Vanilla & you?

Gesloten
lil' Wiz

Vanilla & you?

Bericht door lil' Wiz »

Ik weet niet of hier überhaupt een antwoord op is, maar ... wat doe je als een (waarschijnlijk) vanilla iemand je benaderd.

Zoals in mijn introductie post staat: ik ben 23 en ik heb heel lang al geweten dat ik (sub)sm-gevoelens heb. Ik heb het alleen nooit echt durven te bekennen (of te begrijpen).
De laatste tijd heb ik heel veel op dit forum gelezen en heel veel soul-searching gedaan. Ik ben ook naar een meeting gegaan van WS-ers (waar ik heel veel aan heb gehad!).

Ik heb (volgens mij) sjans met iemand op mijn studenten-vereniging (19 tot 21 jaar). Ik heb er nog niet echt op durven reageren en heb alleen een beetje met haar gepraat en ik ga expres vroeg weg zodat ik niet teveel met haar wordt geconfronteerd.
Ik ben nu net een tijdje bezig met het (voorzichtig) verkennen van mijn (sm)gevoelens. (Ik heb nog nooit met iemand gespeeld, maar lees het forum en wil meer (literatuur) hierover lezen) Ik lees het forum veel (en wil via boeken/internet /films meer weten over wat ik voel).
Kan je iemand die zo jong is (tijdens een relatie) wel met zulke heftige emoties belasten?

Ik weet niet hoe ik haar zou moeten benaderen met mijn emotionele bagage in het achterhoofd. (Ik heb zowiezo altijd problemen gehad met het idee dat de man de vrouw moet veroveren. I HATE SOCIETY! :evil: :evil: )

Is er iemand die dit bekent voorkomt?
Is er iemand die weet wat je doet met een vanilla-iemand in je verkennende situatie?
Alle reacties welkom, want ik weet het niet meer.

lil' wiz
Crownless

Re: Vanilla & you?

Bericht door Crownless »

Allereerst, wat rot voor je dat het je zo moedeloos maakt dat je met de handen in het haar zit. En ik begrijp ook wel dat het ingewikkeld is. Je hebt net ontdekt dat je iets kunt met die gevoelens die je al lange tijd hebt, wil er meer mee, en ineens is er een (leuk?) meisje dat interesse in je toont en aargh, wat moet je daar nou mee? Het zou zoveel makkelijker zijn als iedereen een groot neon bord boven z'n hoofd had hangen met daarin seksuele geaardheid en interesses.

Maar dat is niet zo. Dus, wat te doen? Ik zal proberen je te adviseren.

Allereerst iets wat me opvalt: jouw vraag of je haar zo op zo'n jonge leeftijd er wel mee kunt belasten. Ik zeg: wtf? Leeftijd zegt misschien wel iets, maar niet alles. Mensen zijn over het algemeen zelfredzaam en zelf goed in het aangeven van hun capaciteiten (het zij op een wellicht onhandige manier, maar toch). Door er meteen vanuit te gaan dat ze te jong zou zijn ontneem je haar de kans dat zelf te bepalen. Iets wat mij oprecht zou beledigen. Maar dat is mijn allergie.

Verder, je zegt dat je haar moet verroveren. Maar als je objectief naar flirten kijkt (en ja, daar zijn onderzoeken naar gedaan) is het in 9 van de 10 gevallen zo dat de vrouw het initiatief neemt tot flirten. Ze heeft laten merken dat ze je leuk vindt. Nu wacht ze op antwoord. That's it.

En wat bdsm betreft, tja. Dat is in mijn ogen het enige lastige van jouw probleem. Als je het haar meteen vertelt, weten jullie allebei waar je aan toe bent. Aan de andere kant, kan het zijn dat daarna de hele studentenvereniging het weet, en als je nog geen coming-out hebt gehad, is dat niet echt wat je wilt. Je zou het kunnen proberen, zien waar het schip strand. Misschien staat zij open voor suggesties. Misschien helpt het als je zegt dat je houdt van vrouwen die de regie houden in bed. Hell, for all you know is ze maagd. Je loopt nu al vooruit op de angst om wellicht een relatie te moeten verbreken of jezelf te kort te doen, terwijl het nog niet verder is dan een flirt. En ja, misschien is het zonde om tijd in een relatie te stoppen zonder dat je weet of ze wel je bdsm-kant kan bevredigen. Aan de andere kant, nee heb je, ja kun je krijgen. En, de domina's liggen ook niet bepaald voor het oprapen.

Ik zou zeggen, beland eerst maar eens met haar in bed, en kijk dan verder. Als je dat tenminste wilt.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Wever

Bericht door Wever »

lil' Wiz schreef:Kan je iemand die zo jong is (tijdens een relatie) wel met zulke heftige emoties belasten?
Ik weet dat je het niet slecht bedoelt, maar dit komt me over alsof je de ander niet voor volwassen aanziet. Jij hebt momenteel wat problemen om je geaardheid te aanvaarden...projecteer dat alsjeblieft niet op haar. Jongeren* zijn doorgaans best wel progressief in het aanvaarden van nieuwe ideeën. De vrienden en kennissen die ik over mijn geaardheid vertelde reageerden stuk voor stuk met een "ah? Nou...leuk voor jou. :) ".

Verder heb ik de indruk dat je je geaardheid als een probleem aanziet...als een soort last. Dat is het niet. Ik geef toe dat we een beetje een minderheid zijn met onze voorkeuren, maar dat maakt ons niet minder normaal. :)

Ik weet dat het vanuit mijn standpunt gemakkelijk praten is**, maar die angsten en veronderstellingen rond daten moet je proberen los te laten. In welke mate je sjans hebt met die medestudente weet ik niet, maar je klinkt wel alsof jij in haar geïnteresseerd bent. En dat is positief. Wel...bekijk het dan ook positief. Ga eens met haar praten. Bestel haar wat te drinken. Maakt niet uit wat, zolang je maar oprecht enthousiast bent.

Dat BDSM-aspect...hou dat voor later. Als jullie elkaar als persoon leuk genoeg vinden om samen een stel te zijn zullen we nog eens praten. Akkoord? :)

Now go have some fun...that's an order! :P

*ik vind 't wat vreemd om dit zo te schrijven, gezien je zelf niet zoveel ouder bent (ikzelf trouwens ook niet)
**ik begon op de plaats waar jij staat en heb er toch wel een half jaar tot een jaar over gedaan om het volledig voor mezelf te aanvaarden
Guilty

Bericht door Guilty »

Op samarium - een SM-site voor jongeren - zijn de afgelopen jaren meer dan 5000 jongeren tussen 16 en 35 langs geweest en/of blijven plakken. Het aandeel 16-25 is daarbij behoorlijk groot en een groot deel daarvan doet is ook actief met SM bezig of op zoek naar een partner. Van grote emotionele problemen daarmee heb ik zelden gehoord.

Nou zijn dat natuurlijk wel mensen die het zelf opzoeken, maar in zijn algemeenheid denk ik dat mensen van een jaar of 19 toch wel met dit soort onderwerpen moeten kunnen omgaan. Blijft over de kans dat ze er niet voor open staat. Die kans heb je altijd bij vanilla daten. Blijft ook over de kans dat er roddels ontstaan op je studievereniging als ze het doorkletst. Daarvan zul je zelf moeten afwegen of JIJ daarvoor stevig genoeg in je schoenen staat. Maar met leeftijd heeft dat verder niet zoveel te maken, kan op de voetbalvereniging ook gebeuren.
Tári

Bericht door Tári »

Beste lil' Wiz,

Ik herken dit wel hoor. Had ook vanilla vriendjes terwijl ik bepaalde gevoelens begon te ontdekken. Helaas waren ze niet zo ruimdenkend en probeerde ik mijn gevoelens in eerst instantie te negeren, maar uiteindelijk werd het te sterk en beëindigde ik de relatie (2 keer gebeurd). Ik kreeg gewoon te sterk het gevoel dat ik mezelf niet kon zijn of dat ik mezelf kon uiten. En ik hou er niet van om in een relatie te zitten die draait om "ik weet het wel maar ik doe net alsof het er niet is".

Je zegt dat je nog druk je smgevoelens aan het verkennen bent. Mag ik dan brutaal zijn en aannemen dat je ook nog niet weet hoe je dat in de toekomst tot uiting ziet komen? Want in dat geval kun je misschien beginnen met haar beter leren kennen. Kijk eerst maar eens of het klikt of jullie elkaar ook echt leuk vinden (van een afstandje flirten is wat anders dan echt een relatie hebben met elkaar). In de tussentijd kun je lekker door blijven gaan met lezen en forummen.
Als je het meteen vertelt kan het zijn dat jullie "relatie" om BDSM zal draaien. Is dat wat je wilt dan is dat geen probleem. Maar wil je vanuit een andere basis met haar verder lijkt het mij verstandiger om het langzaam op te bouwen. Nee, dit is geen liegen. Maar ook over "vanilla" situaties begin je niet uitgebreid te vertellen op de eerste date of in de prille periode dat je elkaar net leert kennen.

En stel dat het uitloopt op een relatie en er is een goede basis van vertrouwen en jij je veilig genoeg voelt bij haar om open over je gevoelens te durven zijn kun je het erover hebben. Je kunt het eerst voorzichtig proberen af te tasten. Bijvoorbeeld zeggen dat je wel van kinky spelletjes houdt (ja ok, het is nog steeds geen "echte' BDSM). Staat ze ervoor open dan kun je langzaamaan je wensen en verlangens verwoorden. Oftewel: langzaam opbouwen, verkennen en ervaren.
Vindt ze het niks, tja dan moet je je gaan afvragen hoe je dat gaat oplossen. Je kan het buiten je relatie zoeken, al dan niet met medeweten van je partner (dat moet ieder voor zich weten, daar ga ik niet over oordelen) of je kunt proberen je gevoelens te negeren (maar dat werkt vaak niet omdat in veel gevallen de gevoelens gewoon te sterk zijn).

Dit is hoe ik naar de situatie kijk. Het kan totaal botsen met wat anderen denken of vinden (en dat mag uiteraard) :icon_biggrin:

Sterkte
AndereBart

Bericht door AndereBart »

Hoi lil' wiz,

Mijn primaire advies zou zijn om dat meisje niet langer uit de weg te gaan, maar gewoon te kijken hoe het contact loopt.
Zo te horen is veroveren niet meer nodig, omdat zij reeds interesse getoond heeft richting jou.

Wat betreft BDSM, dat is voor veel mensen een intiemere kant van hun persoon, die ze niet gelijk aan het begin van de verkennende fase van een beginnende relatie op tafel gooien. Daarom is het geen probleem om dat in het begin voor je te houden (zonder er over te liegen!).
Vanuit mijn visie zou het een geschikt moment zijn om over BDSM te beginnen zodra jullie je comfortabel genoeg voelen met elkaar om over sex en sexuele voorkeuren te spreken. Dit omdat BDSM in mijn ogen sterk gerelateerd is aan sexualiteit en erotiek.

En dan een heel andere gedachte. Misschien is zij ook wel BDSM-er en denkt in jou een leuke sub te zien. Als je niet met elkaar praat en het gaat verkennen, zul je het nooit weten.
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Wie niet waagt wie niet wint. Het zou tenslotte zonde zijn iets moois mis te lopen, enkel omdat je in je gedachten al allerlei doemscenario's bedenkt. Natuurlijk is het een risico dat je loopt, maar is dat niet altijd zo als het gaat om liefde en relaties? Ontwijken is wel zo veilig, maar dat je hier post wijst er voor mij op dat dat eigenlijk niet is wat je wilt.

Wat mij betreft is 19 niet te jong. Er zijn zoveel bdsm-ers die al op heel jonge leeftijd (semi)bewust waren van deze gevoelens en er zijn er genoeg die al voor hun 19e actief ermee bezig waren. Ik ken een meisje van 17 die er al meer dan een jaar actief mee bezig is. Mijn nieuwe vriendin is 19. Overigens is de ene 19-jarige de andere niet, maar schrijf haar niet af vanwege leeftijd.

Verder denk ik dat je jezelf een aantal vragen moet stellen. Hoe belangrijk vind je bdsm? Kan je een relatie aangaan waarin het geen rol speelt? Ben je bereid je behoeftes te bevredigen naast een vanilla-relatie? Lastig te beantwoorden als je net een tijdje bezig bent met het verkennen van je gevoelens.

Als bdsm belangrijk is en zonder dat zie je een relatie niet zitten, dan zou ik het vrij snel bespreekbaar maken. Stuk pijnlijker als je na maanden hardstikke verliefd op elkaar bent en het loopt daarop stuk. Ik zou wel wachten met bespreekbaar maken tot er enig vertrouwen is.

Sowieso is de eerste stap openstaan voor iets. Voorlopig weet je nog niet eens of zij wel echt interesse heeft, enkel een vermoeden. Maak eens een praatje met haar en kijk hoe het loopt.
Triskelis

Bericht door Triskelis »

Kan je iemand die zo jong is (tijdens een relatie) wel met zulke heftige emoties belasten?

Ehm, voordat ik me schaar achter alle interpretaties,
bedoel je dat je denkt dat ze te jong is ? Of dat jullie "relatie" nog te pril is ?

Verder zijn relaties voor heftige emoties,
waar heb je anders relaties voor ?

overigens kan je ze niet jong genoeg perverteren.
MrsLolSMurfin

Bericht door MrsLolSMurfin »

Als bdsm belangrijk is en zonder dat zie je een relatie niet zitten, dan zou ik het vrij snel bespreekbaar maken. Stuk pijnlijker als je na maanden hardstikke verliefd op elkaar bent en het loopt daarop stuk. Ik zou wel wachten met bespreekbaar maken tot er enig vertrouwen is.
en je hoeft natuurlijk niet meteen te zeggen ik vind bdsm leuk en ik wil geslagen en of vernederd worden enz.
nee je kan ze ook eerst even peilen en kijken wat de reactie is.
b.v ik zag een tv programma over sm of een vriend van mij doet aan sm...
wat vind jij daarvan?
want vaak als je de letters sm laat vallen denkt een vanilla gelijk aan de meest extreme dingen.
terwijl iemand vastbinden en kietelen ook al sm is...en dat veel sneller geacepteerd word.

ik doe dat zelf ook ongeveer zo als ik een vanilla vriend/vriendin wil peilen of ze er voor open staan, voordat ik ze vertel wat ik zoal uitspook.
op die manier kan ik vrij snel zien of ik het kan/wil vertellen of juist niet.
waarom doe ik dat zo? nou simpel ik heb niet de behoeft om iemand die er niet voor open staat uit teleggen dat wij niet gek zijn ....

groetjes en have fun
elise

Bericht door elise »

idd, of laat ze kennismaken met Sm-ende vrienden ofzo, ziet ze dat het toch wel normale mensen zijn enzo.

Overigens vind ik 19 tot 21 jaar zeker niet te jong voor SM.

Tis nog niet zo heel lang geleden dat je op die leeftijd gewoon getrouwd was en je eerste kind al had.
Dat lijkt mij een stuk ingrijpender dan welke vorm van Sm dan ook :)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

elise schreef:Overigens vind ik 19 tot 21 jaar zeker niet te jong voor SM.
Dat inderdaad sowieso :). Ik ben 18, toch al ruim drie jaar bezig en ik voel me ook niet te jong ;).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
lil' Wiz

Bericht door lil' Wiz »

Allemaal bedankt voor alle reacties en advies!
Aan de ene kant zijn het dingen die ik eigenlijk ook zelf had moeten bedenken (je komt idd (meestal) niet zomaar met al je gevoelens bij een eerste afspraakje), toch goed om het even bevestigd te krijgen.:)
Aan de andere kant een aantal dingen die ik absoluut niet had verwacht. Dat leeftijd veel minder een factor is dan ik had gedacht en dat ik hiermee mensen zit te beledigen. (wtf!? scuzy :oops: ) Ook bedankt voor de link naar samarium guilty^. Weer een deur geopend. Ik vind vooral de humor sectie erg leuk. (Ik ben nu een fan van SuperDom en subberslaaf :icon_biggrin: )
Verder is het ook nog maar een flirt, maar deze vraag spookte al een tijdje door mijn hoofd: wat als...? wat doe ik dan? Toen ik er mee werd geconfronteerd raakte ik in de stress en wist niet wat te doen, vandaar ook de ietwat emotionele post.

Dus iedereen bedankt. Weer een grote vraag beantwoord. :)
meiss

Bericht door meiss »

lil' Wiz schreef:Ik weet niet of hier überhaupt een antwoord op is, maar ... wat doe je als een (waarschijnlijk) vanilla iemand je benaderd.

Zoals in mijn introductie post staat: ik ben 23 en ik heb heel lang al geweten dat ik (sub)sm-gevoelens heb. Ik heb het alleen nooit echt durven te bekennen (of te begrijpen).
De laatste tijd heb ik heel veel op dit forum gelezen en heel veel soul-searching gedaan. Ik ben ook naar een meeting gegaan van WS-ers (waar ik heel veel aan heb gehad!).

Ik heb (volgens mij) sjans met iemand op mijn studenten-vereniging (19 tot 21 jaar). Ik heb er nog niet echt op durven reageren en heb alleen een beetje met haar gepraat en ik ga expres vroeg weg zodat ik niet teveel met haar wordt geconfronteerd.
Ik ben nu net een tijdje bezig met het (voorzichtig) verkennen van mijn (sm)gevoelens. (Ik heb nog nooit met iemand gespeeld, maar lees het forum en wil meer (literatuur) hierover lezen) Ik lees het forum veel (en wil via boeken/internet /films meer weten over wat ik voel).

Ik weet niet hoe ik haar zou moeten benaderen met mijn emotionele bagage in het achterhoofd. (Ik heb zowiezo altijd problemen gehad met het idee dat de man de vrouw moet veroveren. I HATE SOCIETY! :evil: :evil: )

Is er iemand die dit bekent voorkomt?
Is er iemand die weet wat je doet met een vanilla-iemand in je verkennende situatie?
Alle reacties welkom, want ik weet het niet meer.

lil' wiz
Hallo, hallo.....

Mijn huidige D heeft in precies hetzelfde schuitje gezeten als jij.
Hij leerde mij kennen op een forum toen ik eind 18jaar was.

Hij had mijn aandacht al met zijn gevoel voor humor, en zijn zorgzame karakter.
Heel langzaam en subtiel liet hij zijn gedachtes mbt BDSM op mij overbrengen.

Dit kun je heel voorzichtig doen door bijvoorbeeld al klierende wijze achter haar gevoelens te komen.
Zo kun je bijvoorbeeld haar uitdagen, wachten op reactie, en dan vertellen: "kijk maar uit, dadelijk krijg je billenkoek!"
Door zulke uitspraken, maar ook door het klieren zelf, kun je heel goed aftasten of iemand hapt, of misschien toch afhaakt.

Ikzelf moest eerst niets van BDSM hebben, ik vond het freaky, maar mijn D. had allang door dat ik een heel verkeerd beeld had bij BDSM.
Ik hapte namelijk te graag.... Ik werd geklierd, en toch kwam ik terug..... ik raakte er verslaafd aan, en ik heb nooit meer los gelaten!

Op subtiele manieren klieren en praten werkt dus heel erg goed!
kitten

Bericht door kitten »

Zinnige bijdrage!! Met plagen kun je idd al een heel eind peilen hoe iemand erin staat!
cmeermin

Bericht door cmeermin »

Inderdaad! De relatie die ik heb met mijn D is ook ooit begonnen als een 'gewone' relatie. Ik had wel over hem gehoord dat hij van SM :shock: hield en ik had daar wel stiekem belangstelling voor, maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht dat hij en ik samen....oooit.....
Ik had er gewoon een heel raar beeld van en ik kon me ook niet voorstellen dat hij ook maar iets in mij zag op dat terrein.
Maar....door mij te plagen, uit te dagen en ook lichtelijk te vernederen af en toe, ben ik uiteindelijk met mijn neus op de feiten gedrukt.
Toen heeft hij mij zover gekregen dat ik, bij hem op schoot, met mijn hoofd verborgen ergens onder zijn oksel, mijn geheime fantasie aan hem verteld heb. En alleen maar drie zinnetjes of zo, want ik moest gelijk mijn mond houden. Dat was dus het begin
Gesloten