Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
nijntje

Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.

Bericht door nijntje »

Vraag iemand die de consumentengids heeft naar het laatste artikel over stofzuigers....
chell

Bericht door chell »

Wij hebben een zakloze Dirt Devil, met speciaal dierenharenborstelopzetstukgeval. Fijn ding.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Het is de Dirt Devil Fello geworden, met zak. Handig ding! het dierenmondstuk heb ik niet nodig voor gewoon stofzuigen (geen vloerbedekking, wel handig voor het kleed.) Maar het mini-dierenmondstuk was fantastisch op de bank! Wieltjes onder de mondstukken, regelbare zuigkracht. Ben er tevreden over (na 1 keer gebruiken dan :) )
**Self Rescuing Princess**
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En na regelmatig gebruiken nog steeds erg tevreden! Ik stofzuig veel vaker nu het zo makkelijk gaat. De andere stofzuiger doet het ook wel, maar moet je er soms extra overheen om het stof echt op te pakken. Blij mee :)
**Self Rescuing Princess**
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Heeft er iemand nog handige tips of middeltjes om schaafwonden sneller te laten genezen en om in de toekomst kapotlopen van je hielen te voorkomen? Zal de komende dagen wel pleisters plakken (ik moet op mijn werk dichte schoenen aan) en thuis de boel zoveel mogelijk laten luchten en drogen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Blarenpleisters (Compeed). Vond het maar een eng concept, maar het werkte als een tierelier vorige zomer. De meningen zijn verdeeld of het ook op een open blaar mag, maar de consensus lijkt te zijn dat het kan als het schoon is en niet ontstoken. Ik meen me ook te herinneren dat ik dat idd ook gedaan had. Pijn weg, schoenen gewoon weer aan, snel herstel. Vond het echt een uitkomst. :)

Een trucje uit de oude doos van ballerina's om huid minder blaargevoelig te maken is om de huid dagelijks in te smeren met glycerine-kamferspiritus. Maar dat kun je pas weer doen als het allemaal eenmaal helemaal genezen is en het is wel een gedoetje want het ruikt heel sterk en is een beetje vettig. Maar het werkt wel om de huid sterk en gezond te maken.
skaoot

Bericht door skaoot »

Ja compeed is fijn! En dan ook echt compeed, en niet de hema variant ofzo. Dat is rotzooi kwam ik laatst achter toen ik bij gebrek aan compeed die maar kocht.
Hmmm ga ik die tip van Ravelijne eens proberen. Ruik ik toch niet!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
chell

Bericht door chell »

Yep, ik doe blarenpleisters ook gewoon op open blaren. Of ik plak ze aan de binnenkant van m'n schoen.

En verder... geduld... en de boosdoeners een poosje links laten liggen.
kitten

Bericht door kitten »

Ik zweer ook bij blarenpleisters, bijzondere dingen!
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

@Skaoot Als je het zelf niet ruikt, let extra op. Het is een raar luchtje en best penetrant. In balletschool kleedkamers en schoenen wil het best lang blijven hangen. Ik vind het stiekem wel lekker ruiken, maar je moet er van houden... ;)
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik zal de boel eerst laten genezen, het zijn nu echt open schaafwonden. Die glycerine-kamferspiritus, koop je dat zo bij de drogist of moet je dat zelf mengen?

Nu hopen dat het zaterdag een beetje genezen is... Dan wil ik toch graag leuke schoenen aan.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

De meeste wat grotere drogisterijen hebben het nog wel kant-en-klaar, wel vaak achter de toonbank. En anders kan een apotheker of ambachtelijke drogist het voor je maken.
JerryM

Bericht door JerryM »

Ik moet van juffie een soort hieltjes halen bij de schoenmaker als ik weer in de 'stad' ben, die ziet haar hiel ook al open liggen van een dag bruilof met de nieuwe roze hakken.

Ik kan alleen niet 123 een voorbeeld online vinden van wat ik denk dat ze bedoelt, alleen maar inleghieltjes, en daar sta je op, die beschermen niet je achterhiel.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ze staan vaak bij de schoenmaker of sleutelmaker/hakkenbar wel op de toonbank. Doorzichtig plastic zelfklevende kussentjes. Voor mij deden ze het nooit: ging alleen maar meer wringen en schuren en uiteindelijk plakten ze aan mijn hiel en niet aan mijn schoen. Maar het schijnt voor veel mensen een uitkomst te zijn, misschien vooral als je schoenen al wat ruim zitten.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Die hieltjes zijn toch bedoelt voor als je aan de achterkant wat uit je schoenen slipt? Maar dan worden je schoenen dus wel een halve (met sommigen zelfs een hele) maat kleiner. Ik vind het ondingen. Zowel die je achterin plakt, als die waar je ook nog op staat. Blijft nooit goed zitten en je schoenen gaan juist nog meer knellen.
Plaats reactie