WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
eireann
Site Admin

WS valt af!

Bericht door eireann »

Balen van de app tessie!

Vanochtend een maaltijd choco shake (kant en klaar flesje) voor 6 punten, van modifast, en een banaan. Was best ok qua smaak en lijkt me handig af en toe (zoals nu dat ik weg moest). En toen naar station gefietst, dus weer een punt terug :)
**Self Rescuing Princess**
nijntje

Re: WS valt af!

Bericht door nijntje »

Ik heb worteltjes mee in de trein. Geen verleiding voor chocola op het station....
chell

Bericht door chell »

Ik lust ook geen knolselderij (sowieso geen selderij). Heb er van de week zelfs nog eentje weggegooid (sleechtttt), die zat in de streekbox. Remie lust ze wel, maar het is zo lastig om er alleen voor hem iets van te maken.

Ik heb de slagroomtaart niet kunnen weerstaan en heb een heel klein puntje genomen. Hij was van de locatiemanager van het nieuwe verpleeghuis waar we vorige week tijdens de verhuizing de werkplekken hebben aangesloten en daar heb ik ook 2 dagen héél hard aan meegewerkt, dus ik heb 'm ook wel verdiend ;)

Ik denk dat het punt op het dikste stuk hooguit 1,5 cm was :) En dat was precies goed, qua lekker. Alleen geen idee hoeveel punten ik nou moet tellen, ik doe maar gewoon die 8 punten denk ik. Er is nog een heel stuk over, maar morgen neem ik niet nog een keer.
kitten

Bericht door kitten »

Ik merkte in de supermarkt dat ik best baalde van die 3 onsjes. Had meteen weer totaal geen inspiratie voor avondeten. Meh. Nu heb ik rundergehakt en wokgroentemix meegenomen. Wat ik ervan ga maken weet ik nog niet, maar het zal wel gezond worden!
eireann
Site Admin

WS valt af!

Bericht door eireann »

:hug: nieuwe week nieuwe kansen kitten! Schone lei enzo. Wokgroenten klinkt zeker gezond!
madeleine

Bericht door madeleine »

Ik kan het me helemaal voorstellen kitten. Ik baal dan meestal Zo dat ik meteen nog meer ga eten. Knap dat je meteen wat gezonds eet. Lekker met rijst en een woksausje....
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Heb net met mn psych gesproken over het afvallen. Ze raad het dieet wat we nu doen af. Dus maar even goed nadenken of we dit wel moeten doorzetten. Verder zei ze dat je voor het goede en blijvende effect je max 10% van je lichaamsgewicht per jaar moet afvallen. Dat zou betekenen dat ik niet 1 maar 2 jaar moet uittrekken om weer op mijn goede gewicht te komen.
chell

Bericht door chell »

10% per jáár? Jeetje, dat is best weinig...

Ik hoef echt niet aan het eind van 2013 30 kg ofzo kwijt te zijn, maar ik wil er toch echt wel meer dan 10kg af hebben
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Ik heb de laatste dagen wat moeite met eten. En dat is stom want ik moet juist eten. Ook nog niet ontbeten bijvoorbeeld, terwijl ik sinds 8 uur wakker en sinds 11 uur uit bed ben (yeah, i know).. Niet mijn dag vandaag.

Over die 10 procent.. Wat ik altijd geleerd heb is dat het niet per sé per jaar is, maar dat het wel verstandig is om na 10 % even te stabiliseren. Dus even wat meer gaan eten zodat het afvallen stopt en je op dat gewicht blijft. Ik zou dat zelf misschien een maand of twee/drie doen, ik vind een jaar ook wel heel lang.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik dacht dat je door WW net als je maar binnen die punten bleef niet zou bijkomen. En dat het net ruimte laat om ongezondere dingen te doen en toch nog op de goede weg te blijven. Maar je moet dus echt wel die punten aan goede dingen spenderen en uitzonderlijk eens wat snoepen dan en alsnog binnen de punten blijven als ik het goed heb?

Zelf kruipt gewicht weer beetje omhoog, voel me niet lekker in mijn vel, weinig tijd vaak en kies dan toch regelmatig voor makkelijke hap (kant en klaar maaltijd). Dat kan natuurlijk helemaal niet met mijn metabolisme, weet ik ook wel.
Ik denk dat ik ga proberen om fruit in mijn eetpatroon te krijgen. Ik heb het wel graag, maar van appels krijg ik enkel meer honger. En sinaasappel op werk vind ik geknoei. Banaan kom ik ontzettend van aan, dus die kunnen we al niet te vaak doen. Even zien hoe het gaat werken en hoeveel fruit ik moet kopen zodat het lekker blijft en op geraakt.
chell

Bericht door chell »

Aankomen kan ook komen doordat je ongesteld moet worden, vocht aan het vasthouden bent, nog naar het toilet moet... Het blijft toch ook een momentopname, best kans dat er volgende week dan ineens veel meer af is.
Emmy

Bericht door Emmy »

Het blijft zo moeilijk met afvallen. Heb ooit van een voedingsdeskundige gehoord, dat langer dan 2 weken minder eten dan je lijf nodig heeft, geen effect meer heeft, omdat dan je lichaam in een andere verbruiksstand gaat. Zij hield dus het volgende aan:
2 weken afvallen en dus weinig calorieën
1 week opbouwen met eten
1 week normaal eten om te zorgen dat je stabiel blijft
Daarna kan je de cyclus weer herhalen.

Het werkte destijds wel voor mij, al vond ik die 2 afvalweken erg moeilijk.
Nu met WW gaat het me veel makkelijker af.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

mijn dietist gaat ook uit van 10% per jaar.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
skaoot

Bericht door skaoot »

Hoe goed of slecht is een mueslibol eigenlijk? Zonder iets erop. Volgens mij zijn ze veel slechter dan ik denk...
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
eireann
Site Admin

WS valt af!

Bericht door eireann »

Een mueslibol van 50 gram is vier punten. Met kaas 10 punten. Als je bedenkt dat een gewone boterham al 3 punten is, lijkt een mueslibol me wel een goeie toch? Zit vast meer voeding in.
Plaats reactie