[omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?
[omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?
Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?
Ziet men het aan je uiterlijk? Ziet niemand het aan je, of zien enkel de mensen met dezelfde interesses het aan je?
En vertel jij je BDSM-voorkeuren ook tegen anderen? Is dat dan (naaste) familie, vrienden, kennissen, buren, collega's??
Waarom vertel jij het wel, en waarom vertel je het niet?
Ziet men het aan je uiterlijk? Ziet niemand het aan je, of zien enkel de mensen met dezelfde interesses het aan je?
En vertel jij je BDSM-voorkeuren ook tegen anderen? Is dat dan (naaste) familie, vrienden, kennissen, buren, collega's??
Waarom vertel jij het wel, en waarom vertel je het niet?
Re: [omgeving] Hoe open ben jij over je BDSM-voorkeuren?
wat bedoel je met: zien anderen het aan je?
een bdsm-er ziet er voor zover ik weet niet anders uit, netzogoed als dat je aan een homo/lesbo/christen/niet christen en zo ook niet kunt zien dat ze anders geloven/denken/voelen.
Ik draag al jarenlang een ketting met het bdsm embleem, Mr draagt nu sinds 2 jaar een ring met hetzelfde embleem. Verder zal je het aan de buitenkant denk ik niet merken.
Meeste mensen in mijn omgeving weten het, werkgevers hebben het tot nu toe ook altijd geweten omdat ik ook gewoon wil kunnen vertellen wat me bezighoudt, waar ik uitga, wie/wat ik ben.
een bdsm-er ziet er voor zover ik weet niet anders uit, netzogoed als dat je aan een homo/lesbo/christen/niet christen en zo ook niet kunt zien dat ze anders geloven/denken/voelen.
Ik draag al jarenlang een ketting met het bdsm embleem, Mr draagt nu sinds 2 jaar een ring met hetzelfde embleem. Verder zal je het aan de buitenkant denk ik niet merken.
Meeste mensen in mijn omgeving weten het, werkgevers hebben het tot nu toe ook altijd geweten omdat ik ook gewoon wil kunnen vertellen wat me bezighoudt, waar ik uitga, wie/wat ik ben.
- kitten
Er zijn wel mensen waar je het aan ziet, natuurlijk. Maar dat is dan een keuze. Die dragen bijvoorbeeld een herkenbare collar, dan is het redelijk te zien. Ik draag een onherkenbare collar en heb het er zelden over, maar de meeste mensen in mijn omgeving weten het wel. Zelfs 2 collega's, dat was een heel bewuste keuze na het zien van de film de SM-rechter.
- Mack
Ik verberg het niet echt, maar ik schreeuw het niet van de daken.
Mijn echte (vanilla) vrienden weten het, en die zijn er relaxed onder. Maar ja, daar zijn het dan ook echte vrienden voor.
Mijn echte (vanilla) vrienden weten het, en die zijn er relaxed onder. Maar ja, daar zijn het dan ook echte vrienden voor.

I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Ik heb jammer genoeg nog nooit aan iemand's uiterlijk kunnen zien of 'ie aan BDSM doet of niet. Fysiek is dat in elk geval nergens aan af te leiden (zowel jongeren als ouderen doen eraan, zowel mooie als lelijke mensen, zowel kale als mensen met bergen haar, zowel...you get the point
). En aan kleding doorgaans ook niet. Akkoord...gemiddeld zullen mensen mogelijk vaker wat donkerder van kleur dragen of een voorkeur voor gothic hebben, maar doorgaans meer over de kledingsvoorschriften op feestjes dan van eigenlijke voorkeuren. Ik ken maar weinig BDSM-ers die in het dagdagelijkse leven in lak, leer of dergelijks rondlopen, en onder de gothics geloof ik ook niet dat het percentage BDSM-ers erg groot is.
Ik vertel mijn BDSM-voorkeuren wel aan anderen, maar niet met teveel detail (ze hoeven niet te weten wat ik in m'n slaapkamer uitsteek), en nooit meer informatie dan ze willen horen.
Een vriend van me woont vlakbij het Fetish Cafe in Antwerpen, en dan vraagt 'ie wel eens hoe dat er daar zo uitziet, en of de film SM-rechter wel waarheidsgetrouw is. Voor mijn ouders wil ik ook niet verbergen wat voor relatie ik met m'n vriendin heb, maar ik laat wel duidelijk zien dat ze in de eerste plaats mijn vriendin is (dat ze ook mijn Meesteres is heb ik wel verteld, maar dat maakt eigenlijk niets uit).
Een keer dacht ik dat ik het zag...op een feestje van vrienden waren ook vrienden van hen uitgenodigd die ik niet kende: een leuk koppeltje. Maar de manier waarop hij en zij elkaar plaagden leek verdacht veel op het gedrag dat een stuiterende sub en een goed geluimde Dom vertoond (zij gaf vaak vrolijke steken onder water, en hij antwoordde doorgaans met een schelmse blik). Toen ik haar even apart genomen had heb ik gewoon rechtstreeks gevraagd of ze toevallig aan BDSM deden. Dat bleek niet het geval te zijn, al dacht zij dat ze dat wel zou zien zitten.
Voor mij heeft die situatie het me wel duidelijk gemaakt: ik kan het niet zien. En ik heb mijn twijfels bij anderen die beweren dat wel te kunnen, maar ik moet toegeven dat ik die nog nooit IRL gezien heb* (online lopen er teveel praatjesmakers rond om erop in te gaan).
*uiteraard heb ik het dan over het kunnen zien van mensen die GEEN zichtbare tekens vertonen...een BDSM-embleem of ring van o herkennen is gemakkelijk genoeg als je weet hoe het eruit ziet.

Ik vertel mijn BDSM-voorkeuren wel aan anderen, maar niet met teveel detail (ze hoeven niet te weten wat ik in m'n slaapkamer uitsteek), en nooit meer informatie dan ze willen horen.
Een vriend van me woont vlakbij het Fetish Cafe in Antwerpen, en dan vraagt 'ie wel eens hoe dat er daar zo uitziet, en of de film SM-rechter wel waarheidsgetrouw is. Voor mijn ouders wil ik ook niet verbergen wat voor relatie ik met m'n vriendin heb, maar ik laat wel duidelijk zien dat ze in de eerste plaats mijn vriendin is (dat ze ook mijn Meesteres is heb ik wel verteld, maar dat maakt eigenlijk niets uit).
Een keer dacht ik dat ik het zag...op een feestje van vrienden waren ook vrienden van hen uitgenodigd die ik niet kende: een leuk koppeltje. Maar de manier waarop hij en zij elkaar plaagden leek verdacht veel op het gedrag dat een stuiterende sub en een goed geluimde Dom vertoond (zij gaf vaak vrolijke steken onder water, en hij antwoordde doorgaans met een schelmse blik). Toen ik haar even apart genomen had heb ik gewoon rechtstreeks gevraagd of ze toevallig aan BDSM deden. Dat bleek niet het geval te zijn, al dacht zij dat ze dat wel zou zien zitten.
Voor mij heeft die situatie het me wel duidelijk gemaakt: ik kan het niet zien. En ik heb mijn twijfels bij anderen die beweren dat wel te kunnen, maar ik moet toegeven dat ik die nog nooit IRL gezien heb* (online lopen er teveel praatjesmakers rond om erop in te gaan).
*uiteraard heb ik het dan over het kunnen zien van mensen die GEEN zichtbare tekens vertonen...een BDSM-embleem of ring van o herkennen is gemakkelijk genoeg als je weet hoe het eruit ziet.
antwoord op je eigen vraagphedre schreef:wat bedoel je met: zien anderen het aan je?
dan zie je het dus aan mijn sieraden.. dat is wat anders dan aan de mens zien...misschien? zou kunnen? lees wevers post:)
lees zelf even ipv boos in dit topic te gaan chagerijnen a.u.b.phedre schreef:dan zie je het dus aan mijn sieraden.. dat is wat anders dan aan de mens zien...misschien? zou kunnen? lees wevers post:)
ik heb het niet over mens, maar over uiterlijk, sieraden horen bij je uiterlijk....
en lees wat wevers idd post over een embleem, ipv alleen maar mij te verbeteren.....
- kitten
@phe: nu ben je wel aan het zoeken naar iets om moeilijk over te doen hoor...
Wever schreef:Ik heb jammer genoeg nog nooit aan iemand's uiterlijk kunnen zien of 'ie aan BDSM doet of niet. Fysiek is dat in elk geval nergens aan af te leiden (zowel jongeren als ouderen doen eraan, zowel mooie als lelijke mensen, zowel kale als mensen met bergen haar, zowel...you get the point). En aan kleding doorgaans ook niet. Akkoord...gemiddeld zullen mensen mogelijk vaker wat donkerder van kleur dragen of een voorkeur voor gothic hebben, maar doorgaans meer over de kledingsvoorschriften op feestjes dan van eigenlijke voorkeuren. Ik ken maar weinig BDSM-ers die in het dagdagelijkse leven in lak, leer of dergelijks rondlopen, en onder de gothics geloof ik ook niet dat het percentage BDSM-ers erg groot is.
sorry hoor, maar wat zeg ik anders dan dat Wever hier doet?
tja, dat krijg je met selectief lezen.... (again)phedre schreef:sorry hoor, maar wat zeg ik anders dan dat Wever hier doet?
@personen die wel normaal antwoord kwamen geven: bedankt!
- JJV
eh..
Wordt dit een persoonlijke anti phedre campagne?
On topic: ik vertel weinig
maar ik vertel mensen ook niet wanneer ik mn nagels knip
of welk tandpasta ik gebruik
.. Need to know basis
ofzo
Wordt dit een persoonlijke anti phedre campagne?
On topic: ik vertel weinig
maar ik vertel mensen ook niet wanneer ik mn nagels knip
of welk tandpasta ik gebruik
.. Need to know basis
ofzo
~\v/~
Dat is dus wat ze bedoelt.Wever schreef:
Om nogmaals aan te halen wat er bedoelt wordt met uiterlijk: Het gezicht/figuur/rest. en alle accesoires.
Je gaat me toch niet vertellen dat sieraden/collars/ringen, niet ook bij het uiterlijk horen?
Aan sieraden/collars/ringen zou iemand kunnen zien dat je aan sm doet. Of beter gezegd kunnen vermoeden dat je aan SM doet. Niet iedereen herkent een SM sieraad en niet iedereen die een SM-sieraad draagt, doet aan SM.Guru-Dominant schreef:Om nogmaals aan te halen wat er bedoelt wordt met uiterlijk: Het gezicht/figuur/rest. en alle accesoires.
Je gaat me toch niet vertellen dat sieraden/collars/ringen, niet ook bij het uiterlijk horen?
Ik haal de vraagstelling aan: Kunnen anderen het zien aan JE uiterlijk.CatharinaBE schreef:Aan sieraden/collars/ringen zou iemand kunnen zien dat je aan sm doet. Of beter gezegd kunnen vermoeden dat je aan SM doet. Niet iedereen herkent een SM sieraad en niet iedereen die een SM-sieraad draagt, doet aan SM.Guru-Dominant schreef:Om nogmaals aan te halen wat er bedoelt wordt met uiterlijk: Het gezicht/figuur/rest. en alle accesoires.
Dus niet dat jij het aan andermans uiterlijk kan zien.
En ik neem aan dat een SM sierraad niet zo 1..2...3... in de losse verkoop gaat, maar toch wel verkrijgbaar op plaatsen waar sm-ers of BDSM-ers komen?