Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Voleuse

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Voleuse »

Oke nou dit is de achterkant (denk ik dan). Het is een soort kandelaar-idee met 3 van die armen. Geen idee hoe het uit elkaar zou moeten...
lamp.jpg
En dit is de beste foto die ik recht in de binnenkant kan maken:
lamp2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Voleuse schreef:Geen idee hoe het uit elkaar zou moeten...
Als je die ring met nokjes die je ziet op foto 1, los draait, kan de kap er af en kan je verder kijken.
Heb je al geprobeerd of er een peertje met kleine fitting (E14) in past?
De buitenmaat van de zwarte fitting lijkt me namelijk wel te kloppen met de aanduiding E27, maar het gat in het midden is daar te klein voor, zover ik het op de foto's kan beoordelen.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ja dat klopt, we hebben geprobeerd er een lamp met e27 in te doen maar die was te groot. Maar aan de binnenkant zit ook geen schroefdraad waar je een peertje in zou kunnen schroeven, dat is het rare.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Guardian_s

Het gat in het midden wat je zit vormt in wezen de schroefdraad, onder in de fitting zitten als het goed is twee koperkleurige contacten.
Eentje plat op de bodem en eentje die omhoog staat.
Die plat op de bodem moet contact maken met het middencontact van het peertje.
Het opstaande contact moet contact maken met de zijkant van de schroefdraad van het peertje.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ok, dus ik moet een normaal lampje proberen maar dan kleiner?
Guardian_s

Zover ik het zo aan de hand van de foto's kan beoordelen wel ja.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Het is nu zover dat ik moet gaan nadenken over het witgoed dat ik aan ga schaffen. De keuken is compleet wat dat betreft, maar ik heb nog wel een wasmachine, droger en stofzuiger nodig. Graag wat tips voor goede, betaalbare apparaten. Het mag best wat geld kosten, Candy hoeft dus niet maar Miele laat mijn budget ook weer niet toe.

de wensen die ik tot nu toe heb bedacht:
Wasmachine
-Niet te groot (5 kilo is laadvermogen is zat, als de nood aan de man komt heeft Mama-D een grote)
-Kort programma
-Mogelijkheid tot halve capaciteitgebruik (dus minder water/energie)
-Energiezuinig
-Stil

Wasdroger
-Energiezuinig
-Condensuitvoering
-Eventueel stoomfunctie

Stofzuiger
-Zakloos
-Geen zuigkracht verlies (het goedkope zakloze kluszuigertje wat ik nu heb heeft binnen no-time zijn filter verstopt)
-Acceptabel geluidsniveau
-Ik heb geen huisdieren (en dat ben ik ook niet van plan) en geen stofallergie. HEPA-filters mogen, maar zijn niet noodzakelijk.
Ik heb al gelonkt naar de goedkopere modellen van dyson (vanaf zo'n 280 euro). Die produceren een 88 decibel, is dat veel? Ik snap dat stofzuigers herrie maken maar het moet wel werkbaar blijven.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Waarom wil je zakloos? De kosten, ofzo?
Ik heb best slechte ervaringen daarmee. Het klinkt mooi, geen zak, maar de mijne ging al binnen een jaar kapot omdat de troep heel makkelijk de motor in komt. Er zit wel een filter tussen, maar daar komt toch wel iets doorheen. Ook toen hij nog werkte stonk hij (door de troep die er doorheen kwam), en maakte hij enorm veel lawaai.

Nu was dat geen dyson, maar een normaal zakloos model. Ik heb ook wel eens met een dyson mogen stofzuigen en die vond ik wel best prettig. Maar op internet zijn de reacties over de goedkope modellen ook verdeeld.

Ik heb net een nieuwe stofzuiger aangeschaft en mijn vriendje heeft er een van zijn autisten-consumenten analyses op los gelaten, dus vandaar dat ik er nu in zit :P
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Zakloos vooral vanwege het altijd goed blijven zuigen. Het idee van een bakje leegmaken en eventueel uitspoelen vind ik ook wel fijn.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
leonietje

Bericht door leonietje »

Ik verkoop dyson en mijn ervaring is dat mensen er of lyrisch over zijn of het echt verschrikkelijk vinden. Voordeel van die dingen is dat je geen stofzakken hoeft te kopen en makkelijk iets uit de bak kan pakken bij per ongeluk opzuigen van iets. Nadeel is wel dat als je lang bent de steel te kort is. Je altijd originele onderdelen moet bestellen via dyson zelf. Meer onderhoud (wassen van filters bak schoonhouden). En zuig je een steentje op knalt ie door de hele bak wat echt een tering herrie maakt.

Persoonlijk zou ik voor een basic model miele gaan met zak. Bv de s380 van ongeveer 159 euro. 1800 watt is voldoende bij een laminaat vloer want je loopt toch geen vuil vast in de vloer zoals je bij vloerbedekking wel doet. Miele maakt al zn producten zo dat de kwaliteit van alle modellen even goed is het verschil zit hem puur in de specificaties de s8 serie parket en co (nieuw model) heeft bv een gladde vloeren borstel wat echt ideaal is en waardoor je minder snel krassen krijgt het wattage is 2200watt en kost 259 euro.

Wil je persé voor zakloos gaan. Ga dan eens naar een bosch kijken het apparaat is groot en lomp maar ik hoor goede reacties. Ik weet zo het type niet uit mn hoofd.

Dat zijn mijn 2 cents
leonietje

Bericht door leonietje »

Wasmachines weet ik een beetje van maar niet precies op type nummer. een paar tips:

-Ga als je budget het toelaat voor een Duitse machine deze zijn heel erg degelijk denk daarbij aan miele, bosch/siemens, aeg. Maar informeer het altijd. Bosch heeft namelijk ook goedkopere series die niet duits zijn maar italiaans. Dit wil zeggen dat er minder degelijke onderdelen zijn gebruikt waardoor de levensduur minder is.

-Een Miele wasmachine gaat ongeveer 5500 wasbeurten mee. Een Bosch/Siemens of AEG gaat ongeveer 3500 wasbeurten mee. (je moet hier uiteraard altijd wel een beetje mazzel mee hebben)
Als je het gaat omrekenen is een miele over het algemeen dus wel het goedkoopste omdat deze het meeste wasbeurten aankan.

-Een zanussi en whirlpool wasmachine staan in de lagere catergorie machines qua degelijkheid maar nog boven indesit. En zijn wat goedkoper. Ik heb zelf een zanussi gehad en daar pech mee gehad hij is maar een jaar of 5 meegegaan en in de praktijk hoor ik dit vaker. Aantal wasbeurten ligt volgens mij rond de 2500 tot 3000 wasbeurten maar dat weet ik niet zeker.

-Ga voor 1400 toeren je was komt er aanmerkelijk droger uit dan bij een 1200 toeren. Een wasmachine is een stuk energie zuiniger dan een wasdroger. Dus hoe droger je was uit de machine komt hoe korter de droger er over doet om je was te drogen.

-Denk erover na of je een uitgestelde start wilt zodat de was pas klaar is op het moment dat jij thuis komt en niet al uren nat in de machine zit voor jij het eruit haalt. En het is handig als je nachtstroom hebt.

-De meeste wasmachines zijn tegenwoordig 6 kilo dit is in je uppie geen probleem. als je er 4 of 5 kilo in stopt past hij zijn programma hierop aan. De machines wegen namelijk de hoeveelheid was en passen daarop het water verbruik en de wastijd aan. Een grotere trommel is wel fijn als je je dekbed of ander beddengoed wil wassen.

-Miele heeft softcare trommels in de wasautomaten deze trommels dragen je kleren op een klein laagje water doordat er kuiltjes inzitten en hele kleine gaatjes. Het beschermd je was beter waardoor je kleding langer meegaat. Het is een idee van Miele maar Bosch en AEG hebben tegenwoordig bij bepaalde modellen dit soort trommels.

En probeer voor een zaak te gaan met een eigen technische dienst. Heb je dan je wasmachine stuk dan duurt het geen 3 weken voor ze een keer tijd hebben om langs te komen. wat met een wasmachine wel prettig is als ze er snel zijn.

over drogers kom ik minder ver je hebt warmtepompdrogers (energiezuinig maar kan financieel pas uit bij veel gebruik) condense drogers en luchtafvoer. Condense drogers zijn er met een waterbak die je telkens moet legen of hij is aan te sluiten op je afvoer. vraag dat even na bij aankoop van een droger. en veel verder kom ik niet.

Succes
artemis

Bericht door artemis »

Wij hebben best veel van AEG/Electrolux in huis omdat Lief daar ooit heeft gewerkt. Merk bevalt erg goed en als wat goedkoper wilt vind ik Zanussi ook een erg goed merk.
Guardian_s

Wasmachine/droger is hier een combi machine van Indesit (WIDL 146).
Inmiddels ruim 5 jaar oud en behoudens een defecte print na ca. 2½ jaar (viel binnen de verlengde garantie) prima over te spreken.
Droger capaciteit/kwaliteit is wat minder dan van een separate droger, maar door ruimte gebrek kan er niet ook nog een droger bij.
Stofzuiger is hier een zakloze AEG viva spin 7418, inmiddels ruim 3 jaar oud en prima over te spreken.
Filters behoeven, zoals Leonietje al schreef wel onderhoud (uitkloppen/uitwassen), anders loopt de zuigkracht wel terug.

@Voleuse, is het nog wat geworden met die lamp?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Yay leonietje! :static:
MILF :grin_ani:
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

hier is de wasmachine een bosch en die gaat inmiddels zo'n 2 jaar mee. Geen klachten over behalve dan dat hij geen halve wassen kan doen. Maar ja, die was toen in de aanbieding en ik had er met spoed eentje nodig.
Plaats reactie