het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
juffie
Site Admin

Re: het beweeg-topic

Bericht door juffie »

Vanavond hadden we het over mijn sporterij van de laatste tijd. Ik vertelde over funxtion, wat ik o.a. een keer of 2 à 3 per week doe. Toevallig was het vorige week in het nieuws als de nieuwe rage. Op mijn sportschool doen ze het al een paar jaar. Anyway, uitleggen is lastig, dus een filmpje, dit is dus funxtion. Het is pittig, maar erg leuk. En het zorgt voor een voldaan gevoel.

http://www.rtl.nl/components/actueel/ed ... porten.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
MILF :grin_ani:
seleena

Bericht door seleena »

http://www.nu.nl/gezondheid/2946295/spo ... nding.html" onclick="window.open(this.href);return false;"

Voor of na het sporten ontbijten, wat doen jullie? :)
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

Ik loop sinds januari voor het ontbijt een kwartiertje hard.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik doe ervoor omdat ik langer sport en soms meteen doorga naar andere afspraken.
Tigerlily

Bericht door Tigerlily »

Als ik niet ontbijt, dan voel ik me tijdens het sporten heel flauw worden en duizelig met risico om out te gaan.
Dus ik sport altijd met ontbijt op. Ik ben sowieso gewend om te ontbijten elke morgen doe ik dat niet lijk ik niet op gang te komen.

Ben al 2 weken niet gaan sporten :( deze week moet ik het echt weer oppakken.
nijntje

Bericht door nijntje »

Ik sport 's middags of 's avonds, dus ontbijt sowieso gewoon elke dag ;) Maar dat was de vraag niet natuurlijk...
skaoot

Bericht door skaoot »

Ik ga weer vaker naar werk fietsen. Zo.

En ik sport niet 's ochtends ivm werk, dus ik ontbijt gewoon. Maar in weekend ook eerst eten voor ik ga sporten.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Heerlijk, uurtje gepumpt. :)
JerryM

Bericht door JerryM »

Hoewel ik denk dat het resultaat de juiste kant op wijst, vind ik 10 proefpersonen best wel heel erg weinig, en zie ik de laatste zin graag een gevolg hebben
However, further study is needed to determine whether the present findings extend over the long term under free-living conditions.
Laatst gewijzigd door JerryM op 25 feb 2013, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
seleena

Bericht door seleena »

Ja dat was mijn gedacht eigenlijk ook wel Jerry :)
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
JerryM

Bericht door JerryM »

En het zou niet eens een heel moeilijk onderzoek moeten zijn. Goed van tevoren op te stellen, onderzoeksvraag schrijft zichzelf. Eigenlijk verbaast het mij dat er nog geen onderzoek van is.
Ik ben dus even gaan zoeken:
Over hetzelfde onderzoek:
NHS Choices - Exercise before breakfast 'leads to extra weight loss' - de Daily Mail had dus een andere interpretatie, en ik denk een meer juiste. Ik had de resultaten vluchtig doorgelezen en dacht eigenlijk ook al dat het effect van ontbijt na groter was. Zucht.

Also, despite the headlines, the findings tell us nothing about weight loss, which has not been examined – just the metabolism of fat and carbohydrate in the blood.

Dat artikel op NHs Choices is trouwens een heel goed artikel, zeker de moeite waard om door te lezen.

nog een quote:
Dr Gill, one of the researchers, is quoted as saying, ‘the biggest difference is between doing nothing and doing something’. He also said that, ‘if you are going to do something, then there is a slight advantage in doing it in a fasted state. But if you find you keel over because you can’t do exercise before you have your slice of toast, then do it afterwards. You are still going to get a huge benefit’.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
kitten

Bericht door kitten »

Ter compensatie van de High tea van gisteren ben ik vandaag begonnen met een boswandeling. En inderdaad, daarna blijf je wel actiever. Kooi verschoond, vaatwasser uitgeruimd, nieuwe sportkleren van de kinderen opgeborgen, ik heb zelfs de snoeppot uitgeboend! Vanaf nu alleen nog verpakte snoepjes, damn wat kan die zooi gaan plakken! :shock:
Emmy

Bericht door Emmy »

En diëtiste legde mij ooit uit dat je met een lege benzinetank ook niet ver komt met je auto, dus ontbijten is erg belangrijk. Dat je uitgebreid eet voordat je gaat sporten, is nog wel te volgen. Maar een banaan en wat vocht heb je toch wel nodig.

Persoonlijk hou ik sporten op een lege maag niet vol. Dus als ik 's ochtends zou sporten, zou ik zeker iets van een banaan of een lichte cracker eten, voordat ik weg zou gaan.
kitten

Bericht door kitten »

Ik vind een banaan best zwaar, juist. Dan liever een cracker inderdaad, of een geroosterde boterham.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Wat goed, kitten! En het geeft écht energie he! Fijn dat je dat ook zo ervaren hebt!
Plaats reactie