Een post van mij van een tijd terug uit de Xfiles. Klopt nog steeds als een bus zoals ik het toen heb omschreven.eireann schreef:Ik heb deze optie ook een hele tijd overwogen. Met daaraan een leeftijdsgrens, als ik op een zekere leeftijd nog alleen was, ging het alleen doen.
Daar ben ik heel lang heel zeker van geweest. En eigenlijk was het kitten die me daar een beetje de ogen heeft geopend en het 'romatische' er af heeft gehaald voor me. Veel werk, zo in je eentje. Maar inderdaad ze heeft er drie.
Ik kreeg een verliefdheid op iemand die duidelijk zei nooit kinderen te willen, en hoewel het met die verliefdheid sowieso nooit wat is geworden heeft dat me ook aan het denken gezet. Ik kwam op de volgende opties uit:
Relatie en kinderen krijgen
Relatie
Kinderen krijgen
Geen relatie geen kinderen.
Optie 4 viel gelijk al af voor me. Maar toen ik er goed over nadacht besefte ik dat ik als ik moest kiezen tussen een relatie zonder kinderen of kinderen alleen, dat ik een relatie toch belangrijker zou vinden. Een partner om het leven mee te delen.
Daarom toen de keuze dat mocht ik een relatie krijgen met iemand zonder kinderwens, dat ik dat goed zou vinden. En dat anders mijn leeftijdsgrens gehandhaafd bleef.
Weet niet of ik het duidelijk heb omschreven...
Dit is er gebeurt met de opties:
Relatie en kinderen krijgen Weggevallen
Relatie Zal even duren voor ik weer een relatie wil, en voor je elkaar dan echt kent etc en....de klok tikt!
Kind(eren) krijgen Ik wil zo graag iemands moeder zijn!
Geen relatie geen kinderen. Die had ik al doorgestreept voor mezelf.
Mijn leeftijdsgrens was om bij 35 het zelf te gaan doen. Ik ben nu 36. Ik ben nu de opties aan het bekijken, samen met een (homo) koppel of single, of toch echt alleen. Lijkt me moeilijk om iemand te vinden, moeilijk om niet te snel van start te gaan als je iemand vindt (terwijl je toch best een paar dingen helder moet hebben om te co-ouderen) En ik weet niet of ik wil co-ouderen. Mis het kindje bij voorbaat al

Ik weet gelukkig dat ik zwanger kan worden (schijnt het grootste probleem van onvruchtbaarheid te zijn).
Dus. Ik hoop binnen een jaar te gaan beginnen met zwanger worden, en tot die tijd druk zijn met baan zoeken en een netwerk opbouwen in de buurt etc.
Niet hoe ik het me de laatste jaren had voorgesteld en nog steeds erg teleurgesteld dat DB de vader niet zal zijn. Maar fijn om hier mee bezig te zijn nu.