Ik heb niet zoveel met een blinddoek. Het ding gaat geheid verschuiven, hij zit maar ongemakkelijk en eh.. ik kijk degene met wie k bezig ben graag aan. Het idee van anonimiteit of zelfs dehumanisatie van een sub heeft mij nooit aangesproken.
Wat ik dan wél weer iets heel krachtigs vind, is het opleggen van een (kortdurende) restrictie op oogcontact. sub heeft wél zn ogen open, en t hoofd recht vooruit, maar moet de ogen neergeslagen houden. Ik heb er niet heel veel mee gedaan, maar de ervaringen die ik er wel mee heb zijn best heftig. Ik merkte (als sub) ineens hoe vaak ik toch even een blik probeerde 'te stelen' om bevestiging te krijgen. T feut dat je iemand wel alles ziet doen, maar geen gezichtsuitdrukking mag zien vond ik veel enger dan helemaal niets zien. Zeker ook omdat je zelf steeds moet blijven letten op waar je heen kijkt en waarheen niet.
Mocht ik nou zelf iets stiekem willen doen, dan zou ik misschien wel een blinddoek inzetten, maar nooit voor erg lang. Veels te leuk om oogjes te zien