Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Gefeliciteerd. Dat is een leuk kerstcadeau
-
Dat is mooi nieuws, servus. Gefeliciteerd!
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
- thaliya
Gefeliciteerd, Servus!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- eireann
- Site Admin
Jij ook goed gedaan thaliya! Soms helpt het als er een optie komt en dat je dan toch denkt, nee, ik ga het anders doen! Succes met je kwalificaties.
**Self Rescuing Princess**
- juffie
- Site Admin
Wie weet er iets van de VAR verklaring maast een baan? Ik zzp een aantal uren naast mijn baan, heel wisselend qua belasting, soms een paar dagen per maand, dan maanden niks. Hoe zit dit? Ik heb een kvk nummer.
MILF 

-
VAR is volgens mij alleen nodig als veel procent van je opbrengst van één opdrachtgever komt.
Ik dacht dat je dan moet verklaren wie er voor de sociale premies betaalt, anders gaat de belastingdienst het op allebei proberen te verhalen.
Ik dacht dat je dan moet verklaren wie er voor de sociale premies betaalt, anders gaat de belastingdienst het op allebei proberen te verhalen.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
- shareen_G
De VAR (Verklaring Arbeids Relatie) deze hebben ZZP'ers vaak nodig voor hun opdrachtgevers.
Er zijn verschillende soorten verklaringen. De verklaring die de opdrachtgevers willen hebben zijn een VAR WUO (winst uit onderneming) of VAR DGA. Deze verklaring inclusief kopie identiteitsbewijs geeft de opdrachtgever de zekerheid dat de Belastingdienst niet achteraf nog bij hem belasting en premies kan innen over de vergoeding van de zelfstandigen.
Een VAR WUO kan op zich prima gewoon naast een baan. Je kan immers ook parttime ondernemer zijn.
Zo'n verklaring kun je online aanvragen op de website van de Belastingdienst. Je moet dan verschillende vragen beantwoorden over je verwachting van klanten, uren, omzet, etc. Het gaat hier om een verwachting, niet om de werkelijkheid!
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _formulier" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn verschillende soorten verklaringen. De verklaring die de opdrachtgevers willen hebben zijn een VAR WUO (winst uit onderneming) of VAR DGA. Deze verklaring inclusief kopie identiteitsbewijs geeft de opdrachtgever de zekerheid dat de Belastingdienst niet achteraf nog bij hem belasting en premies kan innen over de vergoeding van de zelfstandigen.
Een VAR WUO kan op zich prima gewoon naast een baan. Je kan immers ook parttime ondernemer zijn.
Zo'n verklaring kun je online aanvragen op de website van de Belastingdienst. Je moet dan verschillende vragen beantwoorden over je verwachting van klanten, uren, omzet, etc. Het gaat hier om een verwachting, niet om de werkelijkheid!
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _formulier" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar een wil is, is een weg
- eireann
- Site Admin
Vanmiddag kwam m'n werkgever even langs op kantoor (ik werk via een detacheerder). Ik krijg een beter arbeidscontract
(hoera!) en de baas van mijn baas heeft tegen haar gezegd dat hij wel verwacht dat er een carriere-toekomst voor mij is binnen de afdeling waar ik nu werk
(Hoera!)
En dat ondanks dat ik hem laatst nog heb verteld ik blij ben dat mijn naam niet onder het project staat waar we aan werken... (omdat het wat mij betreft stop gezet zou moeten worden en terug naar het ontwerp: Waarom en hoe duidelijk krijgen, en software gebruiken waar je wat aan hebt ipv iets dat je al hebt wat er NET niet geschikt voor is. NET niet is namelijk net zo erg als helemaal niet....)

En dat ondanks dat ik hem laatst nog heb verteld ik blij ben dat mijn naam niet onder het project staat waar we aan werken... (omdat het wat mij betreft stop gezet zou moeten worden en terug naar het ontwerp: Waarom en hoe duidelijk krijgen, en software gebruiken waar je wat aan hebt ipv iets dat je al hebt wat er NET niet geschikt voor is. NET niet is namelijk net zo erg als helemaal niet....)
Ik ga ook terug in de solliciteermolen. Ik heb gelukkig wel (nog?) werk, maar gezien laatste verwikkelingen is mijn vertrouwen helemaal weg. Bovendien zijn de (onzekere) uren eigenlijk echt niet te combineren met mijn studie en de noodzaak om te combineren met een 2e baantje. Morgen eerste sollicitatiebrief beginnen schrijven voor een vacature met vaste werkrooster. Brrr eng.
- eireann
- Site Admin
Probeer terug te denken aan hoe je zelfvertrouwen was voordat je met deze baan begon! Succes 

- cinderella
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mag blijven, en dat ik vanaf volgende maand een stuk meer uren kan krijgen. En dat ondanks dat het vorige maand wel klikte op het werk, maar de resultaten flink teleurstelde.
toen doet er nu niet meer toe
- eireann
- Site Admin
Goed nieuws cinderella! Fijn! is het een beetje in de buurt van huis?
- cinderella
Ik ben letterlijk nog te lui geweest om te fietsen. Dat zou 10 minuten zijn. Het is nog steeds maar voor 2 dagdelen hoor, maar dat is al meer dan 1 uur per week.
toen doet er nu niet meer toe