bericht door xAmberx »

Ik heb me weer ingeschreven bij een sportschool, ik miste toch het wat intensiever sporten wel. Ze hebben nu een zomeractie, zes weken heel goedkoop sporten, dus dan kan ik kijken of de groepslessen me hier bevallen. Er is ook boksen :mrgreen: dat lijkt me leuk.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Als Evy zegt nog een klein stukje, is het volgens mij nog een halve minuut. Terwijl je verwacht dat het nog 10 seconden is dan ofzo. Vond ik ook altijd irritant. Probeerde mezelf dan voor te houden dat haar kleine stukje echt nog wel een lang stuk was, en dan viel het uiteindelijk toch weer mee :D
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

ik moet ook weer verder gaan deze week. Denk dat ik even 2 lessen terug ga voor de zekerheid.
skaoot

Bericht door skaoot »

@Sayaatje: ik weet niet waar je bent gebleven en hoe lang je niet hebt gerend, maar ik kon na 2weken niet rennen verder met de les die ik het laatst had gedaan. Conditie verdwijnt niet meteen helemaal :)
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

les 8, de laatste keer dat ik een paar weken niet rende moest ik van les 4 helemaal terug naar les 1.. :(
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Net voor de 2e keer wezen sporten. Eerst een uurtje cardio & krachttraining, daarna nog ff sauna & stoombad in en nog zo'n 20 min. gezwommen (of ja, iets wat op zwemmen lijkt LOL).
Hopelijk krijg ik wel wat minder spierpijn komende dagen dan de vorige keer, want dat deed echt te veel pijn. Armen nauwelijks kunnen optillen enzo :|.
Voorlopige planning: dinsdag weer en dan eens kijken wat zo'n B-kick les inhoudt.
Tigerlily

Bericht door Tigerlily »

@Feline, je moet ook rustig aan beginnen :p
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Hmpf, ik deed afgelopen maandag gewoon braaf wat die trainer zei. Nja, voor zover ik dat aankon dan. Ik wist wel dat ik spierpijn ging krijgen, maar niet zo veel! :shock:

Ik mis mijn conditie & lichaam van 10 jaar geleden, toen ik nog turnde :( (Holy shit! Is dat alweer 10 jaar geleden?! :shock: :()
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Had ik de eeerste keer ook hoor Feline. En daarna is het ook niet meer zo erg geweest, zelfs vrij weinig last van gehad daarna.
faery

Bericht door faery »

Ik hik tegen week 4 aan. Of nu ja, ik zit in week 4 (les 10 t/m 12 I guess?), wat in mijn geval "3minuten rennen, 1,5min lopen, 5 minuten rennen, 2,5minuten lopen" X 2 is, maar ik doe nu meestal 4 keer 3 minuten rennen. Nu heb ik ook net nieuwe renschoenen

Afbeelding

hele lichtgewicht schoenen met losse tenen), en die kosten ook even inlooptijd natuurlijk. Maar wel stom dat ik van week 3 met geen mogelijkheid week 4 aankon :nopompom:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Oh, toffe schoenen faery! Die wil ik oohook (al zou ik er eerder op wandelen dan rennen ;) ). :D Ik heb Kalso's, met een negatieve hiel wat een beetje in dezelfde gedachtenlijn zit, qua biomechanics. Anyway, niet gek dat het je zwaarder valt om te rennen, je gebruikt letterlijk meer spieren (en je voeten moeten wss eerst ook nog sterker worden). Vibram zegt zelf:
Run no more than 10% of your typical running distance for the first 2–3 weeks
After 2–3 weeks, gradually increase mileage by 10%–20% every couple of weeks
Dus dat je merkt dat je een stapje terug doet qua afstand is zo te zien helemaal normaal. Omdat je meer spieren gebruikt en ze ook beter gebruikt, krijg je er waarschijnlijk wel een even goeie workout van.
faery

Bericht door faery »

I know, maar ook met mijn vorige schoenen redde ik week 4 niet. En ze rennen echt heel fijn :)
xAmberx

Bericht door xAmberx »

Ouch. Ik heb net voor het eerst Bodypump gedaan bij de sportschool, mijn arme armen doen vandaag niets meer!
Plaats reactie