De wondere wereld der mobiele techniek
- Daantje
- Contacteer:
Re: De wondere wereld der mobiele techniek
Ik zit hier met een technische annoyance sinds ik chrome als mobiele browser (en de Xperia z) gebruik. WS kan ik alleen maar horizontaal lezen omdat de tekstbreedte niet aanpast aan de breedte van het scherm. De lettertje zijn in de verticale stand gewoon te klein. Dit probleem heb ik alleen als ik de Serenity skin gebruik. De andere skins schalen wel beter naar mijn scherm zodat ik in verticale stand gewoon kan lezen. De meeste tekst dan. Als een post slechts een korte zin is zijn de lettertjes ineens weer onleesbaar klein terwijl andere posts wel een leesbare lettergrootte hebben. Dit probleem van verschillende lettergroottes ook op Fetlife trouwens.
Is dit met een instelling aan te passen of moet ik aan een app als tapatalk?
Is dit met een instelling aan te passen of moet ik aan een app als tapatalk?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
-
Ik heb hetzelfde en nog geen oplossing voor de kleine lettertjes. Ik heb begrepen dat het door chrome komt. Maar als iemand een oplossing heeft dan hoor ik het ook graag.
- Toran
Nu kan ik heel simpel zeggen "Gebruik een andere browser", maar dat is geen oplossing. Chrome ken ik, en de problemen daarmee ken ik op een HTC sensation, Samsung Galaxy S3 en nu mn xperia z. Is niet toestelgebonden, zeg maar. Een oplossing heb ik niet/is er voor zover ik weet niet.
Ik gebruik momenteel Dolphin Browser Beta, en die bevalt me uitstekend. Gecombineerd met lastpass premium om mn wachtwoorden enzo op te slaan, werkt het echt feilloos.
Ik gebruik momenteel Dolphin Browser Beta, en die bevalt me uitstekend. Gecombineerd met lastpass premium om mn wachtwoorden enzo op te slaan, werkt het echt feilloos.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."
— Terry Pratchett (Eric)
— Terry Pratchett (Eric)
Ik gebruik voor het lezen van een aantal fora de app Tapatalk en ben daar erg tevreden over. Via browsers lezen werd ik ook altijd een beetje chago van, maar toen ik Tapatalk ging gebruiken was dat gelijk over.
- kitten
Ik gebruik wel de browser, maar inderdaad niet Chrome meer. Stom genoeg heeft mijn One twee standaard browsers. Geen idee hoe die andere heet, ik kan het niet vinden. "Internet". 
Tapatalk heb ik voor regelmatig gebruik niet aan kunnen wennen, maar ik vind het wel heel fijn dat hij mijn telefoon laat bliepen als ik een pb heb of als er iemand reageert op een geabonneerd onderwerp.

Tapatalk heb ik voor regelmatig gebruik niet aan kunnen wennen, maar ik vind het wel heel fijn dat hij mijn telefoon laat bliepen als ik een pb heb of als er iemand reageert op een geabonneerd onderwerp.

- kitten
Speaking of which. Mijn Tapatalk bliept dus nog wel als ik een pb krijg. Maar als ik die notificatie dan aanklik, opent tapatalk met een zandlopertje en laat nooit de lijst van updates zien. Dan moet ik dus alsnog naar de browser en zie ik dat er inderdaad een pb staat. Herkent iemand dat?
Ik denk dat ik een nieuw mobieltje wil. Nu heb ik de oude van Lief en kan er niet eens mee whatsappen, dus hij is wat ouder.
Ik hoef ook niet het nieuwste model, maar wil nu toch wel een mobieltje die ik zelf heb uitgekozen, in plaats van nu weer die van Lief overnemen en dat hij ee andere neemt.
Ik ben dus totaal niet thuis in wat er is en wat ik wil.
Ja ik wil er mee kunnen bellen, smsen en whatsappen en misschien nog wat meer apps. Lief stelt wel voor om een Android te nemen.
Iemand advies/tips?
Ik hoef ook niet het nieuwste model, maar wil nu toch wel een mobieltje die ik zelf heb uitgekozen, in plaats van nu weer die van Lief overnemen en dat hij ee andere neemt.
Ik ben dus totaal niet thuis in wat er is en wat ik wil.
Ja ik wil er mee kunnen bellen, smsen en whatsappen en misschien nog wat meer apps. Lief stelt wel voor om een Android te nemen.
Iemand advies/tips?
- JerryM
budget?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
ik heb nu een paar maanden een Samsung Galaxy Mini II. Mijn eerste smartphone en ik ben er zeer tevreden over.
Budget heb ik nog niet over nagedacht, wil eerst weten wat er is.
En geen Iphone
En geen Iphone

- Daantje
- Contacteer:
Ik heb goede ervaringen gehad met mijn Huawei, vooral weggedaan omdat ie op Android 2.3 draaide en daarom geen whatsapp lustte. Verder prima toestel en niet duur. (> € 200,- los en simlock-vrij).
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- kitten
Ik denk wel dat je minstens Android 4.X wil. Zodat whatsapp werkt en je niet over een half jaar weer zit met een verouderd toestel.
Huawei is een opkomend merk waar ik veel goede dingen van hoor.
Huawei is een opkomend merk waar ik veel goede dingen van hoor.
- miss_meeko
Ik koop meestal mijn mobiel op gsmtopdeal.nl. Zijn de iets oudere modellen maar dan krijg je wel 24 maanden korting op je maandbedrag. Ik heb nu een jaar samsung galaxie s+ en die bevalt prima.
Ik heb Android 2.3(.6) en whatsapp doet het bij mij prima hoor 

- JJV
Die ruil ik dus net in na twee jaar redelijke tevredenheid ( en 1x nieuwe batterij)miss_meeko schreef:Ik heb nu een jaar samsung galaxie s+ en die bevalt prima.
Ik blijk in een blinde vlek te wonen qua zendmast en zelfs met nieuwe sim kaart werd t niet beter. Aangezien de mast vorige maand bewerkt is en de nieuwe sim t niet trok ook toch t nieuwe toestel ingewijd. Heb nu een S4-mini en die heeft duidelijk beter bereik.
Merk ook niet dat de mast de batterij leeg trekt wat een bezoekende xperia ervoer. ..
~\v/~