Fuck, nu weet ik helemaal niet meer of mijn fysio goed bezig is...Ravelijne schreef:Calling Crownless! Ik zet het maar hier neer, maar ik lees net iets over shin splints en waarom versterkende oefeningen soms meer pijn kunnen veroorzaken (of in ieder geval het probleem niet altijd oplossen). Heb jij hier iets aan?
het beweeg-topic
- Crownless
Re: het beweeg-topic
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- skaoot
Gewoon aan fysioleut voorleggen?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Ravelijne
Als de fysio zegt dat het stress is, zit hij zelf ook al op het spoor van teveel aan spanning in plaats van gebrek aan kracht? Probeer anders die alternatieve oefeningen eens, dan merk je wss snel genoeg welk spoor meer verbetering geeft.
- Crownless
Hij is wel nu echt bezig om mijn benen los te masseren. Maar ik zal het uitprinten en geven.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Buhhh
Ik merk dat ik nu toch echt moet gaan sporten.
Ik hoef dan niet af te vallen, maar beweeg een stuk minder dan paar jaar terug.
Voor het weekend in Brighton stond ik voor mijn kledingkast en pas gewoon veel niet meer wat ik 2 jaar geleden heb gekocht. Terwijl mijn gewicht het zelfde is.
Dus maar op zoek naar sportschool...
Ik merk dat ik nu toch echt moet gaan sporten.
Ik hoef dan niet af te vallen, maar beweeg een stuk minder dan paar jaar terug.
Voor het weekend in Brighton stond ik voor mijn kledingkast en pas gewoon veel niet meer wat ik 2 jaar geleden heb gekocht. Terwijl mijn gewicht het zelfde is.
Dus maar op zoek naar sportschool...
- skaoot
Iemand tips hoe je vriendjes wordt met een lopende band? Ik voel me onprettig op zo'n ding, maar wilde met fitnessen eigenlijk ook aan mn renconditie werken. Maar ben bang dat voor tegenhet ding aanren, of er afdonder, of scheef ga en struikel, of... En heb idee dat ik alleen met lopen al enorm zwalk. Bambi-me...I
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- Ravelijne
Ik zou zeggen, langzamer beginnen. Maar het nadeel van een lopende band is dat je de achterkant van je benen en je bilspieren minder gebruikt, omdat je niet naar achteren hoeft af te zetten. Dat en de (onstabiele) impact aan de voorkant van een pas betekend over tijd meer slijtage aan knieën. Lopen en rennen op vaste grond geeft eigenlijk een natuurlijker beweging. Dus je kunt 'm ook overslaan en van en naar de sportschool rennen. 

- skaoot
Ja dat heb ik ook overwogen maar dan moet ik extra schoenen en handdoek enzo allemaal wel meenemen. Met rugzak rennen lijkt me niet prettig. En nog terug rennen na sporten is ook een uitdaging haha. Net weer lopende band geprobeerd, rustig aan, maar ik denk dat ik het maar laat. Dan maar meer op de crosstrainer en weer gewoon buiten gaan rennen.
Al baal ik er wel van, voelt beetje als soort sportfaal ofzo.
Al baal ik er wel van, voelt beetje als soort sportfaal ofzo.
- JerryM
Je kan ook met je renschoenen aan er naar toe gaan (fiets, OV) en daar verder omkleden en dan daar een paar rondjes lopen. Rondje rennen, dan sporten, rondje rennen, naar huis, douchen, neerploffen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- skaoot
Goeie! Dat kan natuurlijk ook haha. En daar is ook wel redelijk te rennen in de buurt geloof ik. Thanks! I haz a new plan. In plaats van op die band gewoon buiten, maar wel tijdens de fitness!
@ Jerry

- juffie
- Site Admin
@ Ravelijne: wat fijn geschreven dat artikel. Heel simpel gehouden, wat humor en makkelijk te begrijpen dus!
- juffie
- Site Admin
Vanmiddag gymles gehad van de collega's, oldskool in de gymzaal, dus daar al zo'n 3 kwartier bewogen en vanavond in de sportschool een half uur powertraining gedaan met aansluitend nog een kwartiertje fietsen op de hometrainer.
Echt, dat bewegending en ik, dat gaat nog vriendjes worden geloof ik!
Echt, dat bewegending en ik, dat gaat nog vriendjes worden geloof ik!

MILF 

- kitten
Doe es nie zo eng! 

Kijk je uit juf, straks heeft Jerry niets meer om op te meppen