Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Crownless

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door Crownless »

Wat kitten zegt. Je hoeft het niet weg te gooien, maar je hoeft het ook niet elke keer tegen te komen. Koop een mooie doos (bij de Ikea ofzo) en stop het daarin, en zet die doos ergens neer.

En handdoeken, idd, wassen. Zonder wasverzachter! Door wasverzachter nemen ze minder water op.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

Miss Meeko, als jij het naar vindt om ze tegen te komen, als jij je rot gaat voelen zodra je ze ziet, zal hij het je echt niet kwalijk nemen als je ze weg doet. Hij leeft voort in jouw herinneringen, hij zal voor altijd een deel van jouw leven zijn. Dat verandert niet of je wel of niet die spullen bewaart. Ik denk dat je vooral heel goed moet luisteren naar je eigen gevoel hierin, hoe cliche ook idd. Misschien alleen de rouwbrief bewaren, met een foto, maar al die kaarten wegdoen?

Zelf heb ik nog wel de spullen van toen Lowco overleed, ik kijk heel soms nog wel eens het condoleanceregister door (dat is, naast een foto en mijn 'slavinnenkistje' het enige wat ik nog van hem heb). van mn vader heb ik alleen nog ergens de rouwkaart liggen, ik zou niet eens weten waar, en uiteraard zijn foto. Maar goed, ik ben niet iemand die erg veel waarde hecht aan dat soort 'overblijfselen' en dat ligt natuurlijk voor iedereen anders.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
shareen_G

Bericht door shareen_G »

Zelf weet ik niet zo goed wat ik zou doen. Ik weet wel dat Guardian nog alle kaarten enzo heeft van het overlijden van zijn moeder, nu zo'n 14-15 jaar geleden. De kaarten die we hebben gekregen toen zijn vader een klein jaar geleden overleed hebben we ook nog allemaal.
Sterkte.
Waar een wil is, is een weg
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

Hier gaan dat soort kaarten niet weg. Ik heb ze in een doos zitten met andere kaarten voor de langetermijn opslag achterin de kast. Het staat dan niet in weg, en ik kom het niet op vervelende momenten tegen. En toch blijft het bewaard, omdat het wel een beetje emotionele waarde heeft.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb ook alles nog van het overlijden van mijn moeder. Doe ik ook nooit weg.
MILF :grin_ani:
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Behalve de mening van phedre, sluit ik me bij alle voorgaande sprekers aan. Bij het opruimen/uitzoeken van de spullen van mijn overleden vader, kwam ik ook nog dat soort dingen tegen van het overlijden van mijn grootouders. We (moeder en ik) hebben daarin wel wat opruiming gehouden. Kaarten van mensen die wij niet kennen/gekend hebben, hebben we weggedaan.
Verder is alles in één familiedoos gegaan, die bewaard blijft.
Geniet van de positieve momenten.
eireann
Site Admin

Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door eireann »

Miss meeko heeft het over een ex, daarvan zou ik het waarschijnlijk minder lang bewaren dan van ouders/partners/vrienden.

Ik zou het wegdoen zo gauw je je er niet schuldig over voelt en anders in een doos achter in de kast, of een foto er van maken en die ergens opslaan
**Self Rescuing Princess**
leonietje

Bericht door leonietje »

Anne volgens mij was hij wel de partner van meeko toen hij overleed.
Ik zou de kaarten ook niet weg kunnen doen maar de optie van goed opruimen op zolder in de schuur of in een kast vind ik wel een goede optie
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Dank jullie wel voor de tips. Ook nog met Toran erover gehad en volgende week (gaan nu een weekendje weg) helpt hij mij er doorheen te gaan en even te sorteren wat ik wil bewaren en dat gaat bij mijn spullen van vroeger. Tot nu toe zat in die doos voornamelijk spullen van voor mijn tijd met Wolfhawk (ex, die inderdaad toen hij overleed geen ex was). Ik had eigenlijk niet eerder eraan gedacht om het erbij te doen omdat er tot nu toe alleen fijne herinneringen in die doos zaten en het dus ook niet in me opkwam om het daar bij te doen. Maar het is inderdaad wel een geschiktere plek dan tussen mijn administratie.

Bevestiging van Phedre dat spullen ook weg mogen helpt even met die drempel overgaan dat ik niet een slechte partner ben enzo omdat ik niet alles wil bewaren. Toran geeft dat ook wel aan aan mij, maar daar nam ik het even wat minder snel van aan omdat ik weet dat hij me toch wel steunt, ongeacht wat ik doe.

Dus thnx all!
kitten

Bericht door kitten »

Je bent geen slechte partner omdat je niet alles wil bewaren. Mijn drijfveer is angst voor spijt. Dat alles weg is en dat ik dan later denk, maar daar had ik nog wel eens naar willen kijken! Ik vond phedre's post best hout snijden, als het voor jou goed voelt om dingen weg te doen, dan moet je dat doen.

Mag ik vragen waarom je hem je ex noemt? Als hij op moment van overlijden je partner was, dan is het toch niet je ex? (Al is ex wel sneller uit te spreken en makkelijker in conversaties dan "overleden partner" of "wijlen mijn partner".)
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

lieve schat, hij blijft toch wel bij jou, bij mij, bij ons, wat je ook met zn spullen doet!! Doe wat voor jou goed voelt, nu samen met Toran, wat ook voor jullie samen goed voelt. Ik heb zijn rouwkaart ook nog ergens liggen, in een grote doos met dingen van toen. We vergeten hem niet, als we spulletjes van of over hem weg doen.!! Dikke knuffel en ik hoop dat t goed gaat voelen straks als je het bij 'het verleden' gaat stoppen.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

kitten schreef:Mag ik vragen waarom je hem je ex noemt? Als hij op moment van overlijden je partner was, dan is het toch niet je ex? (Al is ex wel sneller uit te spreken en makkelijker in conversaties dan "overleden partner" of "wijlen mijn partner".)
Dat vroeg ik me eerlijk gezegd ook af...
MILF :grin_ani:
miss_meeko

Ik ben even met familie een weekendje weg en type niet zo makkelijk mobiel dus reageer even op de vraag na het weekend.
miss_meeko

Ik was hier nog een antwoord schuldig :)

Eigenlijk direct na het overlijden ben ik gaan zoeken naar manieren hoe ik er nu mee om moest gaan. Deels om de pijn een beetje weg te stoppen maar ook omdat ik dacht dat het dan later makkelijker zou gaan. Het leek me heel moeilijk om te beslissen wanneer de relatie nu echt "over" was. Want een relatie moet wel over zijn voor je aan een andere kan beginnen. Ik had toen niet verwacht dat het zo snel zou gaan waardoor mijn nieuwe relatie begon terwijl ik mijn oude relatie nog aan het verwerken was.
Maar om terug te komen op de vraag en zodat de inleiding nog een beetje nut heeft, voor mij leek het makkelijker om zijn sterfdatum ook als einde relatie te zien. We zouden gaan trouwen, dat is "tot de dood ons scheidt" dus het leek mij een handige keuze. Ik heb toen ook de week van de begrafenis zijn overlijdensdatum in mijn verlovingsring laten zetten en ben het kort daarna over "ex" gaan hebben.
Had voor mij het voordeel dat je soms minder vragen/drama krijgt als het in een gesprek aan bod komt, het gaf een afgesloten iets aan en gaf mij daarmee meer rust. Het voelt ook "normaler" om een ex te hebben dan een overleden partner en normaliteit was iets waar ik toen heel veel behoefte aan had. En nu, alweer bijna 5 jaar later, is het gewoonte en voelt het als de beste optie.

Ex partner betekend vroegere partner. Soms gaat een relatie over door problemen, soms door uit elkaar groeien en soms door de dood. Ik kan geen relatie hebben met iemand die dood is. Dus is hij mijn vroegere partner (ex) ook al gaan sommige gevoelens nooit weg. Ik besef me dat het heel hard klinkt en anderen mogen er ook zeker anders over denken. Maar ik ben op sommige punten behoorlijk rechtlijnig en dat helpt mij bij dit soort zaken. Mocht iemand er voor zijn/haar partner die overleden is anders over denken dan zal ik die persoon daarin ook respecteren en niet willen omkletsen tot het gebruik van van het woord ex. Maar voor mij is het wel goed zo.
kitten

Bericht door kitten »

Helder antwoord. En ik weet niet of ik het anders zou doen, ik heb de beslissing nooit hoeven maken gelukkig. ik vind dat je redenering wel hout snijdt.
Plaats reactie