het beweeg-topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Daantje
Contacteer:

Re: het beweeg-topic

Bericht door Daantje »

Ik ben vandaag voor het eerst afgehaakt tijdens het lopen. Het was niet eens een hele zware les (2, 3 en 3 x 5 minuten lopen met lange wandelpauzes) maar na de tweede keer vijf minuten hardlopen hield ik het voor gezien. Het voelde gewoon niet goed in mijn benen, mijn lijf vond het welletjes. Woensdag een herkansing.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

@anne; als je inlogt op de website dan staat er in een van die tabjes gezond&fit.
Als je daar op klikt en dan de doe de beweegtest aanklikt dan krijg je een op voor jou afgestemd doel qua punten. Volgens mij kijkt de site dan naar je gewicht, lengte en je normale aantal beweegpunten die je verdient.
MILF :grin_ani:
Emmy

Bericht door Emmy »

eireann schreef:Vraag voor de ww-ers onder ons: hoeveel beweegpunten score jij per week en op wat voor aantal zou ik me moeten richten?
Ik sport 2-3 keer per week en ik krijg per les 5 punten. Dus voor mij zijn er eigenlijk maximaal 15 punten per week te verdienen met sporten.
Maar met Pasen heb ik extra zware lange wandelingen gemaakt (in de bergen in de sneeuw) en dan verdien je lekker ineens iets van 15 punten.
Ik reken verder huishoudelijk werk, kleine stukjes fietsen of naar de winkels lopen niet mee.
Traplopen op mijn werk ook niet. Officieel zou je dat ook allemaal mogen tellen, maar daar begin ik niet aan.
En op hoeveel je moet richten, het moet naar mijn idee haalbaar blijven op de lange termijn.
Zo kan ik nu wel bijv. iedere dag gaan sporten in de periode dat ik wil afvallen, maar dat hou ik nooit voor 'altijd' vol.
Vandaar dat ik het nu gewoon bij 2-3 keer per week, daarvan weet ik dat het voor mij ook op de lange termijn vol te houden is.
Emmy

Bericht door Emmy »

juffie schreef:@anne; als je inlogt op de website dan staat er in een van die tabjes gezond&fit.
Als je daar op klikt en dan de doe de beweegtest aanklikt dan krijg je een op voor jou afgestemd doel qua punten. Volgens mij kijkt de site dan naar je gewicht, lengte en je normale aantal beweegpunten die je verdient.
Wat een goede juffie, die kende ik nog niet.
Al moet ik wel zeggen dat de activiteiten die in die lijst staan, moeilijk te rijmen zijn met bijv. een ClubPower les of een Pilates les....
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ja, ik gebruik die site ook veel te weinig eigenlijk, er zijn echt wel leuke en goede dingen op te vinden.
JerryM

Bericht door JerryM »

trots is op juffie
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
eireann
Site Admin

het beweeg-topic

Bericht door eireann »

Dank je Emmy! Het fietsen naar de winkel enzo tel ik wel mee.

Ik zal morgen eens kijken juffie, wist niet dat dat op de site stond
**Self Rescuing Princess**
leonietje

Bericht door leonietje »

Kitten en ik hebben vandaag een uur gewandeld en ik deed al een tijdje niets extra's aan bewegen en na een uur lopen voelde ik dan ook dat mn conditie niet al te best meer was. Dus ik wil weer vaker een eindje gaan lopen. Maar ik ben toch wel trots op ons dat het vandaag wel gelukt was.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Goed bezig!
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Tip voor de wandelaars en hardlopers: endomondo! Fijne app die je routes bij houdt en gemiddelden enzo, leuk om te zien hoe je vooruitgaat. En als je endomondo hebt stuur mij dan even een berichtje, voeg ik je toe.

Ik ga zo weer hardlopen, 4 keer 8 minuten.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

De website raadt me 14 beweeg punten per week aan. Dat moet goed te doen zijn. Denk dat ik me op 20 ga richten.
kitten

Bericht door kitten »

Waar zit dat? Ik kan het niet vinden...
kitten

Bericht door kitten »

Oh, je moet aangeven dat je wil gaan bewegen, anders raadt hij niks aan. :clown:

Ik krijg ook 14 geadviseerd.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Op de hoofdsite in de bovenste grijze balk 'gezond en fit' en dan in het eerste blokje onder de foto het vijfde pijltje. De bewegingstest.
kitten

Bericht door kitten »

Ja, gevonden. Maar die zegt niks als je niet aangeeft te willen gaan bewegen. Dus ik dacht dat ik de verkeerde had.
Plaats reactie