WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
lunaaa

Re: WS valt af!

Bericht door lunaaa »

Hij is nu 24,95 voor de eerste maand en daarna 39,-. Vind ik wel te doen.. Mits ik merk dat het beter voor me werkt dan alleen online (15 euro per maand).
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb geen combipas hoor. Vorige keer deed ik dat wel en ik vind de stok achter de deur heel waardevol, maar het lukte me niet om naar de weegdagen te gaan. Dan had er weer eentje huiswerk en dan was er weer een verjaardag of een vergadering of een ouderavond of een schoolvoorstelling, er kwam zo vaak iets tussen, dat het weggegooid geld werd. Daarom hoef ik ook niet op een sport te gaan. Een vaste dag in de week iets doen (wat dan ook) lukt me niet. Ben wel afgelopen week gaan zwemmen met de kids. Gewoon spontaan en lekker druk pakkertje doen, dat lukt me wel en is dan ook meteen een flinke work-out. :D

Maar nu doe ik dus alleen Weight Watchers online (15,- per maand). Omdat ze nu ook een werkende app hebben, denk ik dat dat genoeg is. En omdat ik nu motivatie heb. Die heb je gewoon nodig, motivatie vanuit mezelf. Ik schrok van de foto van mezelf. Als ik een zwaktemoment ga hebben (en daar geen punten meer voor heb, tot nu toe kon ik prima vooruit met mijn punten), dan hoef ik maar naar die foto te kijken.
lunaaa schreef:Ik vrees voor de weegschaal vanavond, hopelijk geeft ie niet drie keer zoveel als thuis aan.
Juist wel! Des te groter is dan het verschil als je gaat afvallen! :) Een kilo verschil vind ik heel realistisch. Zeker met winterkleren.
lotus {P} schreef:schoon aan de haak? Ik vind het een hele prestatie kitten! Goed begin, ook al zou het niet secuur wegen zijn, toch een leuk begin
Zeker! Het motiveert me ook meteen! Want ik had afgelopen week wel chips gegeten en een keer 's middags ergens gestrand geraakt en friet-met gepakt van die twee euro die in mijn jaszak zat... Wel binnen de punten, maar ik vind het zó frappant om dan te zien dat het dan ook daadwerkelijk werkt! Toch wel! :)
Tigerlily

Bericht door Tigerlily »

Hoe zit dat nu eigenlijk met die WW, want je werkt met punten en alles wat je eet is een aantal punten ed.
Maar hoe wordt bepaald hoeveel punten ik per dag mag hebben en moet ik dan steeds een boekje en een weegschaal bij me hebben om alles op de te kunnen delen aan de hand van de punten. Daarnaast hebben ze dan nu die app, wat kun je daar dan mee?

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede en voor mij bruikbare methode. waarbij ik wel gewoon alle voedingsstoffen mag hebben.
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Zo'n foto is inderdaad heel motiverend! Misschien moet ik er straks ook maar eentje maken. Geen bijzondere, maar gewoon even voor de spiegel in alleen ondergoed ofzo. Een kilo verschil is inderdaad realistisch, misschien zelfs anderhalf of twee, omdat het ook nog een verschil is tussen 's ochtends of 's avonds wegen.

Wat ik vooral fijn vind aan de Weight Watchers is dat je door de punten heel snel ziet waar je op kan besparen. Een pizza eten? Vind ik 9 van de 10 keer de punten niet waard. Maar er zijn van die kleine pizzaatjes van 80 gram en als je er daar 2 van eet ben je 12 punten kwijt. Aangevuld met een flinke salade (met 2 punten voor de dressing) heb je dan toch een avondmaaltijd die wat aantal punten prima kan én gewoon lekker is.

@Tigerlily; WW werkt inderdaad met punten. Hoeveel je er mag is afhankelijk van je gewicht. Ik mag er (met 77 kg bij 1,63) 26 op een dag, bij meer overgewicht mag je meer punten (en wordt dat minder als je afvalt). Daarnaast heb je 49 punten die je in de loop van de week in kan zetten voor extraatjes. Deze punten hoef je niet te gebruiken.

Ik gebruik zelf geen boekje, maar alleen de website en de app. Daarin staan alle punten. In het begin ben je veel aan het wegen, maar op een gegeven moment weet ik wel hoeveel yoghurt in een bepaald schaaltje 200 ml is. Ik vond het zelf niet veel werk om bij te houden. Ook plande ik vaak vooruit, zodat ik er op de dag zelf niet over na hoefde te denken en alleen eventuele extraatjes in hoefde te vullen.
kitten

Bericht door kitten »

Ja en als je sport, krijg je daar weer bonus punten voor! :) Dus mijn pakkertje in het zwembad was zo even 7 punten extra. Da's wel lekker.

De app berekent hoeveel punten ik mag. En toen ik vanmorgen mijn nieuwe gewicht invoerde, zei de app dat ik deze week een nieuw punten aantal had. Vorige week 30, deze week 29. :) Je zou je eten dan inderdaad moeten wegen, maar ik doe dat zelden. Een pistoletje bijvoorbeeld, kun je per gram doen, maar ook per stuk. Dan doe ik dus gewoon 1 pistoletje en 2 plakjes salami. Ben je er ook. :) Chips gaat per handjevol en daarmee bedoelen ze 17 gram. Maar in zo'n klein uitdeelzakje zit 27,5 gram, dus die doe ik dan per gram. Maar dat weeg ik ook niet, dat staat op ut zakkie. :clown:
eireann
Site Admin

WS valt af!

Bericht door eireann »

Kan je in de app ook invoeren wat je eet enzo? Dat ie je punten bijhoudt?
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Ja, dat is juist het hele idee! A-merk dingen staan erin, het hele assortiment van BK en de Mac, C1000 en AH producten staan er ook in, maar C1000 huismerk siroop is volgens mij hetzelfde als Em-té huismerk siroop, dus ik gebruik vaak gewoon de C1000 huismerk variant. En standaard producten zoals pasta, rijst, suiker, krackers, eieren, noem maar op, staan er ook in. En een enkele keer gebruik ik de calculator om ergens de puntenwaarde van de berekenen, maar die onthoudt hij vervolgens ook voor een volgende keer.

Ik heb "cappuccino met suiker" en "thee met melk en suiker" op de website aangemaakt als maaltijd (combinatie zou een betere naam zijn) en die synchroniseert met de app, dus die veelgebruikte combinaties kan ik zo aanvinken. En dan zie ik precies hoeveel ik over heb voor een dag en aan week-extra en activiteiten-extra.

Ik heb heel dat boekje niet meer nodig, daardoor is het nu veel beter te doen voor mij.
Tigerlily

Bericht door Tigerlily »

Dat van die App klinkt wel heel makkelijk idd. wegen en omdingesen hoort waarschijnlijk gewoon bij het begin van het starten met bepaalde methodieken.
Die sportpunten gelden die voor dezelfde dag of gewoon als bonus punten over de hele week?
Dus gewicht en lengte geven een punten aantal die je per dag mag besteden voor het eten. Moet je die punten ook elke dag opmaken?
lunaaa

Bericht door lunaaa »

De dagpunten moet je opmaken (26 in mijn geval, 29 in Kittens geval). De weekpunten mag je zelf weten of je die gebruikt of niet. Toen ik het de vorige keer deed gebruikte ik daar meestal ongeveer de helft van.
Crownless

Bericht door Crownless »

Maar je moet betalen voor die app neem ik aan?

Ik ben weer terug naar 83 kilo. Maar, met de sport op de planning, de hardlooprevalidatie en weer gezond eten (en de ongoing quest om mezelf lief en de moeite waard te vinden), komt het vanzelf goed.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Je betaalt voor de weightwatchers. Alleen online is dat 15 euro en dan kan je de app gratis downloaden (maar je hebt er niet veel aan zonder abo)
eireann
Site Admin

WS valt af!

Bericht door eireann »

Ik heb me ook aangemeld voor online. Was net in de supermarkt hier, vriezers vol WW kant en klaar maaltijden!
eireann
Site Admin

WS valt af!

Bericht door eireann »

Ik begin donderdag wel voor t echte als ik terug in nl ben. Lastig om nu uit te zoeken hoeveel punten er in scrambled eggs met toast zitten, want geen idee hoeveel ei en melk enzo er in zat.... .
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

ik ben vandaag maar weer eens naar de weegavond geweest en ondanks alle feestjes enzovoort van de afgelopen tijd (sinterklaas, Maastricht, trouwdag ouders, kerst, oud&nieuw, sushi en mijn verjaardag) was er toch 0,7 af. Dat betekend nu fermer onder de 100 (met kleren aan). Yay *doet een klein vreugdedansje*
skaoot

Bericht door skaoot »

yay voor alle afvallers!

ik ben bang dat ik met zoiets als punten toch ga sjoemelen ofzo. Gaat dat dan per maand of zit je er meteen een jaar aan vast?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Plaats reactie