WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
lotus {P}

Re: WS valt af!

Bericht door lotus {P} »

Bedankt Emmy voor de tips.

Al met al heb ik me toch wel gerealiseerd dat ik best wel een lastige eter ben. Ik hou bijvoorbeeld al nauwelijks van zoet beleg. Het enige wat ik heel af en toe nog wel eens eet is vruchtenhagel of pindakaas (niet echt zoet, maar toch anders als kaas/smeerpate). Dus dat gaat hem niet worden. Verder houd ik niet van yoghurt (behalve de griekse yoghurt van total, 0% vet) maar die is bij AH uit het assortiment.

Ik ga nu wel s ochtends al mijn dag plannen, zodat ik de tussendoortjes ook beter kan plannen en dat heeft vandaag al goed resultaat gegeven. Al mijn dagpunten zijn voor vandaag op en aangezien het plasma geven niet zo goed ging, gebruik ik zelf vandaag wat extra. Het begin is er in ieder geval.

Die sticker op de zak is trouwens wel een goede. Dat scheelt weer opzoeken, ga ik zeker gebruiken als het kan.

En inderdaad ben ik een beetje mijn suikerverslaving aan het afbouwen. Dingen die ik voorheen nog lekker vond (want lekker zoet) hoef ik nu eigenlijk al niet of nauwelijks meer. Dus weer meer zoet gaan nemen..... nee, lijkt me niet een goed idee. Vooral omdat ik niet weet of ik die discipline heb om te stoppen bij 1 bakje chips/1 koekje/1 stukje chocolade oid.
nijntje

Bericht door nijntje »

Vooraf plannen door idd 's morgens alvast je avondeten in te voeren is echt een aanrader. Doe ik vaak ook, al moet ik zeggen dat het niet altijd kan. Soms weet ik nog niet wat ik ga eten omdat SW de boodschappen gaat doen bijvoorbeeld. Maar vaak bedenk ik het wel vooruit en dan is het planbaar. Ik merk dat als ik het vooruit gepland heb ik mij overdag veel makkelijker kan beheersen of juist een keer wel iets kan nemen, omdat ik voor mezelf weet wat er wel en niet nog kan op zo'n dag. Dus Lotus, dat is zeker een goed strategie!
Crownless

Bericht door Crownless »

Het moment van de waarheid voor mij vandaag! Mijn vetpercentage is 42, ik ben officieel te dik. Ik ben ook officieel uitgedroogd, mijn vochtpercentage was te laag. En mijn metabolische leeftijd is 42. Gelukkig zat het vet niet allemaal om mijn organen, dus daar zat weer geen gezondheidsrisico. Scheelt weer.

Volgens de consulente was het niet zo vreemd dat ik was aangekomen in de loop der jaren, maar nu gaan we aan de slag met gezonde keuzes, en een spelregel is wel dat ik zes a zeven keer op een dag ga eten. Mijn goth, hoe moet dat? Ik vind eten helemaal niet zo leuk, en als ik al eet zijn het vaak ook nog de ongezonde dingen ook.

Anyway, ik heb er wel vertrouwen in dat ik met haar coaching ga afvallen uiteindelijk. Babysteps.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Fijn dat je er vertrouwen in hebt! Dat scheelt de helft :)
**Self Rescuing Princess**
skaoot

Bericht door skaoot »

Klinkt alsof je het wel met haar kunt vinden? Dat je er vertrouwen in hebt? Tof!

Ik ben een watje, ik skipte de body check optie bij fitness :clown: Ik weeeet dat het niet goed is, enough for me.
Vanmorgen nog steeds op 95 :( Ik haal maar moed uit het "spieren zijn zwaarder!" verhaal. En heb maar wat gemeten met meetlint, dat ook eens beetje bijhouden, misschien daar meer beweging in. Straks ook maar eens op jacht naar digitale weegschaal, baal van onprecies analoog ding.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

Zo, net even mijn dagboek ingevuld en weet dat ik nu nog 6 punten over heb. Kan dus straks nog wel een kopje thee met suiker en een snackajack met choco en cocos nemen.
nijntje

Bericht door nijntje »

Go Lotus, goed bezig!

En Crownless, dat klinkt als een goed plan, al kan ik mij voorstellen dat je niet op deze uitslag zat te wachten. Fijn dat je er in elk geval vertrouwen in hebt!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

@Crownless: ik las je post samen met Romanticide, en over je vetpercentage klonk hier in koor "waar láát ze het?!". Maar wel awesome dat je er vertrouwen in hebt met die consulente, yay for that!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
skaoot

Bericht door skaoot »

En nu al blij met nieuwe weegschaal, zegt dat ik maar 92,1 weeg! Scheelt bijna 3kilo met die analoge toen ik daar 24 uur geleden op stond O_o
Nou weet ik niet of die oude ook startgewicht helemaal mis had... Of pas later scheef is gegaan. Al zei digi weegschaal in sportschool toen ook iets in de 97-98 hoek. Maar ik houd deze! Toont ook allerlei andere info (muh).
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
kitten

Bericht door kitten »

Ik ben tussendoor net nog even op de weegschaal gaan staan, om dinsdag de shock wat te verzachten. :lol: Omi ben nu 0,4 kg aangekomen van mijn verjaardag / de sauna. Dus dat klopt wel. Deze week gaat tot nu toe best goed, alleen heb ik zometeen een high tea met mijn moeder en zus, verjaardagskadootje. Oi oi oi...
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

4 ons valt toch wel mee dacht ik zo.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kitten

Bericht door kitten »

Valt niet mee, valt niet tegen. Gewoon ongeveer wat ik verwachtte. Ik verwacht ook dat het nog wel meer wordt, maar niet zo heel veel meer.
Emmy

Bericht door Emmy »

Ik vrees dat mijn meting van woensdag toch niet helemaal klopte. Ik vond het ook al wat erg veel om in 1 week 1,4 kg kwijt te zijn, vandaar dat ik echt wel 5 keer op de weegschaal ben gestapt om het te controleren. Ook nog op andere plekken neergelegd. Maar het bleef hetzelfde. Ik ben nu 2 dagen later ineens weer 0,7 kg zwaarder..... Terwijl ik niets bijzonders heb gegeten of me niet aan mijn punten heb gehouden. Lijkt me erg sterk. Maar goed. We laten die waarde maar gewoon staan en zien over 5 dagen wel weer op de weegdag.... Ik hou er dan alleen wel rekening mee dat ik dan ben aangekomen...... ;-)
Crownless

Bericht door Crownless »

@ Sabrina: om mijn middel :lol: hallo appelfiguur. Maar het schijnt dat er zelfs richtlijnen zijn over wat je middelomtrek mag zijn, en ik zit er toch ruim 12 cm boven. Oh, en het zit ook in mijn bovenbenen. Daar dus.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Pluu

Bericht door Pluu »

Hello pluu, here is your wake-up call. :nopompom:

Korsetten besteld, gedeeltelijk voor de doorverkoop (ik sta in juni op de boat en heb al best wat mannenkleding, maar wil ook wat voor vrouwen hebben), maar er zaten ook een paar korsetten voor mezelf tussen. Ik had ze besteld in maat 28 want ik heb ooit korsetten in maat 26 gehad die pasten, wel met de rijgnaad open maar dat vind ik mooier dan helemaal dicht. Die 26 passen nu dus echt niet meer, "maar 1 maatje groter zal toch wel genoeg zijn", zo dacht ik, met een beetje moeite kom ik zéker wel in 28. En moeite is niet erg, want daar is het een korset voor tenslotte. Maar zelfs 28 gaat dus niet meer :nopompom: Zoals het er uit ziet ga ik nog wel TWEE hele maten groter nodig hebben :shock: :nopompom:. Op de showboat heb ik extra veel korsetten om te verkopen. Vooral in maatje 28.

Volgens mijn huidige zelfbeeld ben ik een stuk slanker dan ik nu ben. In mijn hoofd ben ik wel chubby, maar niet superdik, in mijn hoofd draag ik geen korset 32. Als ik in de spiegel kijk dan zie ik niet iemand met korsetmaat 32 (en broekmaat 44). Alleen mijn kleren denken daar anders over, en op foto's vind ik mezelf er wél uit zien als méér dan een beetje chubby, ik heb geen enkele foto van Kotertje waar ik zelf bij op sta waar ik tevreden over ben. Ik dacht dat het aan dak lag, dat hij stomme foto's maakt, maar ik vrees dat ik echt zo dik ben. :shock:

:shock: :|

Toch de rest van de stomme pot engelse drop maar weggooien die ik gratis kreeg bij mijn enveloppen. Who the fuck heeft bedacht dat je bij luchtkussenenveloppen een grote pot engelse drop nodig hebt? Ik blijf ervan eten!

Ik moet echt minder gaan eten, maar damn, ik heb er geen energie voor, ik voel me slap als ik op dieet ben (zelfs als ik het rustig aan doe) en met Kotertje en borstvoeding en een webshop kan ik het me niet veroorloven om me slap te gaan zitten voelen. Maar ik kan ook niet zo blijven. Damn! :nopompom:
Plaats reactie