het beweeg-topic
- eireann
- Site Admin
Re: het beweeg-topic
Elke avond is er wel iets Skaoot: http://www.sportiom.nl/AquaSporten" onclick="window.open(this.href);return false;
**Self Rescuing Princess**
- Crownless
Goed bezig, stelletje waterratten
Kvind zelf zwemmen wel aardig, maar het hele omkleed- en afdroogcircus vind ik niks. En de eerste plons is zo koud #koukleum.

Kvind zelf zwemmen wel aardig, maar het hele omkleed- en afdroogcircus vind ik niks. En de eerste plons is zo koud #koukleum.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- skaoot
Dan in de loop van september eens kijken of dat ergens in te plannen valt. En zo ja, badpak regelen.eireann_DB schreef:Elke avond is er wel iets Skaoot: http://www.sportiom.nl/AquaSporten" onclick="window.open(this.href);return false;
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- kitten
Mag ik dan aansluiten bij de Bossche zwemmers?
- eireann
- Site Admin
het beweeg-topic
Tuurlijk kitten! Ik wil een Abbo van 27 euro per maand doen, dan mag je onbeperkt aquasporten 

- kitten
Klinkt goed. Ligt er dan even aan welke dag jullie gaan plannen...
- eireann
- Site Admin
het beweeg-topic
Wat mij betreft: ik wil meerdere keren per week gaan (zolang ik thuis ben ook overdag) en de avond kan ook per week wisselen afhankelijk van wanneer we kunnen ( ik kan sowieso niet op maandagen) en als we met drie zijn, kan er meestal wel iemand toch?
- kitten
Ja, da's wel waar, maar voor mij zijn om de andere week de dinsdagen en woensdagen lastig. Dat wordt wat! 

- skaoot
En ik heb ma en di avond college. Rest vd week weet ik nog niet hoeveel tijd ik over heb dus september wordt voor mij een gewenningsperiode en dan kijk ik eens of watersport erbij past.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- Sabrina
Nog even als vervolg op wat ik in de slowchat postte (bedacht me dat dit hier beter past): Zometeen dus een kwartier fietsen voor 't eerst in a looooong time, en daarbij is 't moeilijk inschatten hoe het gaat, omdat mijn lichaam ook raar is. Zwemmen gaat prima, dat houd ik meer dan een uur aan een stuk vol zonder echt heel moe te worden. Wandelen word ik al minder blij van, daar protesteren mijn gewrichten eerder, maar ben ik ook veel sneller vermoeid, en hoe het met fietsen is, dat weet ik dus nog niet. And well, ik begrijp wel dat zwemmen beter gaat omdat ik dan minder last heb van het gewicht wat ik meezeul (wat weliswaar in verhouding tot m'n lengte ook weer niet zo belachelijk veel is - ik zit aardig dicht bij het randje overgewicht/gezond gewicht), maar tóch vind ik het typisch.
Zelfs op de middelbare school, toen ik een gezond gewicht had (BMI van 22-23) en veel sportte, lukte hardlopen al niet. Alle keren dat ik de coopertest (dat horrording waar je 12 minuten moet rennen en dan minstens 2-2,5 km gehaald moet hebben) heb gelopen, ging ik door tot het zwart voor mijn ogen werd en ik flauwviel, en zelfs dan haalde ik het niet. Behalve die ene keer dat ik m'n knie naar de filistijnen geholpen had, en ik 'm mocht zwemmen. Ik had niet alleen een voldoende, ik had like een 7,5 of iets in die richting! Met dezelfde conditie! Oh ja, en dan heb ik nog platvoeten (en hypermobiele heupen en probably ook enkels) waardoor de lijn enkel-knie-heup-etc. omhoog ook niet mooi recht stond. Hielp vast ook niet. Mijn lichaam vindt hardlopen dus niet leuk, maar wat denken jullie: Is dat reden om 't echt te laten? Of is zo'n Evy-ding wel gewoon te proberen (mits goede hardloopschoenen, of course).
Zelfs op de middelbare school, toen ik een gezond gewicht had (BMI van 22-23) en veel sportte, lukte hardlopen al niet. Alle keren dat ik de coopertest (dat horrording waar je 12 minuten moet rennen en dan minstens 2-2,5 km gehaald moet hebben) heb gelopen, ging ik door tot het zwart voor mijn ogen werd en ik flauwviel, en zelfs dan haalde ik het niet. Behalve die ene keer dat ik m'n knie naar de filistijnen geholpen had, en ik 'm mocht zwemmen. Ik had niet alleen een voldoende, ik had like een 7,5 of iets in die richting! Met dezelfde conditie! Oh ja, en dan heb ik nog platvoeten (en hypermobiele heupen en probably ook enkels) waardoor de lijn enkel-knie-heup-etc. omhoog ook niet mooi recht stond. Hielp vast ook niet. Mijn lichaam vindt hardlopen dus niet leuk, maar wat denken jullie: Is dat reden om 't echt te laten? Of is zo'n Evy-ding wel gewoon te proberen (mits goede hardloopschoenen, of course).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Je kunt het proberen, ik doe met Evy lessen heel regelmatig over. En dan ren je wel met dezelfde muziek(wat ik dan wel weer irritant vind, maar ik heb gewoon iemand nodig die roept wanneer ik moet lopen en wanneer ik moet wandelen..), maar je bouwt het wel op je eigen tempo op.
Ik heb geen idee wat handig is. Mijn vriend doet niet aan hardlopen, want die krijgt dan last van zijn knieen. Hij is beter af met zwemmen. Dat is wel iets wat je zelf moet beslissen en aan moet voelen.
Ik ga straks weer hardlopen *goedvoornemenslaatvuistoptafel* en dan start ik bij les 4 weer. Op de helft van waar ik was.
Ik heb geen idee wat handig is. Mijn vriend doet niet aan hardlopen, want die krijgt dan last van zijn knieen. Hij is beter af met zwemmen. Dat is wel iets wat je zelf moet beslissen en aan moet voelen.
Ik ga straks weer hardlopen *goedvoornemenslaatvuistoptafel* en dan start ik bij les 4 weer. Op de helft van waar ik was.
- tessie
- Contacteer:
Ik kon die coopertest ook nooit, en evy lukte wel. Ze bouwt het zo rustig op. Maar geen idee of t met je andere klachten samengaat of niet. Mss relatief goedkope schoenen kopen bij bristol of scapino en t gewoon proberen?
-
Sabrina, heb je geen fysio o.i.d waar je advies kunt vragen? Hardlopen is wel erg belastend voor gewrichten etc, dus ik vraag me af of dat een goede keus is
- Sabrina
Ik heb wel bij de fysio gelopen voor mijn knieën, maar dat was in 2005 or so, nu heb ik geen fysio meer. Zou wel handig zijn geweest, want die had ik 't graag eerst willen vragen... Maar goedkope hardloopschoenen en even proberen voordat ik er veel geld in steek, klinkt sowieso wel als een plan. Mijn lichaam is gelukkig wel zo irritant vriendelijk dat ik het snel genoeg merk als het niet goed gaat.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
-
- Contacteer:
Hè verdorie! Ik lees net op de site van mijn sportschool dat de B-kick per direct compleet komt te vervallen. Twee weken terug viel ie onverwachts uit door zieke trainster, vorige week was ik er niet (helemaal niet gesport zelfs door te zware therapieweek), en nu lees ik dit. Er staat geen datum bij, dus wie weet heb ik vorige week ook wel niks gemist. Erg jammer!
Ze geven Fitboxing als alternatief, maar dat is mij nog een partijtje te zwaar van wat ik zo gezien & gehoord heb.
Nja, dan maar de overige lessen proberen (Pilates, Zumba, spinning enzo) en gewoon trainen.. En stiekem hopen dat de B-Kick gauw weer terugkomt.
Ze geven Fitboxing als alternatief, maar dat is mij nog een partijtje te zwaar van wat ik zo gezien & gehoord heb.
Nja, dan maar de overige lessen proberen (Pilates, Zumba, spinning enzo) en gewoon trainen.. En stiekem hopen dat de B-Kick gauw weer terugkomt.