Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Daantje
Contacteer:

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Daantje »

Ha een boel goede adviezen en tips en meer van dat. Ik heb nu voorlopig een zakloze stofzuiger van Silvercrest (van de Lidl) te leen en die doet het goed met een acceptabel geluidsniveau. Kan ik eerst even focussen op wasmachines, ik wilde zelf inderdaad al gaan voor een AEG (Mama-D heeft daar een supersonische van en is erg te vreden) of iets van Bosch daar heb ik vaker van gehoord dat het goede machines zijn.

Mijn koel-vries is een Ikea. Ik heb 'm nog niet aangehad geen idee hoe goed die presteert.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Ik heb een koelvriescombi van Whirlpool, de wbe3111. Met drie vrieslades onder en hij doet het prima.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik heb een wasmachine uit de kringloopwinkel gehaald. Dan kan je een goed merk voor een lage prijs vinden. Ideaal als je aantal winkels kan bezoeken om eentje van een goed merk te vinden. Er is ook garantie op en de onze gaat nu ook al 4jaar mee.
Rauw Beestje

Bericht door Rauw Beestje »

Wij hebben een paar maanden geleden een koel/vries kast van Bosch gekocht, bevalt erg goed, lekker stil ook!

Nog adviezen wat betreft (tweedehands) vaatwasser?
skaoot

Bericht door skaoot »

Het is een Beko koelkast geworden. precies het model dat ik in gedachten had, diepere laden dan ik verwachtte, fijne koelkast indeling, en precies binnen budget. Nieuw record koelkast kopen, ik spotte hem al bij het richting Witgoed lopen, en de rest viel af ivm verkeerd model of te duur. 5 minuten na binnenkomst had ik een koelkast! ha!
Zaterdag komt ie hierheen.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Rauw Beestje

Bericht door Rauw Beestje »

Yay Skaoot! Snel en goed geregeld!

Ik vroeg nog om advies over vaatwassers, die adviezen mogen jullie voor iemand anders bewaren (of voor als we weer gaan verhuizen). Het gaat toch echt niet passen!
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Wie snapt er iets van energierekeningen? Ik ben de draad kwijt inmiddels.

Ik neem mijn gas en elektra af bij de eneco. Die hebben nu een maandbedrag gesteld van bij elkaar 144 euro (€ 52 elektra en €92 gas). Gebasseerd op de oude verbruiksgegevens van mijn adres. Dat is dan nog gebasseerd op niet geïsoleerd, enkel glas en gaskachels. Niet op energielabel A met superultramegapowerHR++ beglazing en CV. Dat kan dan dus wel wat omlaag.

Maar nu stuurt de Nuon mij ook nog fijne rekeningen van 33 euro in de maand. Ik dacht eigenlijk eerst dat het een spookfactuur/oplichttruc was. Want ik ben geen klant bij nuon, ik ben klant bij eneco. Nu houden ze blijkbaar vol want ik vind nu een aanmaning voor de termijn van Augustus en nieuwe factuur voor de termijn van September. Like WTF!
JerryM

Bericht door JerryM »

Bekijk je contract van eneco, en stuur een kopie daarvan naar nuon?

Betaal je ook de levering aan eneco?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Dat heb ik wel aangegeven in de aanvraag. Dat ik alles in één wil hebben. Ik ga mijn contract er wel op naslaan, de niet-klantenservice van nuon is toch gesloten.

*zucht* Ik dacht dat we er met die liberalisatie erop vóóruit zouden gaan. Ik heb verdorie een Economische HBO opleiding gedaan en ik snap het gewoon NIET. :nopompom:
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

het lijkt er op dat nuon alleen de leveringskosten bij jou in rekening brengt. Maar als jij hebt aangegeven dat je dat via Eneco wilt laten betalen (en dat staat ook op de rekening) dan kan Nuon je niets maken. Snelste oplossing is om contact op te nemen met Eneco om te vragen of de leveringskosten ook bij het maandbedrag in zitten. En wat ik me kan herinneren (heb ooit bij Nuon en Enexis gewerkt) wordt dat bij Eneco wel gedaan (of het moet ondertussen veranderd zijn).
JerryM

Bericht door JerryM »

Kijk ook per wanneer je contract ingaat
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Rare klantenservice bij Nuon. Ik kan ze niet na zes uur bellen, maar zij mij wel. Ik schijn inderdaad niet voor het Net beheer te betalen bij Eneco, heb hen onder tussen ook maar een berichtje gestuurd. Dat doet mij dus afvragen: ik betaal dan € 175,- per maand voor gas en licht. Ik vind dat nogal veel. Hoeveel betalen jullie zo ongeveer?

Heb ondertussen maar mijn slimme meters geactiveerd, heb die dingen toch en uiteindelijk weten ze toch wel hoeveel ik verbruik, zodat ik het een beetje bij kan houden.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Wij betalen 175 voor een hele eensgezinswoning.... Ik gok dat je over gaat houden!
**Self Rescuing Princess**
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

ik zou je het niet kunnen zeggen wat ik betaal aangezien ik alleen betaal voor electra en kookgas. Stookgas gaat bij ons via de Vereniging van Eigenaren aangezien we blokverwarming hebben.
leonietje

Bericht door leonietje »

Ik betaal ongeveer 130 euro voor gas en electra samen maar ik woon in een redelijk tochtig huis. Ik zit ook bij eneco en betaal los nog wat aan enexis voor de levering wat lotus ook al zegt dus.
Plaats reactie