WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Tigerlily

Re: WS valt af!

Bericht door Tigerlily »

Vandaag weer op de weegschaal gaan staan :)
14 Jan was het nog 120,7 en nu 28 Jan is het 119,5 kg.
Afgelopen woensdag ook stiekem tussendoor gewogen en toen was het ook al 119,5 kg

Ik heb mijn eerste doel gehaald onder de 120 te komen, het nu stabiel houden en de lijn weer door kunnen trekken naar beneden :static: :static: :banana:
kitten

Bericht door kitten »

Go Tigerlily!!!
skaoot

Bericht door skaoot »

Goed bezig Tigerlily!

@kitten, thanks, but yes really. Zware botten of compact vet ofzo haha.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Whoohoo, go Tigerlily!

Meh, toch jammer dat het ontbijt wat ik vanmorgen naar binnen schoof met een duf hoofd (twee tosti's) me meteen weer de helft van m'n dag kost. Nou ja, met het inplannen van m'n avondeten en de paar biscuitjes die ik gesnoept heb (1 punt per biscuitje, da's een stuk beter te doen dan chocola!), zou ik m'n punten voor vandaag opgebruikt hebben. Kan natuurlijk altijd nog van m'n weekpunten gebruik maken, want ik weet dat ik minder eet wanneer ik niet thuis ben.

Snapt iemand trouwens de logica dat cola light 0 punten is, maar dubbel frisss light niet? Zo suf!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Yey Tigerlilly!! Altijd fijn als je een doel gehaald hebt!

En aankomen kan volgens mij wel iets met water drinken te maken hebben. Alleen dacht ik met juist te weinig water drinken, dat je lichaam dan vocht vast gaat houden ofzo....
Crownless

Bericht door Crownless »

Cola light is volledig gezoet met aspertaam, terwijl ik denk dat Dubbelfriss light is aangezoet met aspertaam, en dat er dus ook nog fruitsuikers in zitten. Denk ik.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Hmm, that would make sense.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
kitten

Bericht door kitten »

tessie schreef:En aankomen kan volgens mij wel iets met water drinken te maken hebben. Alleen dacht ik met juist te weinig water drinken, dat je lichaam dan vocht vast gaat houden ofzo....
Ja, dat dacht ik dus ook, maar dat is dan juist andersom, vandaar dat ik het vroeg.

Ik heb een goeie dag. Ik heb de hele dag gisteravond al ingepland, omdat ik wist dat het praktischer was om bij de Mac te eten, dus heb ik mijn ontbijt en avondeten en de cappuccino's die ik toch wel drink, er alvast in gezet. Dat werk ook wel fijn, meteen weten waar je aan toe bent!
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik weigerde net rijstevlaai *trots op zichzelf is*

Heb alleen niet goed geluncht, ik at een kale burrito en twee koekjes.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Yay for taart weigeren, gij bikkel!
Jay

Bericht door Jay »

Het probleem van "light" spullen is dat als men het heeft over producten met vet er extra suikers inzitten en als je het hebt over vervanging van suikers de aspartaam en andere zoetstoffen eigenlijk niets bijdragen aan het anders verwerken van je voedsel. Hoewel je calorietechnisch misschien minder binnenkrijgt zal het energietechnisch voor je lijf niet anders zijn om de kunstmatige suikers te verbranden ipv normale suikers.
Er zijn zelfs studies die beweren dat je beter met mate "gewone" suikers kan eten ipv het totaal te vervangen met "light".
En daarbij vind ik alles wat light is echt niet te blaffen.
Overigens scheelt het al heel veel als je als "zelf" maakt. Een hoop producten bevatten suiker bij wijze van conservering en dat haal je er dan tussenuit.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Maar zoetstoffen als aspartaam zitten niet alleen in lightproducten. Ook in andere producten wordt het vaak gebruikt. Voorbeeldje: een tijd terug (weet niet of het nog zo is) zat in sultana zoet gewoon suiker, in sultana hartig zoetstof. En dat is best lastig als je niet tegen kunstmatige zoetstoffen kan. Vruchtensappen, huismerk frisdrank en zelfs ijs stoppen ze soms vol met kunstmatige zoetstoffen.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik heb 4 appels en twee bananen gekocht. Die moeten deze week op zonder wat weg te gooien. Moet lukken.
**Self Rescuing Princess**
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

kitten schreef:@Guardian: van veel water drinken kom je toch niet aan?
Nee dat snap ik ;) doelde meer op de toename die ik tussen zaterdagochtend en vanochtend had, het zou zomaar kunnen dat ik een tekort aan vocht had en dat dus dit weekend weer aangevuld heb.
De komende dagen zullen het uitwijzen :)

Succes Skaoot!
Emmy

Re: Re: WS valt af!

Bericht door Emmy »

eireann schreef:Ik heb 4 appels en twee bananen gekocht. Die moeten deze week op zonder wat weg te gooien. Moet lukken.
Grappig hoe verschillend mensen kunnen zijn. 4 appels en 2 bananen eet ik in 2-3 dagen op. Ben dol op fruit.

Maar het gaat jou ook lukken hoor!
Plaats reactie