Straks voor het eerst in een jaar of 6 weer bloed doneren. Nu duimen dat ik wel weer door de keuring heen kom. (Ik ben gestopt nadat ik 4 keer achter elkaar werd afgekeurd).
Te laag hemoglobinegehalte. Dat was het eerste dat ze vandaag keurden, en ging meteen goed (ze meten 3 keer als je de eerste keer te laag hemoglobine hebt, omdat er dan kans is dat er nog veel weefselvocht bij zit, 2e en 3e druppel kunnen hoger zijn).
Maar ik zat bij de eerste keer al goed, en de afname zelf ging ook goed. Volgende keer mag ik plasma gaan geven, wat ik zelf fijner vindt. Is namelijk minder belastend voor je lichaam, van volbloed geven kan ik ontzettend duizelig worden.
Goed zeg cinderella! Dat je toch weer terug gaat ondanks dat je zo vaak afgekeurd bent.
En inderdaad, ik heb van plasma-geven ook een stuk minder last dan van volbloed geven. Houd je er wel rekening mee dat plasmageven wel een stuk langer duurt (maar dat wist je vast al wel)
Ik wil eigenlijk ook plasma doneren, maar bij ons willen ze alleen maar plasmadonoren die echt ontzettend gemakkelijk te prikken zijn. Ik ben 'gewoon makkelijk', dus willen ze mij liever bij volbloed houden. Works for me ik word er wel duizelig en soms een beetje beroerd van, maar da's een klein offer. Ik ben al twee keer bijna afgekeurd op te hoge pols, still can't really explain why that is.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Ik heb alleen gemerkt dat na het doneren van een halve liter volbloed, ik de dag erna knalleduizelig ben met het sporten of veel doen.
Ik was op mijn 18de afgekeurd om uberhaupt bloed te geven omdat ik niet te prikken was zonder dat het een marteling voor mij zou zijn.
Afgelopen jaar nadat ik ook wel behoorlijk wat kilo's ben afgevallen, ben ik wel weer te prikken en heb ik al een paar keer bloed gegeven.
laatste keer was alweer in juli, dus ik wacht weer op de nieuwe uitnodiging. Vind het wel nog elke keer spannend om weer te gaan.
Het nerveus zijn wordt nog wat verlengd. Bij paps en mams was alleen nog mijn broer er nog. Dus voorlopig kan ik het nog spannend vinden om wat familie te gaan weerzien. Misschien met kerst of verjaardag van Broer-D.
Komend weekend dus alsnog...
Raar om het weerzien van je familie eng te vinden.