WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
tessie
Contacteer:

Re: WS valt af!

Bericht door tessie »

Knap hoor anne!! Merk je al dat je ook minder behoefte aan suiker begint te krijgen?
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Nieuwe werkweek begint. Ofwel: salade & sportschool.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

gister niet hoor tessie :) ik verwacht vanaf woensdag dat het echt makkelijker wordt, maar in routine situaties, zoals thuis, is nu ook al makkelijker
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Gisteren wás ook moeilijk. De geur van suikerspinnen... je wéét dat ze niet echt lekker zijn, maar die geur!! :shock:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

niet echt lekker? NIET ECHT LEKKER? suikerspinnen zijn yummie :)

anne *die nu aan een bruin broodje kaas knabbelt*
faery

Bericht door faery »

Supergoed anne! Ik doe het je niet na!
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Ha! Tussen de middag 1 ciabatta met parmaham en kaas, vanavond rijst met kipfilet & groenten in een sausje en daarna 50 min gesport (tot er iets knakte en pijn ging doen :shutup:). Geen suiker, geen tussendoortjes. En geen ontbijt :nosmile:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik had dan weer wel ontbijt :)

(hadden twee bruine boterhammen met kaas moeten worden, heb lunch gelijk meegegeten... dus t waren er vier.)

cornflakes voor lunch

oeps, een zakje wokkels.... maar tis geen suiker :)

pannekoeken met kaas voor avond eten en een bakje vruchteyoghurt zonder suiker/met zoetstof.

moet weer fruit kopen voor de rest van de week ook.

goed gedaan crazaay !
Heleen

Bericht door Heleen »

Vooraf ga ik vast excuses maken, ik heb een deel van dit draadje gelezen, en ik zie dat veel mensen worstelen met fors overgewicht, en soms waanzinnig afgevallen zijn. respect!

Jullie vinden me vast een vreselijke zeur, maar ik vind mezelf ook te zwaar. Mijn BMI is goed (tussen de 21 en 22), maar ik was in 3 jaar tijd 6 kilo aangekomen. Dat betekende: niet meer zulke hele blije blikken van mijn Mees, kleren die niet meer leuk stonden of zelfs niet meer dicht konden, niet meer lekker in mijn vel.

Een week of 8 geleden daarom besloten dat het genoeg was. Die 6 kilo moesten er weer af. Een vriendin van mij was waanzinnig afgevallen met Prodimed (12 kilo in ca 6 weken). Kennen jullie dat?

Nou dat wilde ik ook!. Maar dat spul is duur!! Als ik ca. 6 kilo wilde afvallen, zou ik tussen de 600 en 700 euro kwijt zijn!! sjeeezzz

Dan maar op eigen kracht. Geen wijn meer in huis, na het avondeten niets meer eten, geen tussendoortjes, etc. De eerste 3 kilo gingen geweldig. En nu sta ik al zeker 4 weken helemaal stil! Ik lijn me rot. Als ik eens zondig (bv te veel wijntjes op de showboat vrijdag) compenseer ik dat (bv avondeten drastisch inperken).

- en voor diegenen die nog niet gapend zijn afgehaakt.. een illustratie -

Gisteren bv s ochtends 2 boterhammen, tussen de middag een broodje kaas en cola light, s middags 3 ieniemienie stukjes chocola. Weinig avondeten (vooral heel veel broccoli, bijna geen aardappel, en een paar happen (ca. 3) mona-toetje. Dat was het. Geen wijntje, koekjes, wel veel honger.

Ben ik vanaochtend gewoon 2 ons aangekomen... grrrmmmpppffffff.

Latsig vol te houden zeg, maar die laatste 3 kilo moet er wel af! (ik ga over een half uurtje maar weer naar de sportschool)
artemis

Bericht door artemis »

Stilstaan wil niet zeggen dat je niet meer afvalt, maar zorg er wel voor dat genoeg blijft bewegen en dat je spieren in conditie blijven. Ik sta nu ook stil maar blijf gewoon doorgaan. En nog minder eten wil meestal niet helpen. Dus gewoon je eetpatroon blijven volhouden. Ik wil er nog 4 af en ik heb ook een goed BMI nu. Maar toch nog even die laatste paar om precies in het midden te komen. :mrgreen: En ik eet wel tussendoortjes, want anders val ik om voor ik eten heb gekookt is niet handig als ik bij Lief ben die wil graag een bord eten als ie thuis komt van een dag hard werken enzo. :mrgreen:
E je kan misschien beter over de dag verspreid kleinere porties eten dan 3 grote maaltijden. Doe ik ook en op zich werk dat prima tegen het hongergevoel.
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Die stukjes chocola kunnen weleens heel slecht zijn, aangezien je verder alleen kunstmatige zoetigheden eet/drinkt. Als je lichaam eenmaal gewend is dat "zoet" niet per definitie "suiker" bevat, dan kan de suiker in de chocola weleens niet "verwerkt" worden. Of is mijn verhaal er eentje van het type klok & klepel? Wie o wie?
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Tussen de middag broodje van Subway op. Vanavond maaltijdsalade van de Appie met veldsla, bladspinazie en geitenkaas (alles bij elkaar 1620 caloriën en ongeveer 88 gram vet). Als dat op is weer naar de sportschool :)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik ben nu geloof ik op de 'karakter test' aangekomen.

IK WIL SNOEPEN ! kan alleen maar aan lekkere dingen denken. Tot dusver nog ingehouden :)
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Be strong anne! :)
Heleen

Bericht door Heleen »

En wat ik ook niet snap is het volgende..

Een kilo lichaamsvet is ca. 4500 kcal. Ik verbruik zo'n 2000 kcal per dag. Ik eet nu tegenwoordig ca. 1500 kcal per dag (doordeweeks, in de weekenden haal ik de 2000 kcal wel). Dat is dus 5x 500= 2500 kcal per week die ik meer verbrand dan eet. Dat moet gelijk staan aan een pond afvallen per week. Waarom gebeurt dat dan niet?

De enige verklaring is volgens mij dat de verbranding door het lijnen minder snel gaat. Lichaam op hongersnood-stand zeg maar. Maar ik snap dan weer niet dat andere mensen wel gedurende langere tijd kunnen afvallen en het bij mij stilvalt. Ik beweeg genoeg. Vanochtend een heel heftige workout van 1,5 uur bij de sportschool. Ik fiets, GJ en ik wandelen veel....
Plaats reactie