Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
- skaoot
Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
Oorontsteking is evil. Ik kreeg toentertijd geen AB omdat arts niet dacht dat het zin had. Erg kleine kans, en zomaar ab voorschrijven is ook geen goed plan
muh. Potje zitten janken na die mededeling van "zit het maar uit".

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Crownless
Oor doorprikken (of beter, een sneetje op de aanhechting van oor en trommelvlies) is niet zonder risico. Het ligt denk ik aan de arts of die het risico acceptabel vindt of niet.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- eireann
- Site Admin
Ja dat weet ik nog skaoot, wow wat voelde je je toen ellendig!
**Self Rescuing Princess**
- tessie
- Contacteer:
Ja tegenwoordig doen ze dat doorprikken niet echt meer geloof ik. Ik snap eigenlijk niet waarom, want de dokter zei dat de kans groot was dat het zelf zou 'springen' en dat ik dan een gaatje in mn trommelvlies had. En dan moest ik na 2 weken laten checken of het wel dicht was. Dus waarom is het wel oke als dat vanzelf gebeurt, maar niet als die dokter dat ff doet.
Als het vrijdag nog niet over is, mogen ze van mij snijden en prikken wat ze willen hoor. Heb ik als kind zo vaak gehad. Deed even pijn, maar na een half uurtje had je nergens meer last van.
Als het vrijdag nog niet over is, mogen ze van mij snijden en prikken wat ze willen hoor. Heb ik als kind zo vaak gehad. Deed even pijn, maar na een half uurtje had je nergens meer last van.
Je loopt er nu ook al zo lang mee, ze moeten onderhand wel daadwerkelijk wat doen.
Daz echt naar voor je Tessie dat jouw oor zo lang zeer blijft doen! Mijne zit ook nog steeds dicht, maar bij mij doet het in ieder geval geen pijn meer. Ik snap niet hoe je het vol houdt zo lang, oorpijn is echt nasty!
Ik hoop voor je dat het nu eindelijk een keertje over gaat zijn
.
Ik plof ook even op het troostbankje. Mijn productie (melkproductie) is sinds de antibioticakuur totaal ingestort. Ik kolf nu nog maar een bodempje, 35cc uit 2 borsten, terwijl Kotertje per voeding zo ongeveer 120cc drinkt en dat 2-3 keer in de tijd dat hij bij de kinderopvang zit! Hij is ook al een paar dagen huilerig een aandacht-vragerig, ik snap nou waarom, die arme knul heeft gewoon honger! Ik had al wel het idee dat het met mijn productie niet spetterend ging de afgelopen dagen, maar normaal kolf ik niet maar voed ik "life", dus dan zie je niet hoe veel (of hoe weinig) melk er is. Ik wist al wel dat ik te weinig had want Kotertje komt de laatste anderhalve week zo'n 5 keer per nacht voor een nachtvoeding, normaal kan hij met 1 nachtvoeding de hele nacht vooruit, dus ik had al het gevoel dat hij snachts aan het inhalen was, maar dat het zo slecht gesteld was wist ik niet. En ik had de hoop dat het na de antibioticakuur weer de goede kant op zou gaan, maar ik ben afgelopen maandag gestopt en sindsdien is het niet beter geworden, alleen maar slechter.
Naar de huisarts gebeld met de vraag of ik domperion mag, dat helpt soms voor de productie, hopen dat huisarts niet moeilijk doet en dat het effect gaat hebben. Iemand kwam nog met de tip om feneriek te proberen dus straks ook maar naar de reformzaak om te kijken of ze dat hebben. Even alle zeilen bij zetten. En dan maar hopen dat het helpt..
Ben er echt verdrietig over, het is zo plotseling, alles ging goed met de borstvoeding en ineens binnen 2 weken tijd stort de hele productie in naar bijna niets.
Ik ben er emotioneel helemaal nog niet klaar voor om ineens geen borst meer te geven. Het is iets heel bijzonders geworden, iets speciaals tussen mij en Kotertje, als dat nu ineens zomaar pats boem ophoudt..
Ik weet dat vrouwen soms gewoon niet genoeg melk hebben en Kotertje heeft bijna 8 maanden borstvoeding gehad, ik weet dat het geen drama is als hij over moet op kunstvoeding. Maar het is zo plotseling! Het ene moment ben ik de hoorn des overvloeds, 2 weken later complete drooglegging. Snif!

Ik plof ook even op het troostbankje. Mijn productie (melkproductie) is sinds de antibioticakuur totaal ingestort. Ik kolf nu nog maar een bodempje, 35cc uit 2 borsten, terwijl Kotertje per voeding zo ongeveer 120cc drinkt en dat 2-3 keer in de tijd dat hij bij de kinderopvang zit! Hij is ook al een paar dagen huilerig een aandacht-vragerig, ik snap nou waarom, die arme knul heeft gewoon honger! Ik had al wel het idee dat het met mijn productie niet spetterend ging de afgelopen dagen, maar normaal kolf ik niet maar voed ik "life", dus dan zie je niet hoe veel (of hoe weinig) melk er is. Ik wist al wel dat ik te weinig had want Kotertje komt de laatste anderhalve week zo'n 5 keer per nacht voor een nachtvoeding, normaal kan hij met 1 nachtvoeding de hele nacht vooruit, dus ik had al het gevoel dat hij snachts aan het inhalen was, maar dat het zo slecht gesteld was wist ik niet. En ik had de hoop dat het na de antibioticakuur weer de goede kant op zou gaan, maar ik ben afgelopen maandag gestopt en sindsdien is het niet beter geworden, alleen maar slechter.
Naar de huisarts gebeld met de vraag of ik domperion mag, dat helpt soms voor de productie, hopen dat huisarts niet moeilijk doet en dat het effect gaat hebben. Iemand kwam nog met de tip om feneriek te proberen dus straks ook maar naar de reformzaak om te kijken of ze dat hebben. Even alle zeilen bij zetten. En dan maar hopen dat het helpt..
Ben er echt verdrietig over, het is zo plotseling, alles ging goed met de borstvoeding en ineens binnen 2 weken tijd stort de hele productie in naar bijna niets.

- Ravelijne
*knuff* Fenegriek zou kunnen helpen idd, en Weleda heeft ook een borstvoedingsthee (waar onder andere fenegriek in zit, als ik het me goed herinner). Fenegriek kun je heel als zaad kopen waar je thee van zet, het is ook verkrijgbaar in capsules. En natuurlijk gewoon als poeder in het kruidenrek. Ik hoop voor je dat het snel goedkomt!
- kitten
Ha, ik mag!
Dat is het goede nieuws: als jij niet wil stoppen, hoeft het niet! 
Maar, je productie weer opschroeven zal niet vanzelf gaan. Domperidon, fenegriek, thee... Allemaal middelen die wel enig effect hebben. Maar het enige dat echt werkt, is kotertje zelf. Veel en vaak aanleggen. Jouw productie werkt op vraag-en-aanbod. Hoe vaker kotertje drinkt, hoe meer signalen er naar jouw hypofyse gaan dat de melkproductie opgeschroefd moet worden. En die kotertje van je, die wist dat al prima.
Vandaar dat hij lekker 5 nachtvoedingen kwam halen ipv 1. Die doet dus precies wat nodig is.
Hou zijn plasluiers in de gaten (hij kan nooit meer plassen dan hij drinkt) en leg lekker vaak aan. Wil hij elk uur wel? Dan elk uur! Het is maar tijdelijk! Het zal een paar dagen kosten (en ja, dat is super vermoeiend!! Dus zorg goed voor jezelf, neem rust waar kan en laat Guilty lekker voor je zorgen, koken enz), maar dan komt het weer helemaal goed! Vertrouw op je lichaam, die heeft al 8 maanden bewezen dat het perfect in staat is de melk te maken!
Je kunt het! 

Ik heb goed nieuws. Te weinig melk hebben, echt niet genoeg kúnnen maken, is een hele zeldzame aandoening die zich vlak na de geboorte al openbaart. Die vrouwen hebben te weinig klierweefsel en kunnen dus nooit genoeg melk maken. Het feit dat jij kotertje al 8 maanden hebt gevoed, toont aan dat jij dat niet hebt. Sterker nog, kotertje groeide zo flink dat je eerder van overproductie kon spreken! Je productie capaciteiten zijn dus prima!Pluu schreef:k weet dat vrouwen soms gewoon niet genoeg melk hebben...

Maar, je productie weer opschroeven zal niet vanzelf gaan. Domperidon, fenegriek, thee... Allemaal middelen die wel enig effect hebben. Maar het enige dat echt werkt, is kotertje zelf. Veel en vaak aanleggen. Jouw productie werkt op vraag-en-aanbod. Hoe vaker kotertje drinkt, hoe meer signalen er naar jouw hypofyse gaan dat de melkproductie opgeschroefd moet worden. En die kotertje van je, die wist dat al prima.

Hou zijn plasluiers in de gaten (hij kan nooit meer plassen dan hij drinkt) en leg lekker vaak aan. Wil hij elk uur wel? Dan elk uur! Het is maar tijdelijk! Het zal een paar dagen kosten (en ja, dat is super vermoeiend!! Dus zorg goed voor jezelf, neem rust waar kan en laat Guilty lekker voor je zorgen, koken enz), maar dan komt het weer helemaal goed! Vertrouw op je lichaam, die heeft al 8 maanden bewezen dat het perfect in staat is de melk te maken!

- tessie
- Contacteer:
Meer advies dan de goede raad van kitten heb ik niet. Ik hoop dat t je lukt om je productie weer goed te krijgen. Kan me wel voorstellen dat dat zwaar is, dus succes ermee!!
- Jezebel
Knuff Pluu, lijkt me naar
Ik hoop voor je dat het weer goedkomt!

There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin
Maria Mena ~ Secrets
- juffie
- Site Admin
Ik heb bij onze apotheek Domperidom gewoon in de winkel zien staan, dus wellicht kun je dat zonder langs je huisarts te moeten ook gewoon verkrijgen.
MILF 

- Sabrina
Domperidon is inderdaad tegenwoordig over the counter verkrijgbaar bij de apotheek. Ik slik 't altijd op recept, maar heb wel eens een nooddoosje gewoon gekocht bij de apotheek.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Hmmz, misschien dan toch nog een doosje kopen. Ik had de dokter gebeld en die zei dat ie receptje naar de apotheek had gestuurd, maar hij had oxytocine neusspray voorgeschreven en dat is vooral voor het opwekken van de TSR, niet voor de productie.
(Ook handig, want nu ik weinig produceer komt t ook langzamer dan anders op gang, maar ik heb óók iets voor mijn productie nodig.)
(Ook handig, want nu ik weinig produceer komt t ook langzamer dan anders op gang, maar ik heb óók iets voor mijn productie nodig.)
- Daantje
- Contacteer:
Transitiegerelateerd dipje hier. Ik voel me lelijk en dik. Mijn haar doet niet wat ik wil. Kleding staat niet leuk. Mijn wenkbrauwen zien er écht niet uit. Ik voel me daar onzeker door en doordat ik me onzekerder voel ga ik me er ook naar gedragen, en zeggen meer mensen meneer tegen me en dan ga ik me weer neutraler-mannelijker kleden wat alles alleen nog maar erger maakt. Als ik niet aan een vaste dagelijkse dosis hormonen zat zou ik zeggen dat ik ongesteld ben.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- kitten
Da's kut.
Kun je het keren? Of is het sowieso "maar" een tijdelijk kutbui...?