het beweeg-topic
- Daantje
- Contacteer:
- tessie
- Contacteer:
Re: het beweeg-topic
Fijn Bregje!
Jup zeker fijn.
Vanmiddag mn elektrische fiets ophalen. Kan ik hem meteen goed uitproberen, moet er nl mee naar huis fietsen en das iets van 8 km. Beetje jammer van het weer alleen, hopelijk is het dan net even droog, zou wel fijn zijn.
Vanmiddag mn elektrische fiets ophalen. Kan ik hem meteen goed uitproberen, moet er nl mee naar huis fietsen en das iets van 8 km. Beetje jammer van het weer alleen, hopelijk is het dan net even droog, zou wel fijn zijn.
- kitten
Hebben ze hem alvast opgeladen? Je gaat lekker, Bregje!
Ja gelukkig wel, anders had ik hem niet zelf thuis gekregen.
Maar ik heb het gered, en best wel makkelijk ook eigenlijk. Helaas was mn zadel niet goed ingesteld dus die bleef kantelen, maar ik kwam onderweg een andere fietsenmaker tegen en die heeft hem even goed vastgezet voor me, dus toen kon ik rustig verder fietsen
Gelukkig ook zo goed al droog gebleven, dat was ook wel fijn.
Maar ik heb het gered, en best wel makkelijk ook eigenlijk. Helaas was mn zadel niet goed ingesteld dus die bleef kantelen, maar ik kwam onderweg een andere fietsenmaker tegen en die heeft hem even goed vastgezet voor me, dus toen kon ik rustig verder fietsen

Gelukkig ook zo goed al droog gebleven, dat was ook wel fijn.
Dank je, en idd vind zelf ook wel dat het goed gaat met me. Nadat ik verhuisd ben en ook weer ben gaan studeren heb ik ergens iets omgezet en dingen in gang gaan zetten en daar zie ik nu resultaat van, wat echt wel heel fijn is.kitten schreef:Je gaat lekker, Bregje!
Duurloop van 13,5 km gedaan bij ruim 10km/uur. Bijna zeker dat 't volgend jaar de halve marathon wordt 

Ook jij bent goed bezig Guilty 
@ Bregje nu maar hopen dat die positieve lijn door wil zetten
@ Crownless, loop je toevallig erg op je tenen bij het rennen?

@ Bregje nu maar hopen dat die positieve lijn door wil zetten

@ Crownless, loop je toevallig erg op je tenen bij het rennen?
- eireann
- Site Admin
Tralala, vandaag weer 16 km gefietst! Het gaat steeds makkelijker ook! Dinsdag nog een uur gewandeld, en woensdag ook 16 km gefietst.
Bewegen met een doel kan ik wel!
Bewegen met een doel kan ik wel!
**Self Rescuing Princess**
- phedre
- Contacteer:
dat gaat echt goed!!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- kitten
Wat fijn!
- eireann
- Site Admin
Vandaag een uur gewandeld (weer met schoonmams), naar het winkelcentrum en terug gelopen (ook anderhalve km) en naar de stad en terug gefietst, 6 km. M'n lijf weet niet wat er gebeurt!
**Self Rescuing Princess**
- Crownless
Mijn scheenspieren zijn verkrampt. Aldus de fysiotherapeut. Ik kon namelijk nog steeds niet rennen. Ondanks de zooltjes, had ik toch al na vijf seconden pijn. Vijf seconden! Man, wat voelde ik me een faalhaas.
In ieder geval, mijn scheenspieren waren nog steeds verkrampt. En dat komt omdat ze te hard moeten of hebben moeten werken. Het schijnt dat mijn kuit- en bovenbeenspieren sterker moeten worden, zodat die ook het gewicht van mijn lichaam kunnen opvangen als ik ren. Mijn fysiotherapeut zei dat je tijdens rennen bij elke stap drie keer je lichaamsgewicht opvangt en een keer je lichaamsgewicht wegduwt. Like. De fuq! En er zat een blokkade in mijn voeten waardoor een andere spier z'n werk niet kon doen, daar dat is weer recht geknakt.
Nu dus oefeningen doen om mijn benen sterker te maken. En man, ik ben mijn bed nog niet uit en ik voel dat ik spierpijn heb. Yay!
Toch vind ik het raar. Iedereen kan rennen, maar uitgerekend ik heb dus blijkbaar van die jelly-benen en platvoeten.
Maar, mijn fysiotherapeut zegt dat ik over een tijdje gewoon kan rennen. Yay! Ik voel me best gecoacht door hem. En hij zei ook dat er te weinig aandacht is voor spierintwikkeling bij de meeste renclubs en startprogramma's, en dat veel blessures ontstaan daardoor.
Ik ben benieuwd. Ik vond rennen echt wel fijn.
In ieder geval, mijn scheenspieren waren nog steeds verkrampt. En dat komt omdat ze te hard moeten of hebben moeten werken. Het schijnt dat mijn kuit- en bovenbeenspieren sterker moeten worden, zodat die ook het gewicht van mijn lichaam kunnen opvangen als ik ren. Mijn fysiotherapeut zei dat je tijdens rennen bij elke stap drie keer je lichaamsgewicht opvangt en een keer je lichaamsgewicht wegduwt. Like. De fuq! En er zat een blokkade in mijn voeten waardoor een andere spier z'n werk niet kon doen, daar dat is weer recht geknakt.
Nu dus oefeningen doen om mijn benen sterker te maken. En man, ik ben mijn bed nog niet uit en ik voel dat ik spierpijn heb. Yay!
Toch vind ik het raar. Iedereen kan rennen, maar uitgerekend ik heb dus blijkbaar van die jelly-benen en platvoeten.
Maar, mijn fysiotherapeut zegt dat ik over een tijdje gewoon kan rennen. Yay! Ik voel me best gecoacht door hem. En hij zei ook dat er te weinig aandacht is voor spierintwikkeling bij de meeste renclubs en startprogramma's, en dat veel blessures ontstaan daardoor.
Ik ben benieuwd. Ik vond rennen echt wel fijn.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
ik sleep me zo ook maar eens naar de sportschool. Normaliter ga ik s middags fitnessen, maar ik wil een keer een groepsles doen en die zijn allemaal s ochtends of s avonds
- tessie
- Contacteer:
Balen Crownless. Maar je faalt echt niet hoor. Er zijn echt heel veel mensen die ergens last van krijgen met hardlopen. Sommigen al heel snel, anderen pas na een jaar of jaren. Kan je nu eenmaal niks aan doen. Behalve proberen te zorgen dat dat weer goed komt, zodat je weer door kan gaan met rennen. En dat ben jij nu aan t doen. Super goed dus.