WS valt af!
- juffie
- Site Admin
- eireann
- Site Admin
WS valt af!
Hmmmz, kittens begin gewicht is mijn streefgewicht zo ongeveer
**Self Rescuing Princess**
-
Re: WS valt af!
Mijne ook.eireann schreef:Hmmmz, kittens begin gewicht is mijn streefgewicht zo ongeveer
Hoewel ik stiekem liever 75kg als streef zou hebben, maar dat vind ik niet zo realistisch.
Je kunt altijd als je op je huidige streefgewicht bent er over nadenken of je nog verder wilt gaan natuurlijk. Maar realistische doelen stellen is wel beter voor de motivatie over 't algemeen.....
- Sabrina
Het viel mij heel erg mee! -0,5kg vandaag.
Startgewicht: 110 kg (2010) / 96 kg (01-01-2013)
Vorige week: 92,5 kg
Huidig gewicht: 92,0 kg (-0,5 kg)
En woei! Romanticide heeft zijn eerste mijlpaal (-3 kg)!
Startgewicht: 110 kg (2010) / 96 kg (01-01-2013)
Vorige week: 92,5 kg
Huidig gewicht: 92,0 kg (-0,5 kg)
En woei! Romanticide heeft zijn eerste mijlpaal (-3 kg)!

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- Sabrina
Oh, en wel cool: Dit is al de vierde week op rij dat ik steeds precies 0,5 kg afval, dus gaat heel mooi gestaag. Heel veel sneller dan dit wil ik ook niet gaan, want dan ben ik bang dat 't echt te hard gaat. Met 0,5 kg per week hoop ik dat 't er ook echt af blijft. 

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Ziet er netjes uit Sabrina en inderdaad gewoon lekker zo rustig aan door gaan.
hier is wat ik op een gemiddelde dag eet (en wat dus meestal te weinig punten is)
ontbijt: 2 boterhammen met beleg (4 of 5 punten, afhankelijk van beleg) + melk (2 punten)
lunch: 2 boterhammen met beleg (weer 4 of 5 punten, maar ander beleg als bij ontbijt)
avondeten: 200 gram pasta (7 punten) + tomatensaus (0 punten) + 70 gr gehakt (4 punten) + 20 gram roomkaas light (1 punt) + groente (0 punten)
tussendoor puntloos : fruit, snoeptomaatjes, water
tussendoor met punten: 1 glas cola, limonoadesiroop voor door het water (2 punten)
Deze dag kwam ik dus uit op 26 punten terwijl ik er 31 mag hebben
ontbijt: 2 boterhammen met beleg (4 of 5 punten, afhankelijk van beleg) + melk (2 punten)
lunch: 2 boterhammen met beleg (weer 4 of 5 punten, maar ander beleg als bij ontbijt)
avondeten: 200 gram pasta (7 punten) + tomatensaus (0 punten) + 70 gr gehakt (4 punten) + 20 gram roomkaas light (1 punt) + groente (0 punten)
tussendoor puntloos : fruit, snoeptomaatjes, water
tussendoor met punten: 1 glas cola, limonoadesiroop voor door het water (2 punten)
Deze dag kwam ik dus uit op 26 punten terwijl ik er 31 mag hebben
- puppie
Toch meer tussendoortjes pakken met punten 
Die 31 punten is in principe echt het minimum.

Die 31 punten is in principe echt het minimum.
- kitten
Wauw Sabrina, wat stabiel! Ik slinger alle kanten op! 
@lotus: de roomkaas hoeft dus niet light te zijn, als je punten tekort komt. Je kunt het gehakt rul bakken in boter of olie. En smeer je boter op je brood? Want ik mis precies de vetten in je dag.

@lotus: de roomkaas hoeft dus niet light te zijn, als je punten tekort komt. Je kunt het gehakt rul bakken in boter of olie. En smeer je boter op je brood? Want ik mis precies de vetten in je dag.
nee, ik hou niet van boter op mijn brood en mijn gehakt heb ik in zo weinig vet gebakken dat dat volgens mij niet eens een punt is. Maar ook al zou ik daar een punt voor rekenen dan kom ik nog niet echt veel verder
- kitten
Dan moet je toch ergens meer vet gaan gebruiken. Naast dat het punten oplevert, heb je ze ook nodig, de vetten.
- cinderella
In gehakt zit relatief veel vet, dat bak ik net als spekjes in eigen vet uit, dus dat begrijp ik wel.
Verder zou ik de light roomkaas dan inderdaad niet doen, eens een gebakken eitje op brood doen, of dubbel beleg (sandwichspread met ham is hier favoriet), of een koekje bij de thee/koffie.
Verder zou ik de light roomkaas dan inderdaad niet doen, eens een gebakken eitje op brood doen, of dubbel beleg (sandwichspread met ham is hier favoriet), of een koekje bij de thee/koffie.
toen doet er nu niet meer toe
- kitten
2 punten voor een glas melk, dan is dat waarschijnlijk magere melk. Die kun je vervangen door halfvolle of volle melk.
En ja, gehakt en spekjes kún je in eigen vet bakken, maar je kunt het ook toevoegen. Zeker als je ook al geen boter op je brood eet, denk ik dat dat best verstandig kan zijn. (Plantaardige) vetten zijn bij Weight Watchers een apart dingetje, waarvan je er op een dag 3 moet hebben, omdat er voedingsstoffen in zitten die belangrijk zijn. Ik red het ook niet elke dag, 3 punten. Maar als je toch al punten tekort komt op een dag, dan is vetten een mooie om ze mee te vullen. Dubbele winst.
En ja, gehakt en spekjes kún je in eigen vet bakken, maar je kunt het ook toevoegen. Zeker als je ook al geen boter op je brood eet, denk ik dat dat best verstandig kan zijn. (Plantaardige) vetten zijn bij Weight Watchers een apart dingetje, waarvan je er op een dag 3 moet hebben, omdat er voedingsstoffen in zitten die belangrijk zijn. Ik red het ook niet elke dag, 3 punten. Maar als je toch al punten tekort komt op een dag, dan is vetten een mooie om ze mee te vullen. Dubbele winst.

-
En misschien een boterham extra tussen de middag? Of een cup a soupje erbij (is ook maar 1 punt, maar toch)