Wat eten we vandaag?

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Guardian_s

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Guardian_s »

Hutspot met runder riblap
Heerscher-vd-nacht

Bericht door Heerscher-vd-nacht »

Dus hutspot met paard? :D
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

in een runderlap is weinig paardenvlees te stoppen lijkt me:) daarnaast is er ook niks mis met een heerlijk stuk paardenvlees. Hachee van paardenvlees is echt hartstikke lekker!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Nee echt rund Heerscher, zelf geschoten ook, daarom hadden we gisteren kogelbiefstuk ;)
chats

Bericht door chats »

paardenbiefstuk, met name het haas gedeelt, heerlijk.
Helaas hier geen paardenslager in de buurt ;)

Morgen staat er rodekool op het menu, met aardappelen en een speklap. Vandaag nog geen idee
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik denk dat ik chilli ga maken. Lekker een paar uur pruttelen en dan met brood, nom!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
seleena

Bericht door seleena »

Gebraden kippetje met doperwten en puree allemaal zelf gemaakt :food:
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
pluis

Bericht door pluis »

Gisteren rijst met zwarte bonen, pangafilet en gestoofde courgette.

Vanavond vega-lasagna.

Vanmiddag ga ik ook proberen om 'baked oatmeal' te maken. Dat lijkt me erg lekker en meer vullen als ontbijt dan een bakje cornflakes.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

iemand nog een snel WW verantwoord recept voor mij? Heb even geen inspiratie en na gisteren (nauwelijks groente) moet het echt wel meer zijn dan een kant en klaar maaltijd. En aangezien ik nog wil sporten en daarna geen zin/puf meer heb om lang te koken moet het ook snel en makkelijk zijn.
kitten

Bericht door kitten »

Pasta (verzadigende portie 7pt) met HAK groenten voor pasta (1pt). Eenvoudig (pasta koken, potje opwarmen) proppievol groenten en erg lekker! En vegetarisch, als je dat fijn vindt, maar je kunt er natuurlijk vlees doorheen doen. Kost dan wel extra punten. Maar ik ben fan van die potjes voor een snelle, makkelijke hap!
Emmy

Bericht door Emmy »

lotus {P} schreef:iemand nog een snel WW verantwoord recept voor mij? Heb even geen inspiratie en na gisteren (nauwelijks groente) moet het echt wel meer zijn dan een kant en klaar maaltijd. En aangezien ik nog wil sporten en daarna geen zin/puf meer heb om lang te koken moet het ook snel en makkelijk zijn.
Ik heb zojuist een grote pan zelfgemaakte Chinese soep gemaakt met veel groenten.
Hier het recept:

4 lente-uitjes
1 knoflookteentje
4 wortelen (ik heb 1 grote winterpeen gebruikt)
400 gram champignons
400 gram taugé en bamboescheuten (uit blik)
4 eetlepels sojasaus in 1 liter groentebouillon (van bouillonblokjes) - (ik heb 1,5 liter groentebouillon gemaakt van 2 bouillonblokjes en er dus ook een beetje extra sojasaus doorheen gedaan)
chilipoeder

1. Snij de ui, knoflookteentje, wortel en champignons in stukjes
2. Doe alles in de groentebouillon met sojasaus en laat de soep koken.
3. Breng op smaak met chilipoeder

Echt megasimpel, erg lekker en weet je, GEEN ProPoints!!!!
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

is de sojasaus geen punt?

*checkt* Nee, sojasaus is 0 punten, ketjap is 1 punt.....
Weet iemand het verschil tussen die twee?
Emmy

Bericht door Emmy »

Hier staat wel een goede uitleg:
http://www.smulweb.nl/artikelen/173823/ ... -gebruiken" onclick="window.open(this.href);return false;

Heel simpel en geldend voor wat de meeste aan ketjapsoort (Ketjap Manis) in huis zullen hebben: ketjap is zoet en sojasaus is zout.
colet

Bericht door colet »

Echte sojasaus is vaak ook een stuk dikker, stroperiger.

Ik weet het nog niet.... Midi is er niet, ik voel me vanaag effe bluh, dus ik vermoed dat ik straks geen zin heb om voor mijzelf te gaan koken. En dan eerst nog naar de winkel. Nee, dat wordt makkelijk eten.
seleena

Bericht door seleena »

Je hebt zoete ketjap, zoute ketjap beide zwart van kleur en sojasaus wat lichter van kleur.

En dan een stukje van het net;
Sojasaus is een donkerbruine vloeistof gemaakt van sojabonen die een gistingsproces hebben ondergaan. Koji (Aspergillus oryzae) is de natuurlijke starter van het fermentatieproces. Deze speciaal geselecteerde (denkt u maar aan Franse kaas) schimmelcultuur pro­duceert enzymen, die complexe eiwitten en zetmelen helpen afbreken tot enkelvoudige nutriënten.

Afhankelijk van de ingrediënten onderscheiden we verschillendetypes sojasaus: shoyu - een mengsel van sojabonen en tarwe, en tamari - gemaakt van 100% sojabonen.

Shoyu onderscheidt zich niet alleen van gangbare ketjap door zijn verfijnde smaak, maar vooral door de bereidingswijze. De meeste gangbare ketjap wordt massaal en snel geproduceerd door sojabonen met zoutzuur te koken. Aan ketjap manis wordt bovendien suiker toegevoegd. Shoyu wordt op natuurlijke wijze vervaardigd van sojabonen, tarwe, zeezout en bronwater. Omdat er bij shoyu ook tarwe wordt gebruikt, ontstaan er tijdens het fermentatieproces ook suikers door de afbraak van het zetmeel.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

Wij eten vandaag stokbrood met groensel en gerookte zalm en eventueel nog zelfgemaakte groentesoep met balletjes.
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Plaats reactie