WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Emmy

Re: WS valt af!

Bericht door Emmy »

@Tigerlily: bij de Action kan je voor een paar euro een goede keukenweegschaal kopen die op de gram nauwkeurig afmeet. Werkt echt perfect.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Toen ik met de hormonen begon werd ik gewaarschuwd dat ik er makkelijk zo'n 10-20 kilo van zou kunnen aankomen. Nu een half jaar later weer eens op de weegschaal gestaan bij mijn ouders. Mijn lichaamsvormen zijn wat veranderd dus ik was toch nieuwsgierig naar mijn gewicht. Dat viel mee, ik weeg nog ongeveer net zoveel als een half jaar terug.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Dat is fijn voor je, hopen dat het zo blijft :)
chell

Bericht door chell »

Vandaag was echt een slechte dag! Maar wel bewust voor gekozen en ook wel keuzes gemaakt. Ik ga geen poging doen punten te tellen, ik ga er gewoon vanuit dat ik mijn weekpunten vandaag verbruikt heb.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Bewust kiezen gaat het om toch? Ik heb sinds ik ben begonnen nog niet 1x gedachteloos een klap calorieen naar binnen gewerkt. Ben er echt blij mee.
**Self Rescuing Princess**
chell

Bericht door chell »

Ik heb toch een poging gedaan tot tellen: 63 punten verbruikt. Beetje een gok en ik mag van mezelf ook geen weekpunten meer gebruiken deze week ook al lijkt het alsof ik nog wel wat heb, maar ik was toch even benieuwd.

En inderdaad, het gaat om bewust kiezen :) Ik wist al weken dat we vanavond uit eten zouden gaan en vandaag een verjaardag hadden, dus die dag had ik ook echt wel ingecalculeerd al als zondigdag. En Remies moeder had zich zooo uitgesloofd!
Dus heb ik wel stokbroodjes genomen met zelfgemaakte eiersalade, maar niet met de rest van de salades, de filet americain en de kaasjes op tafel (want vaak met suiker), geen chips genomen, geen kaas en worst. Alleen 2 stukjes wrap met zalm en niet meer en ook niks van de andere wraps op tafel. Een ministukje taart (echt 2 happen). En wel spare-ribs, maar met een maiskolf ipv friet.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Goed bezig!
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Dat heb je toch heel erg netjes gedaan Chell. Wat Anne zegt: goed bezig!

Ik moet trouwens opmerken dat ik voor alle WW'ers en andere afvallenden hier veel ontzag heb. D'r vliegt hier een boel zelfdiscipline en zelfbeheersing door het topic. Ook al lijkt dat puntensysteem goed vol te houden, als ik soms zie dat sommige dingen blijkbaar enorm veel punten bevatten die ik regelmatig eet. Zoals rookworst, ik eet nogal eens zo'n halve warme van de Hema. Volgens mij mag je dan volgens de WW gelijk niet meer avondeten met zo'n tussendoortje. Ik zou het heel moeilijk gaan krijgen zou ik zo op mijn eten moeten letten. Petje af dus. :worshippy: :static:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
chell

Bericht door chell »

Het grappige is dus juist dat dat helemaal niet zo moeilijk is Daantje. Júist omdat het zo tastbaar wordt.

Ik heb echt moeite met "je mag dat en dat niet meer". Dat kan ik gewoon niet, dus hele strenge dieten zijn aan mij niet besteed. Nu kan ik afwegingen maken, want álles mag. Alleen wel tegen een prijs. Een rookworst van 9 punten voor 100gram is me de punten niet waard. Maar een toetje van 4 punten soms wel. Of een glas cola van 3 punten als ik op een feestje ben. En een kapsalon van 34 punten is ineens lang niet meer zo aanlokkelijk, maar mijn spare-ribs van vanavond waren de 17 punten weer wel waard...

En een week is heel erg te overzien. Ik mag nu ma-do niks extra's meer. Da's maar 4 dagen! Maaaaaakkkie! :D
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Hear hear!

Ik was trouwens dus afgelopen dagen met een paar collega's en de directeur op pad. Kregen we het in een restaurant over afvallen. Nou ja, eigenlijk over mij omdat ik weer op mijn foon de WW zat te checken. Ik verontschuldigde me voor mijn veelvuldige gebruik van mijn foon, maar legde uit waarom. Ontstond er een heel fijn en open gesprek aan tafel. Ik heb eerlijk durven zijn en gezegd dat ik het lastig vind om af te vallen, dat ik te zwaar ben, maar wel hard aan het werk ben.

Toen vroeg de directeur of ik een uitdaging met hem wilde aangaan. Ik moet aangeven wanneer ik mijn streefgewicht heb bereikt. Hij hoeft niet te weten wat ik weeg/woog en wat mijn doel is. Gewoon, als ik er ben aan de bel trekken. Krijg ik 100 euro én een bos bloemen van hem. Motivatietje. En de vorige keer heeft dit een interim 2 flessen goede wijn gekost (stoppen met roken), dus ik durf dat wel aan. :D

En toen ik dus na het eten 's avonds serieus ging sporten keken ze allemaal verbaasd, maar ze moedigden me wel aan. En de mannen keken bezorgd toen ik helemaal in mijn uppie naar die gym wilde. Moest me wel ff melden aan de kamerdeur van de directeur als ze al weg waren uit de bar hoor. Is dat lief of wat? :D

Ach, en ze hebben me ook lopen plagen met mijn punten (Jaaaa! Weer een trap op naar de metro, dat levert toch zeker weer 5 punten op!) maar ik plaagde net zo hard terug. :D
MILF :grin_ani:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

:) fijne collega's !
chell

Bericht door chell »

Tof juffie!
kitten

Bericht door kitten »

Tigerlily schreef:
kitten schreef:
Tigerlily schreef:Los daarvan zat ik met nog een ander probleem en dat is dat ik niet weet hoeveel dagpunten ik per dag mag verbruiken.
Wat is je lengte & gewicht? Ik kan eens kijken of ik het kan achterhalen.
Dankje dat je wilt kijken!
Ik ben 1,78 meter en weeg momenteel tussen de 118 en 119 kilo in.
Moet morgen weer wegen.
Ik kon in de app en online mijn lengte niet aanpassen, maar ik vond wel dit:
Standaard heeft iedereen 29 dagpunten.
Als man mag je hier 6 punten bij tellen
Per 5 kilo boven de 80 kilo mag je 2 punten extra bij je dagtotaal tellen
Als je op gewicht wil blijven dan tel je 4 punten bij je puntentotaal op
Die vond ik op meerdere plekken. Blijkbaar kijken ze dus niet meer naar lengte en leeftijd, wat bij het oude systeem, flexipoints nog wel was.
Ik kom voor jou uit op

29 + 7x2 = 29 + 14 = 43 punten. Zodra je onder de 115 zit, gaat er een punt af.

Bij mij klopt de formule. Ik woog toen ik begon 86,9kg = 30pt en na de eerste week zat ik onder de 85kg = 29pt.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Formule klopt bij mij ook!
puppie

Bericht door puppie »

Maar met het nieuwste systeem zijn ze van minimaal 29 naar minimaal 26 gegaan toch?
Plaats reactie