WS valt af!
Re: WS valt af!
WW gaat uit van 4 punten voor een bol van 50 gram zonder iets erop.
Vind ik idd behoorlijk veel.
Daar kan ik 2 boterhammen met beleg voor eten.
Vind ik idd behoorlijk veel.
Daar kan ik 2 boterhammen met beleg voor eten.
- eireann
- Site Admin
WS valt af!
Hoe dan Emmy? Wat voor brood eet jij? Gewoon bruin brood is 3 punten per plakje. En dan zit er nog niks op
**Self Rescuing Princess**
Brood, alle soorten
2 sneden
3 punten
1x kipfilet als beleg (1 plakje - geen punten)
1x bijv. ossenworst (ook maar 1 punt)
Bruin brood is een portie van 50 gram en dat is volgens mij gelijk aan 2 sneden.
2 sneden
3 punten
1x kipfilet als beleg (1 plakje - geen punten)
1x bijv. ossenworst (ook maar 1 punt)
Bruin brood is een portie van 50 gram en dat is volgens mij gelijk aan 2 sneden.
- eireann
- Site Admin
WS valt af!
Owwwwwww!!! Dan heb ik steeds veel te veel punten gerekend! Weer wat geleerd
scheelt best veel! Gelukkig.
Maakt de mueslibol wel slechter ja...

Maakt de mueslibol wel slechter ja...
**Self Rescuing Princess**
Ik zou eigenlijk mijn sneden brood eens moeten wegen of ze daadwerkelijk niet meer wegen dan 25 gram.
Maar het is me nu al opgevallen dat je erg goed naar de porties moet kijken......
Dat kan zowel in positieve als negatieve zin erg veel schelen......
Maar het is me nu al opgevallen dat je erg goed naar de porties moet kijken......
Dat kan zowel in positieve als negatieve zin erg veel schelen......
- kitten
Ik was ook verbaasd over dat 50gr brood twéé boterhammen bleek.
@Gilraen: een keertje ongezond mag wel, maar te vaak weinig maar ongezond eten, dan gaat het mis. Ik at mijn fruit niet meer en zo. Ontbijt gemist en van de 'bespaarde' punten chips nemen 's avonds... Niet goed dus. Dus ik weet wel waar het mis ging.
@Gilraen: een keertje ongezond mag wel, maar te vaak weinig maar ongezond eten, dan gaat het mis. Ik at mijn fruit niet meer en zo. Ontbijt gemist en van de 'bespaarde' punten chips nemen 's avonds... Niet goed dus. Dus ik weet wel waar het mis ging.
- seleena
heyhey,
Na de leuke berichtjes hier te lezen over online WW heb ik me ook aangemeld.
2 jaar geleden ook WW gedaan omdat ik 10 kilo was bijgekomen sinds ik in België ben gaan wonen... Veulste lekker eten in België
8 kilo zijn er afgebleven en ik moest me al een hele tijd herpakken om weer te beginnen.
En dankzij jullie is dat ook gelukt, dank jullie wel!
Het is wel even wennen want de puntentelling is toch wat verandert sinds 2 jaar terug.
Zo rond het online programma af naar boven en kent dus geen halve puntjes meer.
Anieways we zijn weer vertrokken, zeggen ze hier in Vlaanderen
Na de leuke berichtjes hier te lezen over online WW heb ik me ook aangemeld.
2 jaar geleden ook WW gedaan omdat ik 10 kilo was bijgekomen sinds ik in België ben gaan wonen... Veulste lekker eten in België

8 kilo zijn er afgebleven en ik moest me al een hele tijd herpakken om weer te beginnen.
En dankzij jullie is dat ook gelukt, dank jullie wel!

Het is wel even wennen want de puntentelling is toch wat verandert sinds 2 jaar terug.
Zo rond het online programma af naar boven en kent dus geen halve puntjes meer.
Anieways we zijn weer vertrokken, zeggen ze hier in Vlaanderen

Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Succes shraddah!
Ach ik kwam er gisteren achter dat 100 gram ongekookte macaroni uiteindelijk gewoon 200 gram gekookte bleek te zijn.
Toch ineens flink wat meer punten.....
Zal vast af en toe niet helemaal perfect tellen, maar probeer wel op hoeveelheden te letten en goede keuzes te maken. Dat is al een heel goed begin. Misschien zit ik er af en toe iets naast, maar vooralsnog heb ik nog geen weekpunten verbruikt. Alleen maar extra's door mijn verdiende active punten.
Ach ik kwam er gisteren achter dat 100 gram ongekookte macaroni uiteindelijk gewoon 200 gram gekookte bleek te zijn.
Toch ineens flink wat meer punten.....
Zal vast af en toe niet helemaal perfect tellen, maar probeer wel op hoeveelheden te letten en goede keuzes te maken. Dat is al een heel goed begin. Misschien zit ik er af en toe iets naast, maar vooralsnog heb ik nog geen weekpunten verbruikt. Alleen maar extra's door mijn verdiende active punten.
- puppie
Het voordeel van pasta, rijst en aardappelen is datcje ze in verzadigde portie kan eten.
Als je dan een saus maakt van 0 punten dan kan je schransen voor 7
Als je dan een saus maakt van 0 punten dan kan je schransen voor 7

- seleena
Dank je wel Emma!
Mja dat had ik ook in het begin niet 'perfect' tellen. Toen ik bleef hangen op -10 kilo, begreep ik niet waarom.
Pas ruim een jaar later viel mijn kwartje dat ik niet goed gewogen had
bij b.v. 1 snee brood was het toen 1 punt, ahem de broden bij ons zijn wat groter en je hebt dan ook sneller een zwaarder sneetje..
gewoon helemaal niet bij stil gestaan
Mja dat had ik ook in het begin niet 'perfect' tellen. Toen ik bleef hangen op -10 kilo, begreep ik niet waarom.
Pas ruim een jaar later viel mijn kwartje dat ik niet goed gewogen had

bij b.v. 1 snee brood was het toen 1 punt, ahem de broden bij ons zijn wat groter en je hebt dan ook sneller een zwaarder sneetje..
gewoon helemaal niet bij stil gestaan

Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
Take me or leave me <3
Take me or leave me <3
-
Ik gok hier en daar ook maar gewoon hoor, ik ga niet al mijn boterhammen wegen, dus ik ga er gewoon vanuit dat ie 25 gram is. Het probleem van aankomen zit 'm bij mij tenslotte écht niet in die bruine boterhammen tussen de middag.
En net zoals die slagroomtaart bijvoorbeeld, géén idee hoeveel gram dat was, dus gewoon het volle pond gerekend.
En net zoals die slagroomtaart bijvoorbeeld, géén idee hoeveel gram dat was, dus gewoon het volle pond gerekend.
- Sabrina
Ja hoor, ik had als startgewicht 96,0 kg aangegeven (enigszins naar boven afgerond, maar hey, ik heb dit jaar nog een keer iets van 95,8 of zo gehad). Bewust niet te laag ingezet omdat het ook bemoedigend is om te zien dat je wat kwijt bent en zo... Sta ik net op de weegschaal, is het al 93,5! Nu kan dat nooit door de WW komen, dus zal het ook wel komen door kennelijk toch niet al té slecht eten vorige week of zo, maar het staat zo suf om na drie dagen al -2,5 in dat schema'tje te hebben. Maar aan de andere kant - hey, ik heb sinds eind nov/begin dec niet meer zo laag gezeten en toen ik me in de eerste week van januari woog, was het ook daadwerkelijk 96,0, dus het is ergens toch positief I guess
.
Daardoor wel meteen een punt per dag kwijt, dus nu 28/49 (dag/week).

Daardoor wel meteen een punt per dag kwijt, dus nu 28/49 (dag/week).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Ook ik heb mij aangemeld, gewoon om te oefenen in betere keuzes maken. Jammer dat je van tortilla-warps niet een verzadigende portie bij je avondeten mag. Da's echt wel jammer. Dan misschien toch maar met rijst gaan eten die lekkere gerechten van mijn vriendje..... Want is verder wel veel groente en kruiden enzo.
Overigens moet ik dan nog wel een andere weegschaal kopen dan mijn niet betrouwbare analoge....
Overigens moet ik dan nog wel een andere weegschaal kopen dan mijn niet betrouwbare analoge....
- seleena
Hee ik zie net de mueslibol met kaas voor 6 punten bij mij WW-online huh ?
@anne jij zei net 10 punten ? Ik ben wel bij WW.be online gegaan, maar dat zou niet echt moeten uit maken toch...
Mja ik eet wel eens een mueslibol van de AH, maar dan hou ik de caloriëntabel aan die op het zakje staan. Die van de AH hebben er ook noten in zitten.
Sowieso als er een caloriëntabel ergens op zit voer ik de gegevens zelf in
Leuk Nijntje!
Ik heb zo'n digitale weegschaal, die kan je dan ook op nul instellen als je wil afwegen vanaf je bord
@anne jij zei net 10 punten ? Ik ben wel bij WW.be online gegaan, maar dat zou niet echt moeten uit maken toch...
Mja ik eet wel eens een mueslibol van de AH, maar dan hou ik de caloriëntabel aan die op het zakje staan. Die van de AH hebben er ook noten in zitten.
Sowieso als er een caloriëntabel ergens op zit voer ik de gegevens zelf in

Leuk Nijntje!
Ik heb zo'n digitale weegschaal, die kan je dan ook op nul instellen als je wil afwegen vanaf je bord

Take me or leave me <3
Take me or leave me <3
Er staat ook een mueslibol met kaas als geheel in de lijst.
Maar..... Dat zijn 2 bollen, boter, kaas en aardbei. Het is een recept.....
En die is idd 10 punten.....
Maar..... Dat zijn 2 bollen, boter, kaas en aardbei. Het is een recept.....
En die is idd 10 punten.....