Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
faery

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door faery »

Ik zou het wel interessant vinden om het daar over te hebben (als dat niet te heftig is voor je miss_meeko?), maar dan is hier misschien niet de juiste plek?
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Van mij mag het hoor, maar in dit topic zijn we inderdaad al een eindje off topic aan het gaan. Maar als je het er in het algemeen over wil hebben moet je misschien even een topic zoeken/openen waar het wel past.
Als een onderwerp voor mij te heftig zou worden kan ik altijd kiezen om het niet te lezen.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik ben het zat, ik hou nou eenmaal niet van poetsen, ook niet als ik fulltime thuis ben! Ik wil eens in de twee weken iemand laten komen om te poetsen (terwijl ik thuis ben en opruim) dan wil ik dat de volgende dingen gebeuren:

Stofzuigen en dweilen (boven en/of beneden)
Keuken, Inclusief koelkast afnemen en de tegeltjes/kookplaat
Wc beneden
Badkamer (inclusief dweilen en tegeltjes in het douche gedeelte, wasbak en spiegel en toilet)

Hoeveel uur heb je dan iemand nodig?
**Self Rescuing Princess**
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik gok een uur of vier. Dat is ongeveer wat de dienstencheque-poets van Zarath ongeveer doet in die tijd, alleen dan niet elke keer ook boven stofzuigen/dweilen, maar dan nog wel een ander klusje erbij (paar ramen lappen, koelkast van binnen een sopje, dat soort dingen).
kitten

Bericht door kitten »

De mijne doet dat en meer in 3 uur. Maar ik heb dan ook een onbetaalbaar wervelwindje! :shock:

- keuken opruimen, vaatwasser uit- en inruimen, vuilniszak verschonen, stofzuigen en dweilen, fornuis schoonmaken, grote pannen afwassen
- woonkamer fatsoeneren, stofzuigen en dweilen
- WC poetsen, vuilnisbakje verschonen
- 4 slaapkamers fatsoeneren, speelgoed in bakken doen, bedden rechttrekken, evt raampje open zetten, stofzuigen, discreet mijn Hitachi onder het bed schuiven
- badkamer WC poetsen, gootsteentje schoonmaken, vloer dweilen, vuilnisbakje verschonen

En daarbij nog dingen die ineens nodig zijn. Laatst had hij mijn WC mat uitgewassen in de douche. Of druppels kaarsvet van de vloer gekrabt. Schimmels in de badkamer bespuiten. En vooral het "fatsoeneren" is soms echt veel werk. Ik vraag me dan ook echt af hoe hij dat doet! Maar het lukt hem en ik ben er zo blij mee!
colet

Bericht door colet »

En wil jouw wervelwind niet ook het huis van Anne erbij nemen? Dan wordt hij Anne's tornado en jouw wervelwind.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Lijkt mij ook wel wat Colet, maar denk dat we daarvoor te ver uit elkaar wonen!
colet

Bericht door colet »

Dat is wel jammer! Ik dacht het na mijn post al, maar omdat jullie allemaal zo vaak samen rijden en dergelijke, dan vergeet je soms dat jullie niet echt bij elkaar om de hoek wonen.
kitten

Bericht door kitten »

Hij doet het allemaal op de fiets idd. Je moet er enorm mazzel mee hebben. En kunnen loslaten. Mijn moeder heeft de juiste nooit gevonden, maar die moppert ook op het werk van mijn wervelwind. Je moet er tegenkunnen dat iemand je huis in zooistatus ziet. En iets in het verkeerde keukenkastje terug zet.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Voor mij zou het echt om het poetsen gaan, opruimen doen we zelf.

Ik ga gewoon eens zoeken!
pluis

Bericht door pluis »

Voor jouw lijstje hadden wij ook inderdaad drie uur iemand, anne. Wij ruimden zelf op, maar ze nam wel af en toe klusjes mee. Waren ineens al onze sokken keurig in paartjes gevouwen. Dat doen we zelf nooit :)

Ik zit zelf nog te dubben of ik een nieuwe poets wil nu oude is vertrokken. Hm.
Pluu

Bericht door Pluu »

Aan de andere ouders op dit forum: hoe krijg je van die knalgele poepvlekken uit rompertjes? Van die dunne doorgelekte poep die over het halve ruggetje is doorgelekt, en echt zo fel gekleurd dat je er een verkeersbord mee kunt schilderen. Dat geel geeft dus ook enorme vlekken op lichtgekleurde rompertjes. Zodra ik zo'n poepvlek heb gooi ik de rompers al in een emmer met water zodat het niet indroogt, en ik heb zowel wassen op 40 graden als op 90 graden geprobeerd, maar krijg de gele vlekken er niet uit. Al 3/4 rompers/kledingstukken mee verknald. Iemand tips? Of helpt alleen nog maar weggooien en nieuwe kopen als je zo'n spuitluier hebt gehad?
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik zou biotex proberen, als niet moeder zijnde. Bij de emmer erbij. Het zijn toch een soort eiwitten ofzo.

En misschien staat er een speciaal spullie bij de kruitvat tussen al die kleine 'prittstifjes'? Van die schoonmaakdingen die in van die kleine ronde tubes/flesjes zitten. Een voor vet, een voor inktvlekken, you name it. Misschien dat er ook iets staat speciaal voor ontlasting?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ken je blue wonder? Tegenwoordig heeft sorbo het in het assortiment. Dat is een blauwkleurige allesreiniger die niet bijt. Volgens mij nog biologisch ook, maar dat weet ik niet zeker.

Mijn moeder gebruikte het vroeger al voor van alles en ik ook. Vetvlekken, smeer, etc. En dus ook (spuit)poep. Fles opendraaien, flinke scheut direct op de vlekken en dan op de hand schrobben. (2 stukken vlek tegen elkaar schuren). Zorgen dat alles bedekt is met dat spul, en dan met spul er nog in in de wasmachine. Niet eerst wassen want dan krijg je het er niet meer uit, maar zo doen dus. En het liefst die vlekken er meteen uithalen zodat het niet indroogt inderdaad.

Werkt bij mij als een trein, ik heb geloof ik nog niks weggegooid vanwege poepvlekken en het is niet dat Jeejtje ze niet produceert... :lol:
MILF :grin_ani:
Crownless

Bericht door Crownless »

Oeh, je hebt ook roze 'blue wonder'. Vind ik zo'n faal, een fles met groot 'blue wonder!' erop en dan een roze inhoud.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Plaats reactie