eerst vraag je naar cijfers en dan citeer je BZ ?Hns schreef: even wat cijfertjes van BDSMzaken.nl waaruit het verschil blijkt:
... juist ja

eerst vraag je naar cijfers en dan citeer je BZ ?Hns schreef: even wat cijfertjes van BDSMzaken.nl waaruit het verschil blijkt:
Nee beide staan los van elkaar. De cijfers van BZ zeggen mij niets over een meer totaalplaatje waar ik naar vroeg....JJV schreef:eerst vraag je naar cijfers en dan citeer je BZ ?Hns schreef: even wat cijfertjes van BDSMzaken.nl waaruit het verschil blijkt:
... juist ja
Daar heb je wel een punt.Sabrina schreef:Die getallen laten zien hoeveel mensen zich registreren op een website. Daaruit kan evenzeer blijken dat er meer mannen zijn die hun heil op het internet zoeken, of die deze website aantrekkelijk vinden, of die googletermen gebruiken waarmee ze op deze site terecht komen.....
In vroeger tijd wel lijkt me.... Ik zag onlangs een docu over een stam die nog leefde zoals X jaar geleden. De vrouwen daar kijken in eerste instantie naar de kracht vd man. Er moet gejaagd worden, en de kinderen worden beschermd. Punt van uiterlijk speelt daar nagenoeg geen rol.... Men trok daaruit de conclusie dat de rolverdeling dus van oudsher gekomen is.skaoot schreef:Ja je maakt nu wel een aanname dat mannen puur door natuur dominant zijn. Maar ik denk dat daar een heel sterke culturele traditie achter zit die al dusdanig lang loopt dat het als natuurlijk gegeven beschouwt wordt. Ja ok, mannen zijn fysiek sterker, maar bepaalt dat dominantie? Ik vind van niet.
Of is het; uitzonderingen daargelaten...?Als alle mannen dominant zijn, is het raar dat er allerlei culturen zijn waar vrouwen de dienst uitmaken
Nee dit is zoals het nu verloopt, er is wel degelijk een verschuiving gaande. Maar ook even googleloeren leert mij dat over het algemeen de meeste vrouwen toch echt wel graag een dominante man willen.....En de laatste tijd, met toenemende individualisering (als in ruimte om je eigen ding te doen), komen meer vrouwen uit voor hun dominant zijn, en mannen voor het niet zo dominant zijn (en dan niet eens in SMcontext). Zijn die mensen dan tegennatuurlijk bezig? Of is er nu binnen cultuur ruimte voor ieders eigen natuur, de aard van elk beestje?
Hns schreef:In vroeger tijd wel lijkt me.... Ik zag onlangs een docu over een stam die nog leefde zoals X jaar geleden. De vrouwen daar kijken in eerste instantie naar de kracht vd man. Er moet gejaagd worden, en de kinderen worden beschermd. Punt van uiterlijk speelt daar nagenoeg geen rol.... Men trok daaruit de conclusie dat de rolverdeling dus van oudsher gekomen is.
Een uitzondering die wel aantoont dat mannen dus niet per definitie van nature dominant zijn. Omdat het een uitzondering is maakt het niet irrelevant.Of is het; uitzonderingen daargelaten...?
Nee dit is zoals het nu verloopt, er is wel degelijk een verschuiving gaande. Maar ook even googleloeren leert mij dat over het algemeen de meeste vrouwen toch echt wel graag een dominante man willen.....[/quote]En de laatste tijd, met toenemende individualisering (als in ruimte om je eigen ding te doen), komen meer vrouwen uit voor hun dominant zijn, en mannen voor het niet zo dominant zijn (en dan niet eens in SMcontext). Zijn die mensen dan tegennatuurlijk bezig? Of is er nu binnen cultuur ruimte voor ieders eigen natuur, de aard van elk beestje?
Nee prima. Voor mij wel alweer een punt om bij stil te staan..... Nooit te oud om te leren.skaoot schreef:Hns schreef: En daar houd ik het bij. Anders openen we wel een nature-nurture topicje