De wondere wereld der mobiele techniek
Re: De wondere wereld der mobiele techniek
wat is dan een goed toestel (wat geen instapmodel is) met een beetje meer intern geheugen leonietje? Heb momenteel de galaxy Ace en ik word hier helemaal gek van.
Ik zat zelf te denken aan de Galaxy S Advance of de HTC One V
Ik zat zelf te denken aan de Galaxy S Advance of de HTC One V
-
Galaxy s advance heeft genoeg geheugen en is geen instapmodel meer die heeft voldoende intern geheugen (dat kan je ook wel zien aan de losprijs van het toestel) kijk je naar modellen onder de 200 euro zijn het vaak wel goede toestellen maar echt instapmodellen dus moet je opletten op intern geheugen. En is de camera maar 2 of 3 megapixel. De advance heeft volgens mij 5 megapixel. En een dual core processor en wordt nog steeds ontzettend veel verkocht bij abbo's . De one V weet ik de specificaties zo niet van uit mn hoofd (ik zit op dit moment mobiel) maar is ook een goed toestel.
-
En even het verschil tussen dual core processor en quadcore processors: een dual core verwerkt informatie over 2 banen en een quadcore over 4 banen. Te vergelijken met een snelweg, je neemt 1000 auto's die rijden over een 2baans snelweg en 1000 auto's over een 4baans snelweg. Op een 4baans snelweg kunnen ze beter doorrijden dan op een 2 baans snelweg. Je hebt sneller kans op file bij 2banen dan bij 4 banen. Terug naar dual core en quad core. Bij quadcore is je informatie sneller verwerkt dan bij dualcore.
Een vraagje...
Mijn midi heeft een Blackberry met bijbehorend BB abonnement. Echter dat toestel is alweer kapot en nu heeft zij van iemand een iPhone overgenomen.
Op internet vind ik verschillende meningen en dus wil ik weten of één van jullie dit ooit heeft geprobeerd. Bij Vodafone kun je je BB-abo niet tussentijds opzeggen. Je kunt dus denken, sim-kaart in iPhone en dan werkt die gewoon. Internet is internet en dan maar pech qua wegvallen van ping. (al betaal ik daar nog wel voor)
Toch lees ik ook berichten dat er dan internet buien je bundel gerekend wordt ipv het abonnement te gebruiken.
Iemand enige ervaring ermee? Misschien een instelling veranderen? Wat dan ook?
NB. Ik kreeg adres van een reparatie-winkel, denk dat ik daar tch nog laat kijken naar die BB.
Mijn midi heeft een Blackberry met bijbehorend BB abonnement. Echter dat toestel is alweer kapot en nu heeft zij van iemand een iPhone overgenomen.
Op internet vind ik verschillende meningen en dus wil ik weten of één van jullie dit ooit heeft geprobeerd. Bij Vodafone kun je je BB-abo niet tussentijds opzeggen. Je kunt dus denken, sim-kaart in iPhone en dan werkt die gewoon. Internet is internet en dan maar pech qua wegvallen van ping. (al betaal ik daar nog wel voor)
Toch lees ik ook berichten dat er dan internet buien je bundel gerekend wordt ipv het abonnement te gebruiken.
Iemand enige ervaring ermee? Misschien een instelling veranderen? Wat dan ook?
NB. Ik kreeg adres van een reparatie-winkel, denk dat ik daar tch nog laat kijken naar die BB.
- Mack
Officieel zou het data deel van het abo agnstisch moeten zijn over op wat voor een toestel het wordt gebruikt. Controle hierop zou betekenen dat Vodafoon aan (meta)datamining doet en officieel mogen ze dat niet. Maar je weet nooit waarmee ze weg proberen te komen.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
-
Een blackberry is enorm goed beveiligd, voor heel veel app's te goed. Vandaar dat er een speciaal soort bundel nodig is om mee te kunnen internetten. voor sommige toestellen heb je een speciale databundel nodig om je te kunnen aanmelden op de wifi. Gelukkig is BB bezig om dat soort dingen makkelijker/handiger te maken. Maar de beveiliging moet daarvoor ook minder goed worden. Voor zover ik weet moet het gewoon werken op de iphone maar bel vodafone even voor de zekerheid daarover die kunnen je precies vertellen hoe het zit. En ik weet niet wat de klacht is met het toestel maar ook een BB heeft 2 jaar garantie. Eigenlijk alle toestellen behalve de iphone(1jaar) hebben 2 jaar fabrieksgarantie. 3 jaar geleden was het ook zo dat een fabrikant het toestel 3x mag proberen te repareren als het om dezelfde klacht gaat daarna zijn ze naar mijn weten verplicht om een andere oplossing te vinden. Dit was bij de wet zo geregeld (ik weet niet zeker of dat nog steeds zo is)
- Mack
Officieel heb je als consument met een iPhone ook meer dan een jaar garantie, alleen komt na het eerste jaar (fabrieksgarantie) de bewijslast bij jou te liggen.
De verschillende aanbieders hebben allemaal andere regeltjes en praktijken daarmee. Dat gaat van heel coulant tot regelrecht bedrog.
De verschillende aanbieders hebben allemaal andere regeltjes en praktijken daarmee. Dat gaat van heel coulant tot regelrecht bedrog.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Sim kaart is overgezet en de iPhone pakte na korte tijd de BBbundel. Ingelogd op myVodafone en het dataverbruik gaat gewoon uit de bundel.
Het is spijtig van nog dik een jaar betalen voor oa. pingen, maar ik hoop dat die BB nog gemaakt kan worden.
Eigenlijk ben ik ook blij dat ze nog tevreden is met een oudere versie iPhone.
Alhoewel.....
een weekje...maar een weekje een puber zonder dat ding in de hand zou zálig zijn! Ze gaat ermee naar bed en staat ermee op!
Het is spijtig van nog dik een jaar betalen voor oa. pingen, maar ik hoop dat die BB nog gemaakt kan worden.
Eigenlijk ben ik ook blij dat ze nog tevreden is met een oudere versie iPhone.
Alhoewel.....

Grrr, zodra anne geweest is gooi ik mijn mobiel uit het raam. Wat een ontiegelijke K*T ding. Continue problemen met het interne geheugen. Ik moet echt een nieuwe. Dus ben met spoed op zoek naar een goed, betaalbaar, alternatief. Mijn abbo is nog niet afgelopen dus ga maar een los toestel kopen. Suggesties welke wel en welke beslist niet (en waarom) zijn heel erg welkom. Moet een android smartphone zijn, genoeg intern geheugen (kan nu nauwelijks meer apps gebruiken), bellen en sms-en en dat is het eigenlijk. Camera is minder belangrijk.
Leonietjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee helppppppppppppppppppppppp. En anderen die goede suggesties hebben zijn ook van harte uitgenodigd om te reageren.
Leonietjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee helppppppppppppppppppppppp. En anderen die goede suggesties hebben zijn ook van harte uitgenodigd om te reageren.
Ik heb zelf de samsung galaxy mini 2 en mij bevalt die goed. Behalve dan dat de camera slecht is, maar ja dat is een keuze die ik heb gemaakt. Het blijft een telefoon 
De hoeveelheid geheugen is prima, 4 gb waar je zelf zo'n 2 gb van kan gebruiken. De prijs van het toestel valt ook mee voor een smartphone dan, 149 euro.

De hoeveelheid geheugen is prima, 4 gb waar je zelf zo'n 2 gb van kan gebruiken. De prijs van het toestel valt ook mee voor een smartphone dan, 149 euro.
de foons die ik nu aan zit te denken zijn de Samsumg Galaxy Ace 2, HTC desire C en de LG Optimus L7. Heeft iemand hier ervaringen mee?
- kitten
Hier in huis zijn 4 HTC toestellen. 5 als je die van de welpjes mee rekent. Ik kijk nu ook weer naar een HTC... Maar ik kan ze niet vergelijken met Samsung of LG.
Geen probleem met intern geheugen? Dat is voor mij wel belangrijk, evenals batterij.
Ik neig nu iets meer naar Samsung omdat ik die nu ook heb en aan gewend ben.
Ik neig nu iets meer naar Samsung omdat ik die nu ook heb en aan gewend ben.
- tessie
- Contacteer:
Neem geen sony ericsson xperia pro, want dan heb je precies hetzelfde probleem met geheugen. Heb ik dus ook al een tijdje last van *grom* en mijn abo loopt pas af in augustus. Meh.
Mijne ook, vandaar dat ik gewoon een los toestel ga kopen. Met die abonnementen van tegenwoordig kan dat volgens mij wel uit.