Nou kijk, het zit dus zo: ik wil m'n carriere rechts af laten slaan en omhoog, ipv alleen maar hoog, echt even een andere richting uit. Maar dat is nog vrij lastig omdat je dan in het cirkeltje 'geen ervaring voor senior rol' of 'te hoog gekwalificeerd voor lage rol' komt... niet handig. Blijven doen wat ik deed kan natuurlijk wel, maar daar wordt ik eigenlijk ongelukkig van.
De uitleg van de 'waarom wil ik ineens iets anders en waarom denk ik dat ik het kan' past voor mij niet in een sollicitatiebrief, die is om aan te geven waarom je voor dat bedrijf wilt werken met 1 paragraafje over de functie. En dat is niet genoeg...
Dus! Ik ga m'n CV omgooien. Functies waar ik geen pest aan vond krijgen alleen nog een plek op de tijdslijn, met 1 regel algemene omschrijving.
Het kopje karaktereigenschappen wordt uitgebreider
Het kopje skills komt er bij en daar komen ook skills op die niet uit functies zijn verkregen.
Vervolgens verwijs ik in de brief naar m'n website, en ga ik een hele coole site bouwen

Met meerdere pagina's waaronder:
- Een met trefwoorden en dan net zo Cool gedaan als Crownless d'r CV.
- Een pagina met referentiebrieven van vorige werkgevers ingescand
- Een pagina met referenties van vrienden. (die ik heb helpen verhuizen, wel eens een goed idee heb gegeven, waar ik mee heb gewerkt, waar ik vrijwilligerswerk mee heb gedaan, waar ik mee op gesprek bij een instantie ben geweest) evt met link naar hun linkedin zodat het duidelijk echte mensen zijn
- Een pagina met hobbies en welke transferable skills daar uit zijn gekomen. (padvinders: Organiseren, musicals: spreken voor groepen, taarten maken en naaien: gestructureerd werken) Ook met foto's van de mens anne.
- Een pagina over mij in het buitenland en hoe dat invloed heeft gehad op hoe ik werk, zelfstandigheid enzo
- Een lees lijst van zelfstudie boeken die heb gelezen
- Carriere plan
Misschien dat sommige dingen een pagina gaan delen, maar dat is het idee.
En ik heb net pas hoofdstuk 1 van 'welke kleur heeft mijn parachute' uit

gauw verder lezen!
oh! goede tip Colet, ga ik daar ook even kijken