Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
- skaoot
Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
Sterkte Daantje!
Vandaag boel uitgezocht, de enige reden die ze kunnen hebben om me kwijt te willen is niet goed functioneren, en dan hadden ze eerst een traject moeten starten om een dossier aan te leggen en te proberen me weer op het goede spoor te krijgen. Beiden niet gebeurd. En ik heb een jaarcontract, niks over proeftijd. Dus zij zijn slordig bezig. Ha
Maar tegelijkertijd, ik wil daar nu niet meer werken. Het bestuur heeft blijkbaar geen vertrouwen in mij en ik zou dan steeds op mn hoede zijn en niet op mn gemak. Het vertrouwen is weg. Maar ik moet niet gaan instemmen met ontslag want dan ook geen recht op eventueel beetje uitkering ofzo als aanvulling op mn andere inkomen (wat niet genoeg is om rond te komen).
Ondanks de ha ik sta sterk qua rechten enzo, blijft het enorm kut en zit ik nog steeds ineens te huilen. Want zo onverwacht. En zo oneerlijk, zij leveren een rotstreek en ik moet nu alles uitzoeken en regelen en zit met een probleem (financieel). Niet meteen, maar toch.
Mijn coach vandaag gemaild of zij meer info heeft en gevraagd of ze er dinsdag bij wil zitten bij dat gesprek.
Het is stom.
Vandaag boel uitgezocht, de enige reden die ze kunnen hebben om me kwijt te willen is niet goed functioneren, en dan hadden ze eerst een traject moeten starten om een dossier aan te leggen en te proberen me weer op het goede spoor te krijgen. Beiden niet gebeurd. En ik heb een jaarcontract, niks over proeftijd. Dus zij zijn slordig bezig. Ha
Maar tegelijkertijd, ik wil daar nu niet meer werken. Het bestuur heeft blijkbaar geen vertrouwen in mij en ik zou dan steeds op mn hoede zijn en niet op mn gemak. Het vertrouwen is weg. Maar ik moet niet gaan instemmen met ontslag want dan ook geen recht op eventueel beetje uitkering ofzo als aanvulling op mn andere inkomen (wat niet genoeg is om rond te komen).
Ondanks de ha ik sta sterk qua rechten enzo, blijft het enorm kut en zit ik nog steeds ineens te huilen. Want zo onverwacht. En zo oneerlijk, zij leveren een rotstreek en ik moet nu alles uitzoeken en regelen en zit met een probleem (financieel). Niet meteen, maar toch.
Mijn coach vandaag gemaild of zij meer info heeft en gevraagd of ze er dinsdag bij wil zitten bij dat gesprek.
Het is stom.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- eireann
- Site Admin
Heel oneerlijk en stom!
**Self Rescuing Princess**
- juffie
- Site Admin
Knuffel skaoot! Het is ook hartstikke stom!
MILF 

- Daantje
- Contacteer:
Bedankt voor de steun. Het raakt me extra omdat oma-D volgende week onder het mes gaat voor borstkanker. (Collega overleed ook aan kanker).
@Skaoot. Arbeidsrelatie is wel verstoord. Het is nu nog wat vroeg om rechtsbijstand erbij te betrekken maar doe in elk geval niet zomaar instemmen met ontslag.
@Skaoot. Arbeidsrelatie is wel verstoord. Het is nu nog wat vroeg om rechtsbijstand erbij te betrekken maar doe in elk geval niet zomaar instemmen met ontslag.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
-
Is de proeftijd niet vastgelegd in de CAO skaoot? Zou ik wel ff checken.
- skaoot
Nagekeken en voor zover ik kon zien geen proeftijd. En al had ik die, bij 1 jaar is het max 1 maand en contract ging 1 augustus in. Dus die maand zou ook al voorbij zijn.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
-
Ah ja, dan ben je daar idd sowieso al overheen en zijn ze te laat.
- Daantje
- Contacteer:
Tenzij er andere specifieke ontbinden de voorwaarden staan in dat contract loopt het inderdaad niet eerder af dan 31 Juli 2013. Contracten voor bepaalde tijd kunnen, zonder voorwaarden, niet tussentijds eenzijdig worden opgezegd. Tenzij er ontslag is om een dwingende reden (dronkenschap, dieftsal, dat soort redenen). Niet goed functioneren is daar zeker niet zonder meer een geldige reden voor.
-
Je hebt dinsdag dus nog een gesprek skaoot? Dan gaan ze het vast gooien op "wederzijds goedvinden", maandje salaris mee om lief te zijn, zoiets.
- kitten
En daar zou ik niet zomaar mee akkoord gaan...
- skaoot
Nee dat heb ik me ook al voorgenomen. Ik vind hier niets goeds aan. Ga ook nergens mee akkoord dinsdag en ook niks tekenen. Ik wil vooral horen hoe en wat precies hier achter zit. En aangeven dat ze fout bezig zijn. En vervolgens met alle info rustig eens nadenken en dan horen ze wel van me.
Vrijdag zei ik ook meteen van dat ik dan wel een probleem had want ik werk nu minder bij huidige werkgever en dat wordt niet zomaar meer. Zei hij van ja nou als zij zeggen per oktober, dan is dat wel te regelen. Terwijl als ik het goed heb uitgevogeld, de opzegtermijn per 1e vd maand is en ik dus sowieso nog oktober ook krijg. En dat zou zijn als ze me gewoon kunnen ontslaan.
Wat ze dus niet kunnen want het enige wat ik bedenken als reden is niet voldoende functioneren en dan moeten ze dat eerst uitgebreid aantonen, en dat ik niet meer te redden ben.
Ik baal dat ik niet weet wat precies de concrete aanleiding is voor deze plotselinge wending.
Krijg idee dat ze gewoon geschikter iemand zijn tegenkomen en mij er even uit proberen te werken. Inderdaad met kijk ons lief zijn hier heb je nog ff loon en volgend jaar kun je stage komen lopen. Bekijk het even.
En nu ga ik nog een poging doen om te slapen.
Vrijdag zei ik ook meteen van dat ik dan wel een probleem had want ik werk nu minder bij huidige werkgever en dat wordt niet zomaar meer. Zei hij van ja nou als zij zeggen per oktober, dan is dat wel te regelen. Terwijl als ik het goed heb uitgevogeld, de opzegtermijn per 1e vd maand is en ik dus sowieso nog oktober ook krijg. En dat zou zijn als ze me gewoon kunnen ontslaan.
Wat ze dus niet kunnen want het enige wat ik bedenken als reden is niet voldoende functioneren en dan moeten ze dat eerst uitgebreid aantonen, en dat ik niet meer te redden ben.
Ik baal dat ik niet weet wat precies de concrete aanleiding is voor deze plotselinge wending.
Krijg idee dat ze gewoon geschikter iemand zijn tegenkomen en mij er even uit proberen te werken. Inderdaad met kijk ons lief zijn hier heb je nog ff loon en volgend jaar kun je stage komen lopen. Bekijk het even.
En nu ga ik nog een poging doen om te slapen.
- Ravelijne
Ik gok dat er een oud-collega plots terug kan of wil komen, idd. Anders is het helemaal niet logisch. Succes met het gesprek! Bedenk ook dat vast niet iedereen daar er hetzelfde over denkt. Kan de beslissing van 1 persoon zijn.
- Peter^
- Contacteer:
Gecondoleerd en sterkte Daantje.
Wat ontzettend balen skaoot! Ik vond je juist zo gemotiveerd bezig. Ik hoop dat er iemand dinsdag met je mee kan gaan. Succes.
Wat ontzettend balen skaoot! Ik vond je juist zo gemotiveerd bezig. Ik hoop dat er iemand dinsdag met je mee kan gaan. Succes.
Geniet van de positieve momenten.
- Daantje
- Contacteer:
Ik houd voor het feestje zaterdag een slag om de arm. Krijg een berichtje dat er bij een oom blaaskanker is geconstateerd, die wordt deze week nog geopereerd.
- tijgie{K}
Allemachtig Daantje wat een ellende allemaal ineens en zo dichtbij. Heel veel sterkte gewenst, lieverd, en een dikke knufffffffffel (ook van Kluk!).

All people smile in the same language.
We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other
Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".
We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other
Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".