Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
JerryM

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door JerryM »

Een monteur blies eens heel hard in de afvoerslang..
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Filter? Waar zit die?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
JJV

Bericht door JJV »

Meestal rechtsonder de trommel. achter een luikje.

(komt meestal nog wat water uit. dus je wilt vast ook iets op de grond leggen eerst)
~\v/~
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Normaal zit het filter naast de stop. Achter dat luikje aan de voorkant. Kwartslagdraaien en naar je toe trekken is het meestal. Staat inde handleiding en als je die niet meer hebt: even googelen op het typenummer+handleiding en dan vind je het vrij snel.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
nijntje

Bericht door nijntje »

Iemand tips bij een vaatwasser die niet meer goed schoonwast en stinkt? Ik kan nog niet vinden waar die eventuele troep zit die de boel blokkeert en de stank veroorzaakt. *moppert*
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Heb je de filters er al uitgehaald en schoongemaakt? Als dat niet helpt dan kan je van die vaatwasmachinereiniger gebruiken. Het is aan te bevelen om af en toe een heet programma (dat is meestal het pannenprogramma) te draaien.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik wou ook al de tip over de filters geven. Als de filters leeg zijn, kun je bij de supermarkt nog reinigingsspul voor vaatwassers kopen. Meestal een poedertje wat je op de bodem strooit en in het zeepvakje doet. Werkt erg goed om vetresten, groezeligheid en luchtjes echt weg te krijgen. Ik gebruik het één of twee keer per jaar, meestal.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Vraagje, hoe bewaren jullie groente die niet in de koelkast hoeft of mag? Zoals tomaat, komkommer, prei, courgette en zo. Ik heb een deel op een fruitschaal liggen en wat in bakjes of op een schaaltje verpakt verkocht wordt, staat er meestal naast. Maar vaak worden sommige dingen sneller oud dan andere of ligt er ergens onderop iets verdekt opgesteld te bederven wat ik dan te laat merk waardoor ik ook alles erbovenop kan weggooien. Maar alles apart leggen neemt zoveel ruimte in op het aanrecht. Hoe doen jullie dat?
faery

Bericht door faery »

Ik heb een kast in mijn keuken waar alle random dingen liggen, zoals flessen drank, pijnstillers, sleutels, uien, knoflook, en daar ligt dus ook mijn groente en fruit. Meestal heb ik daar niet veel van liggen overigens; ik koop het alleen als ik weet dat ik het ga gebruiken, en dan vaak ook nog een van de volgende dagen.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Hier ligt het gewoon op de fruitschaal, maar meestal niet zoveel.
JJV

Bericht door JJV »

toevallig zijn we net met een komkommer experiment bezig .. die blijven idd buiten de koelkast beter goed dan er in.
( vocht dingetje, buiten drogen ze aan t eind in.. maar blijven goed)

tomaten hangt er bij mij af hoe rijp ze zijn, moeten ze narijpen liggen ze op de fruit trolley .. zijn ze al flink rijp gaan ze de koelkast in.
bananen, appels etc etc .. altijd fruittrolley bovenin

Afbeelding

... uien liggen meestal in t tweede rekje
(mijne heeft er maar 2 trouwens, die op t plaatje is wat moderner)

maar heb zo zelden iets 'op' iets anders liggen
al gaat t met netten manderijnen nog wel eens mis
~\v/~
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

knoflook pel ik en gooi ik in bakje met zonnebloemolie. Knoflook blijft dan heel lang goed en de olie wordt knoflookolie wat ook goed bruikbaar is bij het bereiden van eten
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Opruimvraagje, ik weet niet of het hier past maar zou ook niet weten waar anders.
Ik ben de kasten aan het leegruimen (we krijgen nieuwe meubels en vandaag worden de laatste oude meubels opgehaald) In de kast kom ik weer spullen tegen van de begrafenis van mijn ex. Het zijn geen officiële stukken o.i.d. maar de kaarten die ik heb gekregen als deelneming, rouwbrief etc. Elke keer als ik die enveloppe tegenkom voelt het naar, ik heb tot nu toe (hij is februari 2008 overleden) niet de behoefte gehad om het door te kijken behalve kort na de begrafenis.
Wanneer kan je zoiets nu wegdoen? Het standaardantwoord: "als je eraan toe bent" is natuurlijk waar, maar ik weet niet hoe dat voelt om eraan toe te zijn. Dus hoe weet je dat dan? Nu voelt het vervelend om het tegen te komen, maar voelt het nog bot om het weg te doen. Dus ik ben benieuwd hoe jullie erover denken. Wat is de "bewaartermijn" voor dit soort spullen/kan je het maken om het weg te gooien of is dat oneervol? Hoelang bewaren jullie dat soort dingen van overleden dierbaren?
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

IK kan persoonlijk dat soort zaken heel moeilijk weggooien. Als ik er niets mee doe dan verhuist het naar een doos op zolder. Maar weggooien zal ik niet snel doen.

Ook even een vraagje: ik heb een stel nieuwe handdoeken die nog niet lekker afdrogen. Hoe krijg ik ze snel in de juiste conditie?
kitten

Bericht door kitten »

Ik bewaar ze eeuwig. In een doos, die gemarkeerd is met "herinneringen" op zolder. Rouwkaarten, maar ook oude schoolspullen, mijn kleuterschoolmap, oude liefdesbrieven etc etc. En als ik er geen zin in heb, dan verplaats ik hem ongeopend en eens in de zoveel jaar neus ik er eens doorheen.

@Daantje: wassen. :)
Plaats reactie