het beweeg-topic
- phedre
- Contacteer:
Re: het beweeg-topic
ik wil ook zwemgroepje!!! alleen gaan is niet leuk!!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Hoe gaat het met de zwemmers?
En de hardlopers?
Ik heb iets meer dan een week niet gehardloopt*, en heb nu nog maar eens week 2 gedaan (*90 seconden rennen, 120 seconden lopen*X6), en dat was wel weer pittig (maar ik rende ook relatief snel voor mijn doen). Die doe ik later deze week nog wel een keer, en dan maar weer eens week 3. Ik gebruik tegenwoordig trouwens de runkeeper-app om m'n intervals aan te geven, en ik luister dus geen muziek meer. Zo focus ik beter op m'n lichaam lijkt het, en merk ik meer van mijn (mooie) omgeving. Erg fijn.
*ik weet dat dit geen goed Nederlands is, maar het klinkt leuk. Deal with it
En de hardlopers?
Ik heb iets meer dan een week niet gehardloopt*, en heb nu nog maar eens week 2 gedaan (*90 seconden rennen, 120 seconden lopen*X6), en dat was wel weer pittig (maar ik rende ook relatief snel voor mijn doen). Die doe ik later deze week nog wel een keer, en dan maar weer eens week 3. Ik gebruik tegenwoordig trouwens de runkeeper-app om m'n intervals aan te geven, en ik luister dus geen muziek meer. Zo focus ik beter op m'n lichaam lijkt het, en merk ik meer van mijn (mooie) omgeving. Erg fijn.
*ik weet dat dit geen goed Nederlands is, maar het klinkt leuk. Deal with it

Wat is moeilijk? Het lopen zelf of het volhouden?
Ik merk ook dat ik weinig motivatie heb, omdat ik maar niet vooruit kom in het programma. En ik voel me gewoon minder lekker na het rennen dan dat ik dat de eerste paar keer had. Meh.
Ik merk ook dat ik weinig motivatie heb, omdat ik maar niet vooruit kom in het programma. En ik voel me gewoon minder lekker na het rennen dan dat ik dat de eerste paar keer had. Meh.
- skaoot
Geen tijd/energie over
meh
Hopelijk binnenkort, in het weekend ofzo, weer een stukje doen.

Hopelijk binnenkort, in het weekend ofzo, weer een stukje doen.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
de motivatie om daadwerkelijk te gaan lopen. Ik ga heel langzaam vooruit en dan is de motivatie moeilijk te vinden. Ik voel mij benauwd na het rennen, dan heb ik echt even nodig om weer bij te komen en dan voel ik mij prima. Ik vind het heerlijk om te sporten, maar als ik idd inspanningsastma heb zoals een van de huisartsen in de afgelopen jaren zei, is de moeite die ik met sporten heb ook wel te begrijpen. Het is alleen demotiverend. XD Want puur en alleen door het benauwd worden kan ik lessen minder goed uitlopen. Verder heb ik nergens moeite mee. Soms een beetje spierpijn als ik een tijdje niet heb gelopen maar echt verder helemaal niets. Alleen die benauwdheid en de druk die daarbij komt kijken.
vanochtend bedacht om voor de afwisseling een les pilates te doen, maar dat is niets voor mij. Mensen die veel leniger zijn als mij en oefeningen die ik de helft van de tijd niet kan doen. Nee, ik hou het maar gewoon weer bij fitness.
- skaoot
Weer gerend! Ik had niks makkelijkers op mn mp3 staan dus maar les18 geprobeerd. 2/3e volgehouden ofzo, die laatste 7min rennen maar gewandeld.
Viel me nog mee na ruim een maand niets gedaan te hebben.
Viel me nog mee na ruim een maand niets gedaan te hebben.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- skaoot
Hoe is het met de rest van de sportende WSers?
Net weer een poging met les 18 gedaan. Ging ietsie beter, misschien lukt ie volgende keer helemaal. Maar verdorie Evy, als je zegt nog even/een klein stukje, dan verwacht ik 10-20sec, niet nog 1 minuut!
Net weer een poging met les 18 gedaan. Ging ietsie beter, misschien lukt ie volgende keer helemaal. Maar verdorie Evy, als je zegt nog even/een klein stukje, dan verwacht ik 10-20sec, niet nog 1 minuut!
Ik loop nu zo'n 15 - 20 km per week hard (meestal 10, soms 5 per keer). Ik twijfel nog steeds over opbouwen naar de halve marathon.
Ik heb zo'n 2 jaar op de sporschool gezeten, 2 keer per week. Maar het laatste jaar nauwelijks gegaan (niet dat ik aankom ofzo, maar zit dan gewoon minder lekker in mijn vel). Motivatie was gewoon weg. Toen kwam hub met het idee om te gaan boksen. Geweldig! Ten eerste zweet ik tien keer zo veel als op de sportschool. Ik heb geen last van oude blessures (en op de sportschool schoot er regelmatig eentje in) en het is goed voor zelfvertrouwen, houding etc.
Het enige minpunt is dat er niet echt een beginnersklasse is waardoor je soms net iets te hard word aangepakt. En dat kan intimiderend overkomen. Heb er zelf geen last van, maar er zat een andere beginneling in de groep die is na 2 keer gestopt.
Maar het is zooooo lekker!!!
Het enige minpunt is dat er niet echt een beginnersklasse is waardoor je soms net iets te hard word aangepakt. En dat kan intimiderend overkomen. Heb er zelf geen last van, maar er zat een andere beginneling in de groep die is na 2 keer gestopt.
Maar het is zooooo lekker!!!
- Crownless
Ik ben nog steeds bezig met herstellen van mijn renblessure. Ik heb het idee dat de sportzooltjes wel iets doen. Ik loop er nu hele dagen op en ik zie hoe de vorm van mijn voet aan het veranderen is. En ik kan nu hele dagen lopen op de zooltjes zonder spierpijn in mijn voet.
Afgelopen dinsdag had ik (stom!) gerent in mijn kistjes en vervolgens pijn aan de pees die de scheenspier aan de voet verbind. Naar! Dat voel je dus constant bij lopen. Maar nu is het bijna weg.
Morgen ga ik heel langzaam opbouwen. Ik wil vier keer een halve minuut rennen, en een minuut lopen ertussen. Dat ga ik heel moeilijk vinden, want ik vind rennen echt fijn, maar ik denk dat wanneer ik langer doe, mijn scheenspier en pezen gaan bokken.
Muh. Ik wil gewoon rennen verdorie!
Afgelopen dinsdag had ik (stom!) gerent in mijn kistjes en vervolgens pijn aan de pees die de scheenspier aan de voet verbind. Naar! Dat voel je dus constant bij lopen. Maar nu is het bijna weg.
Morgen ga ik heel langzaam opbouwen. Ik wil vier keer een halve minuut rennen, en een minuut lopen ertussen. Dat ga ik heel moeilijk vinden, want ik vind rennen echt fijn, maar ik denk dat wanneer ik langer doe, mijn scheenspier en pezen gaan bokken.
Muh. Ik wil gewoon rennen verdorie!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Vanmiddag ga ik voor het eerst zwemmen. Er is zo'n les speciaal voor mensen die lichamelijke problemen hebben. Als het goed is zijn er u ook mensen bij die echt verstand hebben van het menselijk lichaam. Dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden en ook hoe ik me de komende dagen eronder ga voelen.
- kitten
Oh, dat klinkt wel heel goed! Succes!
Nou, dat was best wel leuk. Het is ook best wel een vast clubje dat er altijd is, maar ze waren niet zo close dat ik er niet tussen kwam.
Degene die er meer verstand van heeft en normaal deze les doet was er nu niet, der wel gezien na de les. Maar heb gewoon heel rustig aan gedaan. De zwemopdrachten nog niet zoveel meegedaan (dan heb ik vaak veel last erna nl), maar de bewegingsoefeningen eigenlijk wel allemaal, dus dat ging best wel goed.
Nu even afwachten hoe mn lichaam reaageert, maar denk dat dat wel goed zit, dus volgende week weer
Degene die er meer verstand van heeft en normaal deze les doet was er nu niet, der wel gezien na de les. Maar heb gewoon heel rustig aan gedaan. De zwemopdrachten nog niet zoveel meegedaan (dan heb ik vaak veel last erna nl), maar de bewegingsoefeningen eigenlijk wel allemaal, dus dat ging best wel goed.
Nu even afwachten hoe mn lichaam reaageert, maar denk dat dat wel goed zit, dus volgende week weer