WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
lotus {P}

Re: WS valt af!

Bericht door lotus {P} »

@ emmy: ik zal later vandaag eens een dagoverzicht posten

@ pluu: tsja, dat deed ik vroeger wel, stress/emo eter en ook de verkeerde dingen. Tegenwoordig lijkt het wel of mijn maag gekrompen is. Kon ik vroeger met gemak een 3 gangen maaltijd wegwerken, nu ben ik blij dat ik een hoofdgerecht op krijg en heeeeel soms een toetje. Als ik bijvoorbeeld naar een pizzeria ga, neem ik al geen pizza meer want daar krijg ik hooguit een halve van op (en dan zonder de rand) maar bestel ik een pasta gerecht en dan een halve portie. En dan hoef ik echt geen nagerecht, hoe lekker ook.

@ cinderella: nee, nog nooit naar gekeken, maar zal daar volgende keer als ik bij de huisarts kom eens naar vragen
madeleine

Bericht door madeleine »

whoot... de eerste kilo is eraf... :banana:
Inclusief een rittersport en in totaal vier biertjes in het weekend. En dus meteen de valkuil. Dan denk ik dus dat dat wel kan. Het cijfer wordt ook wel geflatteerd door het feit dat ik de volgende dag ongesteld werd nadat ik mij gewogen had.
Maar goed.. het is een start.
@ emmy dank je wel voor de tip. Ik was inderdaad het verschil tussen muesli en cruesli vergeten. Maar nou heb ik daar nogal wat voorraad van. Dus ik ga er maar weer wat minder van eten.
Gezien de hervonden motivatie heb ik vanochtend ook maar gesport. Dat viel tegen.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Goed bezig madeleine!
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Nou, ik had ook een desastreus weekend. Verjaardag en sauna, maar dat verwacht ik pas volgende week te merken...
artemis

Bericht door artemis »

Ik wil maandag mijn weegmoment houden dus vandaag toch maar weer gewogen.
Van die kilo die er af was zit er nu weer wat bij, maar in totaal over een week is er 0,6 kilo af.
Dus op zich niet verkeerd.
Nu gaan we dus morgen naar Egypte en wil daar dus echt wel opletten.
Maar nu woog ik al mijn eten af dus word vooral inschatten nu en ook geen weegschaal denk ik om mezelf te wegen, dus zal wel even lastig worden...
JerryM

Bericht door JerryM »

Sabrina schreef:En ik had nog wel het plan om deze week beter te doen, dat plan gaat maar mee naar volgende week.
Ik lees dit soort gedachten vaak (niet specifiek van jou hoor). Bedoel je dan dat je de rest van de week maar half-half doet, om dan de volgende week weer echt te gaan beginnen?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Mijn nieuwe week begint morgen. :) Vandaag doe ik gewoon al goed, maar in de nieuwe week wil ik proberen er nog actiever op te letten.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
nijntje

Bericht door nijntje »

Ik heb morgen weegdag, ben benieuwd. Al is het lastig vergelijken, want ben bij SW morgen, dus niet m'n eigen weegschaal. Daarom vanochtend valsgespeeld en alvast gewogen op m'n eigen. Kan ik altijd dat nog invullen. Overigens niks eraf, maar ook niks erbij, dus op zich helemaal niet zo slecht denk ik dan. Geduld is alleen moeilijk op te brengen, omdat het zo langzaam gaat.
Crownless

Bericht door Crownless »

Zojuist een hele intake ingevuld, en donderdag voor het eerst gesprek met voedingsconsulent. Ik ben benieuwd! Ik ben heel gestaag aan het afvallen (van de week voor het eerst onder de 83, met 82.9. Het is een begin), maar volgens mij niet altijd even goed bezig. Ik denk dat de consulente sowieso gaat zeggen dat ik te weinig drink en te weinig fruit eet. Bluh. Ik vind genoeg drinken zo moeilijk! Ik heb niet zo'n hoge dorstprikkel denk ik. Of het is verpest door de tijd dat ik depressief in bed lag en hoofdpijn had van vochttekort, maar ik niet de energie had om op te staan (ja, zo erg was het ooit).

Als ik kijk naar vandaag, dan dronk ik:
2 x 200 ml water
2 x 200 ml jus d'orange
1 x 330 ml dr pepper
1 x 200 ml thee.

Dat is minder dan anderhalve liter. En toch heb ik nergens dorst gehad vandaag dat ik niet gedronken heb. Ik kan nu nog een kopje thee drinken (want thermoskan staat op tafel), maar echt zin in heb ik niet. Merkwaardig...
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik heb altijdaltijdaltijd een flesje water bij me. Naast mn bed als ik slaap, naast de bank, mee naar school etc. Misschien helpt dat? Ik merk bij mezelf ook dat het 'opstaan en drinken pakken' soms een drempel is als ik net lekker zit.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
kitten

Bericht door kitten »

Ik drink ook geen 2 liter vocht. Ik eet geen 2 ons groenten en 2 stuks fruit. Ik poets mijn tanden geen 2x per dag, ik lees niet dagelijks voor, ik maak niet dagelijks het fornuis schoon, ik controleer niet elke maand de bandenspanning van mijn auto en ik lap zelfs nooit mijn ramen.

1,5L vind ik al heel netjes.
nijntje

Bericht door nijntje »

Hihihihihi *zoekt like knop voor kitten haar post*

Want ik doe al die dingen ook niet netjes ;)

*staat maar meteen op om een grote kan munt-thee te zetten*

Het is wel geen water, maar wel vocht. Eens kijken of ik dat vandaag beter kan doen dan de voorgaande dagen.
kitten

Bericht door kitten »

Startgewicht: 86,9
Ik weeg nu 81,5 kilo
Verschil met vorige keer: -1,3 kilo
verschil met startgewicht: -5,4 kilo

Ik ben blij dat ik zo ben afgevallen, begrijp me niet verkeerd. En ik weet dat ik afgelopen weekend volgende week nog wel op de weegschaal ga zien. Maar toch frustreert het me dat ik nu niet weet hoe ik dit heb bereikt! Een dikke kilo! :shock:
nijntje

Bericht door nijntje »

Misschien heb je in de week ervoor gewoon goed je best gedaan? Of veel bewogen in de voorbereidingen naar je verjaardagsfeestje? Vaker de trap op, meer lopen in huis om visite te spreken, drinken in te schenken etc.? Zoiets?

Maar go kitten een dikke kilo :static:
nijntje

Bericht door nijntje »

Net trouwens m'n recept voor 't avondeten in zitten voeren. (dan weet ik vast hoeveel het kost en wat ik dus "over" heb voor de lunch en tussendoor) Heb ik gewoon op die ene lepel olie na alleen maar groene voedingsmiddelen in m'n avondeten zitten :shock:

Vast beter dan de McD-maaltijd van gisterenavond. Al had ik die ook vantevoren opgezocht en kon ik mij beheersen door een kleine milkshake en een kleine frietjes te eten. En geen burger enzo erbij. Is qua groentes enzo wel slecht, maar ja, ik had echt heel weinig tijd. En zelfs na 20 minuten file niet iets erbij genomen. *toch wel trots op mezelf* Waarschijnlijk was salade plus water beter geweest hoor, maar hier heb ik bewust voor gekozen en van genoten. En daarom ook de rest van de dag mij erg ingehouden met alles. Punten "sparen" zeg maar. En m'n weekextra was niet eens helemaal op.
Plaats reactie